beantwoord

Waar is station Delft Zuid gebleven ?

• 5 december 2019
  • 19 reacties
  • 494 Bekeken

Reputatie 7
Badge

Zit als niet bekende reiziger in de Sprinter op weg naar Delft Zuid. Wordt netjes Delft Zuid omgeroepen, wil je uitstappen staat er toch echt Delft Campus op het perronbord.

Da's niet handig dat de omroep verkeerd omroept, dus je gaat weer zitten, en de trein vertrekt.

Iets gaat hier niet goed !

icon

Beste antwoord door Danny NS 5 december 2019, 17:01

Ik begrijp inderdaad dat dit voor verwarring kan zorgen. ProRail / NS Stations heeft dit alvast omgewisseld. Voor nu ga ik de feedback doorzetten zodat hier rekenschap mee gehouden kan worden bij een wisseling in de toekomst.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De naam van het station wordt op verzoek van de gemeente Delft per 15 december veranderd. De naam Delft Zuid deed volgens de gemeente geen recht aan Delft als universiteitsstad. Kennelijk is men wat vroeg met het maken van aanpassingen.

Per 15 december wordt eveneens om status redenen Eindhoven omgedoopt in Eindhoven Centraal. Idem dito wordt Amersfoort dan Amersfoort Centraal.

In alle drie de gevallen draait de gemeente op voor de kosten van de wijziging.

Reputatie 7
Badge +3

Omroep is gewoon goed omdat zoals Tamzin al aangeeft de naam pas per 15 december wordt aangepast. ProRail heeft blijkbaar al voorgewerkt door het perronbord al aan te passen.

Zou het kunnen dat dit al gedaan is bij het verleggen van de perrons vanwege de werkzaamheden daar tbv het nieuwe station? Hierbij zijn de perrons aan de noordkant weggehaald en aan de zuidkant verlengd. Volgens mij is dit het weekend van 23/24 november gebeurd. Ze waren daar toen toch bezig.

Nu even kijken of de automatische omroep van de sprinters per 15 december nog netjes aangepast wordt. Die zou dan weer ingesproken moeten worden door dezelfde stem.

Reputatie 7
Badge

Maar de wijziging is dus per 15 december, dat is nog 10 dagen. Lijkt me erg onduidelijk voor de reiziger.

Badge +3

Ja, kleine moeite om er tijdelijk een sticker Zuid overheen te plakken en die per de 15e te verwijderen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad te vroeg. Was zo te zien in ieder geval de 28e al, dus waarschijnlijk inderdaad dat weekend ervoor tijdens de werkzaamheden vervangen.  

Reputatie 7
Badge +3

Wat me wel verbaast: er zijn nu drie stations bij een universiteit, in Tilburg, Enschede en Delft. En ze heten allemaal verschillend: Universiteit, Kennispark en Campus. Niet erg logisch.

Ik begrijp inderdaad dat dit voor verwarring kan zorgen. ProRail / NS Stations heeft dit alvast omgewisseld. Voor nu ga ik de feedback doorzetten zodat hier rekenschap mee gehouden kan worden bij een wisseling in de toekomst.

Badge

Wat me wel verbaast: er zijn nu drie stations bij een universiteit, in Tilburg, Enschede en Delft. En ze heten allemaal verschillend: Universiteit, Kennispark en Campus. Niet erg logisch.

De gemeente betaald dit en de betaler bepaalt is het meestal in deze situaties dus moet je bij de gemeenteraadsleden van die steden zijn om hier een eenduidige aanduiding voor te krijgen. ;)  Succes.

Reputatie 7
Badge

Vraag dan gelijk even hoe veel gemeentelijke belastingcentjes dit kost @Tamzin 

Reputatie 7
Badge +3

Vraag dan gelijk even hoe veel gemeentelijke belastingcentjes dit kost @Tamzin 

In Eindhoven 100K tot 150K.

Badge +3

Ik las een tijdje terug dat het Amersfoort rond de 2 ton zou kosten.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens het AD kost het in Delft ook tussen de 100.000 en 150.000 euro. De kosten zouden gaan zitten in de vervanging van alle stationsborden en het aanpassen van de naamswijziging in systemen. Zal wel een soort standaard prijs zijn.

https://www.ad.nl/delft/naamsverandering-station-delft-zuid-in-delft-campus-kost-ruim-een-ton~a7ac56b3/

Wat mij eigenlijk verbaast is dat bij Delft Zuid/Campus de naam al dit jaar verandert en niet pas wanneer het nieuwe station in gebruik wordt genomen. De nieuwe naam werd volgens mij tegelijk bekend gemaakt met de plannen voor het nieuwe station. In totaal gaat het hele project trouwens zo'n 20 miljoen kosten, die 100.000 tot 150.000 kunnen er dan ook wel bij. Is maar een kleinigheidje  :smile:

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3559293/Station-Delft-Zuid-krijgt-forse-opknapbeurt-en-wordt-Delft-Campus

Reputatie 7
Badge +3

Op station Amersfoort (Centraal) is de vervanging ook al ingezet.

https://www.instagram.com/p/B5rthhNgKOq/

https://www.instagram.com/p/B5r4dzgAhIb/

@Robert B  Heb jij dat “Centraal” al in Eindhoven gespot?

Badge +3

Nee, maar vandaag nog wel kort geweest (aankomst vanuit Helmond met +4).

Ik wilde naar de bussen maar de deuren bleven nog even een minuutje dicht omdat de HC’s een ‘enthousiast stelletje’ hadden aangetroffen(?), en er eerst 4 man V&S ter plaatse moesten komen (die het overigens niet te nauw namen met ‘first OUT then IN’ :joy: ).

Bus nog wel gehaald overigens, want de chauffeur kwam ook met +1 en koffie aanwandelen.

Reputatie 7
Badge +3

https://www.ed.nl/eindhoven/de-trein-komt-voortaan-binnen-op-eindhoven-centraal~a1483fb7/

Reputatie 7

Anderhalve ton valt volgens mij reuze mee als je je bedenkt, zoals het artikel van ED al noemt, dat alle vertrekstaten ook vervangen moeten worden. En dan niet alleen op Eindhoven, maar op ieder station waar een trein naar Eindhoven rijdt. Natuurlijk zal dat intern wel met een paar drukken op de knop overal in de vormgeving doorgevoerd zijn, maar die vellen moeten nog steeds geprint en geplaatst worden.

Reputatie 7
Badge +3

Vertrekstaten worden sowieso per 15 december vervangen vanwege de nieuwe dienstregeling.

Reputatie 7
Badge

Zelfs in de stokoude SGM wordt nu al  "Delft Campus" omgeroepen, gelukkig was het attente treinpersoneel zo klantvriendelijk om er snel  "Delft Zuid" achteraan om te roepen  😀👍

Reputatie 7
Badge +3

Intussen is het nu echt officieel Delft Campus en wordt het ook zo op o.a. de CTA en in de trein zelf aangegeven.

https://indebuurt.nl/delft/video/station-delft-zuid-heet-vanaf-nu-delft-campus-video~91231/

Reageer