beantwoord

Waar is de co2 uitstoot van een trein reis op gebaseerd?

• 8 april 2014
  • 6 reacties
  • 577 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Want er wordt een vergelijking gemaakt over trein en auto.

Maar gaat dat dan over de gemiddelde uitstoot van een gemiddelde trein bezetting?
Of gaat dat over hoe de trein bezetting is gemiddeld in die trein?

Want ik neem aan dat trein bezetting een groot onderdeel is van de berekening waardoor jullie een vergelijken kunnen maken.

Met andere woorden, kan ik ergens het onderzoek lezen waar deze gegevens vanuit gebaseerd zijn? of de formule?
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 april 2014, 10:50

Beste Arne, welkom op het NS Serviceforum. Op onze website kun je een duurzaamheidsverslag vinden. In dit online hoofdstuk 'Duurzaam en Betrokken' gaan wij uitgebreider in op de impact van NS op mens en milieu in relatie tot alle activiteiten van de onderneming.

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum 'in de trein' zodat je topic beter vindbaar is. Vriendelijke groet, Femke

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Het blijft me ook verbazen dat je met een oud dieseltreintje net zo weinig CO2 uitstoot als met een spiksplinternieuwe SLT of NID... 😉
Ik heb zo vaak van die momenten gehad dat ik bijna helemaal alleen in de trein zat of helemaal alleen in de bus (op de chauffeur of MCN na), dan is die CO2 uitstoot vergelijking echt een lachertje. Het zijn compleet nutteloze statistieken uitgedacht door een PR bedrijf- of afdeling met bijbehorende PR-berekeningen. Genoeg zout voor de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.
Reputatie 6
Badge +2
Ik zou graag zien dat de reisplanner een optie had om dit blokje uit te schakelen, nadat je het een keer gelezen hebt is het overbodige ballast die de pagina minder overzichtelijk maakt.
Beste Arne, welkom op het NS Serviceforum. Op onze website kun je een duurzaamheidsverslag vinden. In dit online hoofdstuk 'Duurzaam en Betrokken' gaan wij uitgebreider in op de impact van NS op mens en milieu in relatie tot alle activiteiten van de onderneming.

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum 'in de trein' zodat je topic beter vindbaar is. Vriendelijke groet, Femke

Hallo Femke,

Bedankt voor je reactie.
Ik vind alleen het ''antwoord'' dat in je reactie zit, vaag.

Ik ben opzoek naar de berekening, waar gaat men vanuit bij het vergelijken?
Heb je eventueel de pagina van het onderzoeksresultaat waar het op staat?

Ik ben erg dyslectisch en heb de tekst geskimd en een beetje (cntrl-f) zoek opdrachten gedaan, maar kan niet echt een antwoord vinden op de vraag die ik heb gesteld in de ruim 20 pagina's omvattende pdf.

Ik zie vooral vergelijkingen en bijvoeglijke naamwoorden.

U heeft geantwoord met dit bericht door een deel van het ns jaarverslag mee te sturen, dus ik neem aan dat u weet dat het antwoord ergens staat. Zou u me die kunnen duiden?

Vriendelijke groet en alvast bedankt

Arne
The way to calculate it is clear - you divide the total CO2 per train by the average number of passengers per train !! - Voila

Laurence

Reageer