Waarom bestaat ICM-3 nog tegenwoordig? | NS Community

Waarom bestaat ICM-3 nog tegenwoordig?

  • 2 December 2021
  • 40 reacties
  • 2382 Bekeken

Reputatie 1

De ICM-3 is de slechtste spitstrein van NS. in de spits is dit echt een behoorlijk slechte trein veel te kort, waarom bestaat dit materiaal eigelijk nog? kan het niet gewoon naar de sloop? ik vind het helemaal niks in de spits iedereen opgepropt! Als het zo door gaat dan ga ik dit bij de overheid melden


40 reacties

Reputatie 1

Misschien wel als jij een nieuwe trein betaalt en betaalt voor de sloop van de trein.

Reputatie 4

Dus omdat het in de spits een slechte trein is  moet het maar naar de sloop?

Lijkt mij niet zo handig, dan heb je nog meer materieeltekorten.

 

Reputatie 7
Badge +1

Dus als oplossing tegen de te korte treinen stel je voor om treinen te slopen en af te voeren?

Ik denk dat de treinen daar inderdaad een stuk minder druk van worden. :rofl:

Reputatie 2

Er is nu al een materieeltekort bij de NS.. ICM-3 is trouwens gewoon prima te doen in de spits, want er worden dan gewoon meerdere treinstellen gekoppeld.. Maar voor mijn gevoel ligt het bij jou zo: als er maar iets is om over te klagen, dan doe je dat ook en volgens mij lieg je ook nog vaak.

 

ICM-3 vind ik gewoon prima te doen, en DDZ komt straks weer in dienst (maar zelfs dat vind je niks) op jouw traject. 

Maar ik heb het gevoel alsof je alle treinen haat ofzo? Wat vind je dan wel een goede trein? Niks positiefs, alleen negatief?

Het advies wat je in mijn Priveberichten hebt gegeven om te stoppen met posten, kan je trouwens beter zelf opvolgen als het gaat om zulke negatieve berichten.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Eerst was de ICM de “best en meest comfortabele trein dit decennia” volgens jou en moest die blijven, en nu moet de ICM-3 naar de sloop? Tijdens de spits is een losse ICM-3 inderdaad te weinig en niet wenselijk, maar als er genoeg treinstellen beschikbaar zouden zijn is dat prima op te lossen door met meerdere ICM-3 stellen te rijden. Maar dan moeten ze er wel zijn, niet alleen in totaal maar ook op de juiste locatie. En zeker als er ergens een storing is, kan het zijn dat treinen korter zijn omdat het materieel niet op de juiste plaats is.

Misschien kun je ivm je autisme niet 1 of 2 keer maar wel 3 of 4 keer je reacties eerst nalezen voor je ze plaatst. Jouw constante negatieve posts en toon wekken bij anderen irritatie op. 

Reputatie 5

Ik vind eerlijk gezegd de ICM3 een van de fijnste modellen om in te rijden. Veel fijner dan al die dubbeldeksmodellen. Ze hebben alleen wat weinig ruimte voor fietsen.

De ICM-3 is de slechtste spitstrein van NS. in de spits is dit echt een behoorlijk slechte trein veel te kort, waarom bestaat dit materiaal eigelijk nog? kan het niet gewoon naar de sloop? ik vind het helemaal niks in de spits iedereen opgepropt! Als het zo door gaat dan ga ik dit bij de overheid melden

Goed idee, we brengen de ICM 3 gewoon naar de schroothoop en dan moeten de reizigers die in die trein zouden zitten volgens de planning maar gaan lopen. :thinking:

Maar dit is het zoveelste topic welke je nu start omtrent een korte spitstrein terwijl we de andere keren al uitgelegd hebben hoe dit kan ontstaan.  Het is niet nodig om voor elke scheet die jou dwarszit een nieuw topic te gaan openen want inmiddels begint dit toch vrij irritant te worden voor de andere mensen op dit forum en daar maak je jezelf alles behalve populair mee.

Reputatie 7
Badge

#ikhaatns zegt al genoeg. 

Maar om je vraag te beantwoorden: dat spul bestaat nog omdat er anders heel wat treinen uit zouden vallen vanwege een nog groter materieel tekort dan we nu al hebben. 

Is het voldoende? Waarschijnlijk niet, maar iets anders zal er niet voorhanden zijn en liever te kort rijden dan helemaal niet en de volgende trein opheffen omdat dan 7 bakken ook niet genoeg is.

Reputatie 4

Misschien kun je ivm je autisme niet 1 of 2 keer maar wel 3 of 4 keer je reacties eerst nalezen voor je ze plaatst. Jouw constante negatieve posts en toon wekken bij anderen irritatie op. 

 

Helemaal mee eens!

@Phamhuis, excuses voor mijn negatieve reactie van gisteren (heb er zelfs een formele waarschuwing voor gekregen), maar zou je misschien willen stoppen met het openen van allerlei topics?

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind het toch lichtelijk hilarisch allemaal eigenlijk.

#ikhaatns, alles is slecht, overal over klagen, maar vervolgens wel voor de lol het hele land rondgaan met diezelfde NS…

 

Reputatie 7
Badge +3

Op zich is met het openen van allerlei topics niks mis, maar dan moeten het wel topics zijn waarin normale vragen gesteld worden en op een normale toon. Ook tags als #oplichting en #ikhaatns zijn abosluut onnodig. Je kan het er niet mee eens zijn dat er een losse ICM-3 rijdt die erg vol is, maar van oplichting is geen enkele sprake. Hiermee beschuldig je de NS vals. 

Reputatie 6

Allemaal ook nog eens mensen die nog nooit dagelijks als sardientjes in een SGM of een mat’64 hebben gestaan. Beetje verwend allemaal zeg, de ICM is een ontzettend luxe trein!

Reputatie 7
Badge +3

De cursus “Omgaan met teleurstellingen” gaat vandaag niet door. (Herman Finkers)

Reputatie 7
Badge

Patrick, je hebt een hoop te klagen, maar echt...kerel, matig graag even je toon. Probeer je eens wat minder negatief te uiten bij een klacht, zoals meteen zeggen dat het naar de sloop moet, en je tags. Jezelf wat constructiever opstellen mag heus wel hoor.

Anders werkt het vaak averechts.

Doe er je voordeel mee! 👍

Om op je punt terug te komen. De eerste serie van ICM-3 van de nummers 4011 tm 4050 gaan er over enkele jaren al uit. Enkelen staan al terzijde met schade. Maar voor wat terzijde gaat moet er ook ander materieel voor tegenover staan. Gelukkig komt komende week de DDZ weer terug, en staan er tientallen ICNG's klaar voor overdracht naar Nederland voor de komende maanden.

 

 

De ICM-3 is de slechtste spitstrein van NS. in de spits is dit echt een behoorlijk slechte trein veel te kort, waarom bestaat dit materiaal eigelijk nog? kan het niet gewoon naar de sloop? ik vind het helemaal niks in de spits iedereen opgepropt! Als het zo door gaat dan ga ik dit bij de overheid melden


Simpele antwoord om te reageren op je vraag Patrick.

ICMm 3 bestaat nog omdat NS materieel te kort heeft, omdat DDZ aan de kant stond hadden ze juist meer materieel te kort komen. Moet je ook niet mopperen op het forum dat er treinen gaan uitvallen dan. Beetje hypocriete reactie van je niet? De Icmm zal vast wel uitstromen de 3tjes ervan, als ICNG in stroomt komende jaren met de inzet daarvan en de overheid kan hier niets mee naar alle waarschijnlijkheid.

Reputatie 6

Ik weet niet of ik nou per sé zo graag liever in een DDZ zou zitten dan in een ICM-3?

Reputatie 7
Badge +1

ICMm 3 bestaat nog omdat NS materieel te kort heeft, omdat DDZ aan de kant stond hadden ze juist meer materieel te kort komen. Moet je ook niet mopperen op het forum dat er treinen gaan uitvallen dan. Beetje hypocriete reactie van je niet? De Icmm zal vast wel uitstromen de 3tjes ervan, als ICNG in stroomt komende jaren met de inzet daarvan en de overheid kan hier niets mee naar alle waarschijnlijkheid.

ICNG zal eerst al het ICR vervangen. Pas als dat vervangen is zullen de oudste ICM's eruit gaan. De lengte van de trein bepaald verder niet direct of de treinen eerder uit dienst zullen gaan. Dat heeft meer met de leeftijd van de treinseries, de staat waarin ze zich bevinden, of de gebruikte technieken te maken.

Bij ICM is het zo dat de eerste en tweede serie slechts uit 3-delige treinstellen bestaat, waarbij de eerste zelfs nog op rijweerstanden rijdt. Die eerste serie (4011 t/m 4050) gaat er dus, mede vanwege die rijweerstanden, als eerste uit. De tweede serie (ook ICM-3) blijft nog iets langer in dienst.

Feit is dat ICM op z'n laatste benen loopt (of rijdt in dit geval 😉), en het de komende jaren uit zal gaan. Schadestellen worden vaak al niet eens meer hersteld. 

Reputatie 6

Ja, de NS is gaandeweg erg allergisch voor getrokken treinen geworden he? Ik vind het wel jammer.

Reputatie 7
Badge +3

Niet alleen NS. Bijna alle spoorvervoerders kiezen treinstellen. De tijden van nationale spoorwegmaatschappijen die overdag locomotieven in de reizigersdienst en ‘s nachts in de goederendienst hadden liggen lang achter ons.

Het niet meer repareren van sommige ICM's met schade komt vooral voort uit het gebrek aan sommige onderdelen voor de ICM treinstellen. Dat worden dus rijtuigen waar de onderdelen uit geplukt gaan worden voor andere ICM treinstellen zodat die weer de baan op kunnen of op de baan kunnen blijven.

 

En wat betreft getrokken treinen, dat is voor reizigersvervoer gewoon een achterhaald concept.

Reputatie 6

Ik moet toegeven dat het een stuk minder uitmaakt tegenwoordig, maar vroeger was het qua comfort toch wel erg fijn als de tractie zich buiten de trein (wagons) bevond. De eerste keren in een getrokken trein, toen nog met 1100’s en 1300’s, hebben een flinke indruk op mij achtergelaten, toen ik niet anders gewend was dan te reizen in SGM (origineel) en Mat’64.

Het idee was natuurlijk ook dat je de wagons dan internationaal kon gebruiken door alleen de locomotief te wisselen. Alleen is NS daar nooit heel enthousiast mee geweest, de meeste IRM’s konden helemaal niet in het buitenland rijden, alleen Benelux en dan alleen in België…. Hoewel me er iets van bijstaat dat bepaalde rijtuigen ook een 15 kV 16 2/3 Hz markering hadden dus die zouden in theorie in Duitsland moeten kunnen rijden, maar of dat ooit gebeurd is?

Nu krijg je tegen een interessante meerprijs gewoon treinstellen die onder verschillende spanningen kunnen rijden, koop je daar ook een paar van en klaar.

Reputatie 7
Badge +3

Een subserie van ICR had een installatie aan boord die ook in België en Duitsland gebruikt kon worden. ICR is enige tijd ingezet tussen Den Haag en Keulen. Dat leverde natuurlijk wel leuke plaatjes op: https://live.staticflickr.com/7013/6589321629_78bec75114_b.jpg

IRM (later VIRM) kon de grens niet over, ook niet op grensbaanvakken. De eerste series ICM hebben toelating om tot Bad Bentheim en Emmerich te rijden. Ik weet niet of de toelating van ICM met chopperinstallatie ooit is geregeld voor de grensbaanvakken.

Ik kan me overigens nog herinneren hoe weinig comfortabel het was om in een plan E direct achter een 1100 te zitten. Dat was een schokken en schudden dat het een aard had. Dan was het veel fijner om met mat 54 te reizen.

 
 
×
 
 
 
Reputatie 6

Ja dat is waar ook natuurlijk, Den Haag CS = Köln Hbf, die heb ik bijna dagelijks op het bord zien staan (en ook nog eens echt in gezeten in Duitsland). Ja, daar kwam ICR echt in Duitsland. Geheugen gaat wat achteruit :wink:

Ik ben het helemaal met dit persoon eens, maar het kan wel wat op minder negatiefe toon.

Ja dat is waar ook natuurlijk, Den Haag CS = Köln Hbf, die heb ik bijna dagelijks op het bord zien staan (en ook nog eens echt in gezeten in Duitsland). Ja, daar kwam ICR echt in Duitsland. Geheugen gaat wat achteruit :wink:

De ICR heeft ook nog jarenlang in de zomer de zaterdagse vakantietrein naar Luik en Luxemburg gereden 

Reageer