beantwoord

Waar kan ik een "Suggestie ter verbetering" van de dienstregeling indienen ?

• 16 april 2015
  • 10 reacties
  • 1002 Bekeken

De dienstregeling van de sprinter op het traject Eindhoven-Weert kan na 19.35 uur wel wat verbetering gebruiken. Een reis die in Alkmaar begon om 17.42 uur (midden in het spitsuur) leverde bij aankomst in Eindhoven via de reguliere dienstregeling een wachttijd op van 50 (vijftig !!) minuten. Niet meer van deze tijd, deze slechte service, en zo creëert NS zijn eigen onrendabele lijnen. Ik heb hier een klacht over ingediend, maar dan schiet NS meteen in de verdediging en gaat uitleggen dat het is zoals het is. Dus waar kan ik een voorstel tot verbetering indienen om in ieder geval pas na 21.30 een uursdienst in te laten gaan?

mvg
Jac
icon

Beste antwoord door Herman NS 17 april 2015, 10:06

Hallo Jac,

Jouw klacht begrijp ik niet helemaal. In de reisplanner wordt namelijk niet gesproken van een overstap en zie ik de wachttijd van 50 minuten niet terugkomen. Als je wilt dat ik de klacht ga doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling kun je mij een privébericht sturen met alle reisgegevens. Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken.

Vervolgens kan ik de melding doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling, zodat er kan worden gekeken naar een wijziging in de dienstregeling.

Het topic heb ik verplaatst naar in de trein.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 1
Weet of bij het LOCOV dienstregeling 2016 nog commentaar kan worden geleverd door Rover.
Kan je misschien doen via: https://www.ovloket.nl/pages/ovloket/Hoofdmenu/Home

Maar als je 50 minuten heb moeten wachten had je misschien eerst in de reisplanner moeten kijken want NS stuurt binnen Nederland meestal niet op pad als je 50 minuten wachtttijd hebt. Tenzij het ergens vroeg in de ochtend is of laat in de nacht.
Bedankt voor de link.

En voor de rest, met alle respect, is dit ook weer een reactie in de trant van "het is zoals het is" en voortaan kijken op de reisplanner. Daar koopt niemand iets voor als je niet eerder in de gelegenheid bent dan om 17.30 (en dat is helemaal niet zo'n exceptionele tijd) op station Alkmaar te arriveren. De essentie van mijn voorbeeld is dat ik het een slechte service vind dat er al na 19.30 een uurdienst ingaat op een traject dat deel uitmaakt van het hoofdrailnet waar NS zo graag op wil rijden. Buiten dit gaat de laatste trein 's avonds om 23.35 (de klantenservice beweerde om 0.002 uur, maar dat is aantoonbaar onjuist). Er is sprake van geweest dat dit traject in de toekomst openbaar moet worden aanbesteed. En aangezien de dienstregeling op dit traject in de loop van dertig jaar alleen maar meer is verslechterd hoop ik dat een andere vervoerder, bv Arriva, deze concessie wint en deze negatieve spiraal ombuigt.
Reputatie 1
Ik werk geen eens voor de NS of in de OV sector. Vergeet niet dat de trajecten die aanbesteed worden dat de belastingbetaler er geld op toe legt. Dus die late lege treinen rijden niet vanzelf! NS zit op het kernnet is een ander pakket!
Reputatie 6
Badge +2
Een uurdienst vanaf 19:36 is inderdaad wel karig. Wel heel riant is dat helemaal van Alkmaar tot Eindhoven Intercities in een kwartierdienst rijden. Dat geeft veel keuzemogelijkheden voor het besteden van de drie kwartier die je over hebt, al of niet verdeeld over meerdere stops.
Hallo Jac,

Jouw klacht begrijp ik niet helemaal. In de reisplanner wordt namelijk niet gesproken van een overstap en zie ik de wachttijd van 50 minuten niet terugkomen. Als je wilt dat ik de klacht ga doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling kun je mij een privébericht sturen met alle reisgegevens. Je stuurt een privébericht door op mijn naam en vervolgens op 'stuur bericht' te klikken.

Vervolgens kan ik de melding doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling, zodat er kan worden gekeken naar een wijziging in de dienstregeling.

Het topic heb ik verplaatst naar in de trein.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Reputatie 6
Badge +2
De klacht is dat al om 19:36 een uurdienst ingaat voor de Sprinters op het traject Eindhoven-Weert.
Oké, dit maakt inderdaad meer duidelijk. Bedankt Dennis, ik ga het signaal direct doorgeven aan de planners.
Bedankt voor alle reacties, vooral die van Herman is hoopgevend. Mijn reisgegevens waren als volgt op woensdag 25 maart 2015:

Alkmaar 17.30 A aankomst op station, eerste reisgelegenheid naar het zuiden genomen
Alkmaar 17.42 V 18.50 A IC naar Nijmegen, aankomst in Utrecht
Utrecht 18.53 V 19.44 A IC afkomstig van Schiphol naar Eindhoven
Eindhoven 20.36 V sprinter naar Heeze

Tot Eindhoven gaat het dus allemaal prima, maar dan. Dennis heeft gelijk: mijn klacht is dat de uurdienst al om 19:36 ingaat, vandaar die 50 minuten. Ik kwam dan toevallig uit Alkmaar, maar ook reizigers vanaf Schiphol hebben hiermee te maken. Heeze is trouwens best een druk bezocht forensenstation waardoor de beslissing om de uurdienst al zo vroeg in te laten gaan nog minder te begrijpen valt.

Overigens gaat de laatste trein uit Eindhoven naar Heeze om 23.36 (ook volgens de planner). Vroeger ging er nog een om 00:35. Toen kwam er een jaar onderhoud aan het spoor en verviel die laatste trein die daarna nooit meer is teruggekomen.

Op deze manier stoot je trouwe reizigers van je af en hierop baseer ik mijn stelling dat de NS zijn eigen onrendabele lijnen creëert. Maar dat is mijn mening.

M.v.g.
Jac
Ik heb het signaal doorgegeven Jac. Er kan met behulp van jouw melding en andere meldingen over de frequentie op dit traject worden gekeken of er mogelijkheden zijn om meer treinen op het traject Eindhoven - Weert te laten rijden bij een nieuwe dienstregeling.
Herman, heel erg bedankt voor het doorgeven aan de planners. Maakt mij weer een stuk positiever.

m.v.g.
Jac

Reageer