beantwoord

waar kan ik een driehoeks sleutel kopen voor mijn deurpaneel die ik had gekocht bij nedtrain?

• 23 september 2019
  • 15 reacties
  • 638 Bekeken

Hoi ik was op zoek naar een driehoeks sleutel voor mijn deurpaneel die ik heb gekocht bij nedtrain de sleutel is niet voor gebruik in een trein maar voor mijn deur paneel die ik heb gekocht

mvg,
serginho
icon

Beste antwoord door Erryt NS 23 september 2019, 17:45

Hallo Serginho_ns en welkom bij de NS Community,

Ik kan je helaas niet voorzien van deze informatie. Via Google krijg je veel resultaten, maar ik heb geen idee om welke sleutel het exact gaat. Ik hoop dat iemand anders binnen onze community je kan helpen.

Ik krijg op de werkvloer te horen dat je deze bij de meeste technische groothandels wel kan krijgen zoals de Technische Unie.
Bekijk origineel

15 reacties

Hallo Serginho_ns en welkom bij de NS Community,

Ik kan je helaas niet voorzien van deze informatie. Via Google krijg je veel resultaten, maar ik heb geen idee om welke sleutel het exact gaat. Ik hoop dat iemand anders binnen onze community je kan helpen.

Ik krijg op de werkvloer te horen dat je deze bij de meeste technische groothandels wel kan krijgen zoals de Technische Unie.
Badge
Afgelopen zaterdag werden in Haarlem de panelen verkocht om de deuren te openen en sluiten met het sleutelgat voor de sleutel van de HC om de deuren centraal te sluiten. Ik neem aan dat je zo'n deurpaneel bedoeld?

Reputatie 7
Badge
Ja leuk, die sleutels in het bezit van derden !
Badge
Ja leuk, die sleutels in het bezit van derden !
Die werden ook niet verkocht natuurlijk 😃
Badge +3
Verstandig, de foto van de sleutel zelf verwijderd. Zag er niet al te ingewikkeld uit om zelf zoiets in elkaar te solderen/sleutelen 😅

Er zal geen chip o.i.d. in zitten die het een echte conducteurs/machinistensleutel maakt en waar zo'n 'deurpaneel' op reageert 🤣
Reputatie 5
Badge
Ik denk dat de NS geen linkjes naar (schimmige) verkoopsites wil faciliteren om misbruik te voorkomen. ;)

Dus lekker zelf wat solderen, slijpen en lassen, of zelf te zoeken.
Badge +3
Ik denk dat de NS geen linkjes naar (schimmige) verkoopsites wil faciliteren om misbruik te voorkomen. ;)
Welnee joh, @Jeroen zijn foto is het paneeltje blijkbaar, maar de foto van de sleutel zelf stond er maar kort bij. Er was geen 'verkooplink' o.i.d. dus.
Badge
Ik heb zelf de afbeelding van de sleutel verwijderd vlak nadat ik hem geplaatst had, leek me toch verstandiger om de afbeelding van de sleutel niet te plaatsen 😃

Het is ongewenst dat zo'n sleutel in handen van een derde komt, al is het maar voor 'thuisgebruik'.
Reputatie 6
Badge
Welnee joh, @Jeroen zijn foto is het paneeltje blijkbaar, maar de foto van de sleutel zelf stond er maar kort bij. Er was geen 'verkooplink' o.i.d. dus.

Zelfs als er al een verkooplink was. Het bezit, gebruik en de verkoop van driekantsleutels is in principe gewoon legaal. Namaken mag en thuisgebruik is ook toegestaan.

https://blog.iusmentis.com/2014/03/04/mag-ik-een-ns-treinsleutel-3d-printen/
@Jeroen @Jeroen Hoe hoe heb jii die deurpaneel vast gezet ?? In je muur?
Reputatie 5
Badge

Ik denk dat de NS geen linkjes naar (schimmige) verkoopsites wil faciliteren om misbruik te voorkomen. ;)Welnee joh, @Jeroen zijn foto is het paneeltje blijkbaar, maar de foto van de sleutel zelf stond er maar kort bij. Er was geen 'verkooplink' o.i.d. dus.

Ging er mij op dat het niet verstandig was dat iemand een linkje naar een verkoper zou plaatsen. Echter lijkt mij aan de hand van de Iusmentis-blog waarnaar gelinkt werd er niks illegaals aan te zijn. Zolang je maar geen illegale dingen aanspoort.

In de blog staat dat hij niet wist welke regel er gold over het onbevoegd slutien van deuren. En er is inderdaad in het NS reglement een regel die het verbiedt om misbruik te maken van bedieningsknoppen en -installaties waar men niet bevoegd voor is. Geen idee hoe het omschreven is, maar ik ga het even zoeken.
Badge
Hoe hoe heb jii die deurpaneel vast gezet ?? In je muur?
Dit was een foto van internet, ik hoef zo'n paneel niet thuis te hebben.
Reputatie 7
Badge +3
Ach joh, leuk voor de kinderkamer. Prullenbakje erbij (daar waren er ook veel van te koop), misschien nog de spoorkaart van Nederland 🤣
Badge
Ach joh, leuk voor de kinderkamer. Prullenbakje erbij (daar waren er ook veel van te koop), misschien nog de spoorkaart van Nederland 🤣
Nee ik heb hier begrepen dat die prullenbakdeksels nogal een herrie maken in handen van kids. Maar zal ik ze sponsoren voor jouw buren 😉 😂🤣
Reputatie 7
Badge +3
Degene die ik zaterdag zag waren van het type zonder deksel, volgens mij dezelfde als op onderstaande foto.

Het enige NS spul waar ik mee thuisgekomen ben is een winkelwagenmuntje en de keycord waar de plattegrond aan zat. Keycord via een "herkansing" omdat iemand die blijkbaar weg gegooid had op de grond, zelf waren we heel tegen de draad in via de uitgang naar binnen gegaan dus kregen we die niet uitgereikt.😆

Reageer