beantwoord

Waarom betaal ik zoveel geld om vervolgens als vee vervoerd te worden?

• 10 mei 2019
  • 5 reacties
  • 360 Bekeken

Dit wordt mijn eerste alinea van het testverslag van de Peugeot 508 Berline First Edition PureTech 225 S&S EAT8: "5-persoons HSL (=Heerlijke Sedan Leunstoel) - Als ik een Peugeot op moet halen overkomt me eigenlijk altijd wel iets raars en dan bedoel ik leuk/vervelend en-of goed/slecht. Lees het testverslag van de Peugeot Rifter maar dan begrijpen jullie wat ik bedoel. Ik had deze keer besloten om de Peugeot testauto (een Peugeot 508 Berline First Edition PureTech 225 S&S EAT8) eens wat vroeger op te halen met de trein dus middenin de spits die ik normaal mijdt als de pest en ik weet nu waarom je dat moet doen. Ik dacht echt even in wat voor ongelofelijk slechte film ben ik in hemelsnaam beland joh. Ik ken echt geen enkel ander land in Europa waar een vervoersorganisatie (NS heet niet voor niets NietSporen) je belachelijk veel geld laat betalen voor een trein-kaartje/-abonnement om je vervolgens letterlijk als een stuk vee te vervoeren. Na langs 9 geopende deuren van de extreem lange Intercity te zijn gelopen, waar ik niet kon instappen want propvol, kon ik bij de 10de dan eindelijk net aan instappen en moest van Leiden tot aan Amsterdam-Zuid verplicht staan. Nee dan zit ik toch 1.000 maal liever in een Franse Sedan met fantastische AGR-leunstoelen in plaats van die veewagons van de NS."
Oh dan nog even iets over die absurd hoge prijs.
Bus/Trein/Benenwagen = €1,36 + €9,20 + gratis 1,4 km lopen = €10,56 Heen en terug = €21,12
Motor = Honda MSX 125 (rijdt 1:55) - 44,9 km = 0,82 ltr E5 = €1,36 Heen en terug = €2,72
Man, man, man bijna 8 maal zo duur voor een ritje vice-versa maar wel 1.000 maal zo slecht.
icon

Beste antwoord door Danny NS 10 mei 2019, 21:33

Hoi Daan100862 en welkom bij de NS Community!

Het spijt mij te lezen dat je in een volle trein terecht bent gekomen en dat je niet optimaal van je reis kon genieten, mijn excuus.

Ik ben zeer benieuwd om welke trein het precies ging, ik kan hier dan een druktemelding van maken.
Zo'n druktemelding kan je trouwens ook zelf indienen via onze app, we krijgen dan duidelijk waar er drukte is, en waar mogelijk de treinen verlengen of de frequentie verhogen.
Hier kan je meer lezen over de Druktemelder.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Daan100862 en welkom bij de NS Community!

Het spijt mij te lezen dat je in een volle trein terecht bent gekomen en dat je niet optimaal van je reis kon genieten, mijn excuus.

Ik ben zeer benieuwd om welke trein het precies ging, ik kan hier dan een druktemelding van maken.
Zo'n druktemelding kan je trouwens ook zelf indienen via onze app, we krijgen dan duidelijk waar er drukte is, en waar mogelijk de treinen verlengen of de frequentie verhogen.
Hier kan je meer lezen over de Druktemelder.
Er zit overigens een fout in U prijsberekening een kaartje van Leiden naar Amsterdam Zuid kost E8,20 x2 is E16,40 (plus nog eventueel 1 euro toeslag als u geen eticket bestelt maar een kaartje uit de automaat haalt).
Reputatie 7
Badge +3
Dat klopt dan toch? € 8,20 + 1 euro toeslag = € 9,20.
Reputatie 6
Je vergeet natuurlijk wel even alle bijkomende vaste en variabele kosten voor een auto, maar goed. Zo reizen is ergerlijk inderdaad, maar wat denk je dat zou gebeuren als de tarieven omlaag gingen in de spits.....? Blij dat ik voor het werk buiten de spits kan reizen... Hoewel het ook dan soms erg vol is en mensen op de trap moeten zitten. Er zijn gewoon zo ontzettend veel mensen in dit kleine drukke land en die zitten dan ook grotendeels ook nog allemaal in het westen. Asfalt komt er genoeg bij, openbaar vervoer blijft steeds weer achter. Gewoon te weinig spoor en te weinig treinstellen voor de vraag in de spits. Ook kunnen soms gewoon niet nóg langere treinen rijden omdat de perrons te kort zijn.
Reputatie 7
Badge +3
edit: Sorry, je reactie niet goed genoeg gelezen.

Reageer