beantwoord

Waar betaal je bij NS precies voor?

• 10 February 2021
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

Allereerst: superirritant dat jullie Facebook-login hebben geblokkeerd. Maar dat zal wel een goede reden hebben.

Maar daar open ik dit topic niet voor: Onlangs had ik namelijk een interessante discussie met één van jullie conducteurs.

Het ging zich om de vraag of je bij NS voor ‘vervoer van A naar B betaalt’. Volgens mij is het namelijk ook zo dat je betaalt voor vervoer van A naar B, maar volgens de conducteur in kwestie betaal ik 'voor de naam NS en de KANS op vervoer van A naar B'. Van die conducteur moest ik het vergelijken met Coca Cola: daar betaal ik ook vooral voor het merk.

Hoe zit dat nou precies? Klopt het wat jullie collega zegt?

icon

Beste antwoord door Laura NS 10 February 2021, 19:52

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

En als je al de keuze hebt dan is de andere vervoerder soms duurder dan NS.

Neem bijv. Maastricht - Roermond, dat kan (2e klas voltarief) in een half uurtje voor € 9,50 met NS, maar met Arriva kost het € 10,41 en je doet er een kwartier langer over.

Oh, en de Facebook login hier doet het inderdaad niet.

Reputatie 7
Badge +3

Merkwaardige redenering van die conducteur, zeker omdat op verreweg de meeste trajecten in het land er geen andere keuze is dan een enkele vervoerder wanneer je met de trein wilt reizen. 

In Overijssel en Limburg heb je op enkele trajecten de keuze tussen vervoerders. In alle overige gevallen ga je met de trein en heb je geen keuze of die trein geel/blauw of een ander kleurenschema heeft.

Hoi Chrisdb83, welkom op onze NS Community!

Je betaalt van A naar B. Ik vind de conducteur wel heel creatief, dat was vast een leuk gesprek.

Bij Coca-Cola betaal je inderdaad wel wat voor het merk (denk ik), maar waar het om gaat is de inhoud van het blikje, die drink je hoe dan ook op (tenzij je die intentie natuurlijk niet hebt en met Mentos aan de slag gaat).

Bij NS betaal je voor vervoer van A naar B. Lukt dit niet door ons toedoen, dan zie je hier dat je daarvoor gecompenseerd wordt. Als het niet lukt je blikje leeg te drinken, dan weet ik niet of Coca-Cola daarvoor een vergoeding geeft.

Reageer