beantwoord

Waar is dat metalen ding voor bij een klaptafel?

• 6 februari 2014
  • 16 reacties
  • 10019 Bekeken

Bij het zoeken naar een foto kwam ik iemand tegen met dezelfde vraag, zie http://www.ksoeteman.nl/2011/03/metalen-insert-name-here-in-de-trein/ .

Waar is dat metalen ding nu werkelijk voor bedoeld?
icon

Beste antwoord door bram 6 februari 2014, 15:32

Kun je inderdaad documenten (of boekje) onder klemmen, en dan het klaptafeltje omhoog klappen zonder dat de documenten eraf vallen. Handig als je even wat uit je tas wilt pakken of naar het toilet gaat.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge
Je kunt er papieren onder klemmen bijvoorbeeld.
Kun je inderdaad documenten (of boekje) onder klemmen, en dan het klaptafeltje omhoog klappen zonder dat de documenten eraf vallen. Handig als je even wat uit je tas wilt pakken of naar het toilet gaat.
Het kan ook erg goed gebruikt worden om drank achter 'veilig te stellen' bij wiebelende treinen.
Je kunt hem gebruiken voor diverse doeleinden!
Persoonlijk gebruik ik het beugeltje voor mijn blikje frisdrank, Dan schuift hij niet naar voor en naar achter bij het optrekken en remmen van de trien

Je kunt hem gebruiken voor diverse doeleinden!
Als je een papegaai heb kan die er niet goed op zitten .. daarvoor zijn de beugeltjes te slap 😛
Ik vind het een vervelend ding. Krast m'n laptop.
Ik vind het een vervelend ding. Krast m'n laptop.

Doekje (ouwe badhanddoek of zo) meenemen en er overheen leggen ter bescherming van je laptop?

Of anders tafeltje opklappen en laptop op schoot nemen.

In uiterste geval laptop thuis of in de hoes laten, tenzij reisuren natuurlijk uitbetaald worden als werkuren.
Eigenlijk is het heel simpel en afhankelijk van de rijrichting: een handvat om je vast te houden bij het optrekken of remmen.:D
Ha Jorrit, het antwoord dat Bram heeft gegeven is inderdaad juist! Je kunt hier inderdaad een boek, tijdschrift of een krant onder klemmen.

Badge +3
Haha, na 3 jaar (en wat nsreiziger al zei, voor een bekertje bij wiebelende treinen.

Grappig, @TribbleSlayer_1 Anja poste toevallig op Twitter een foto van een trein met zo'n ding.
Reputatie 6
Badge
Eh, volgens mij zijn die starbucks bekers sowieso al knoei-bestendig..
Reputatie 7
Badge +4
Ik zet de beugel meestal wat hoger 😉
Bij het zoeken naar een foto kwam ik iemand tegen met dezelfde vraag, zie http://www.ksoeteman.nl/2011/03/metalen-insert-name-here-in-de-trein/ .

Waar is dat metalen ding nu werkelijk voor bedoeld?
Ik ben zó blij dat dit mysterie na duizenden spoorkilometers eindelijk opgelost is! Werkelijk geniale verbetering van mijn treinervaring! Whoo hoo!!
Reputatie 6
Badge
Nu nog het mysterie van dat ene slot in die treinstoelen.
Oh ja, dat was al opgelost 😉
Nu nog het mysterie van dat ene slot in die treinstoelen.
Oh ja, dat was al opgelost ;-)
Ja dat vroeg ik mij ook al af en dat zou mijn volgende vraag geweest zijn! Volgens mij doet NS deze dingen expres om het reizen allemaal wat spannender te maken 🙂.
Absoluut JANV171 ;) Met dat slot activeert men de schietstoel :P

Gekheid, het mysterie van het slot is inmiddels (al meerdere malen) opgelost 🙂

Reageer