beantwoord

waarom campagne als het straks weer kan?

  • 7 januari 2021
  • 40 reacties
  • 1199 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Badge +3

Och ja, boven de snelwegen de melding BLIJF THUIS! (Samen tegen corona). Voor de lockdown was dat “Vermijd drukke plekken”

Maar welnee, we gaan lekker met zijn allen wandelen in Limburg want er ligt een paar cm sneeuw! Tja, dan kan het ook met de trein want de mensen gaan toch wel op pad, en de schoorsteen van de vervoerders moet wel een beetje blijven roken toch?

Aantal parkeerboetes was zo hoog dat de apparaten van de handhavers tussentijds opgeladen moesten worden :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben bang dat het OV nog het hele jaar in slaapstand zal blijven. Omdat steeds meer groepen voordringen bij de vaccinatie worden juist de meest kwetsbare groepen niet ingeënt. Op deze manier wordt het nog een hele lange geschiedenis.

Badge +3

(off-topic) Natuurmonumenten roept de mensen nu op om niet meer naar de #Kampina #loonseendrunenseduinen #Oisterwijksebossen en #HuisterHeide te komen. #coderood op alle parkeerplaatsen.

En niet alleen de natuuropzoekers gaan massaal aan de wandel… Prinsengracht Amsterdam:

 

want er ligt een paar cm sneeuw!

Ik stond afgelopen week best raar te kijken toen de sneeuw uit de lucht kwam vallen in Limburg ja. 

Heb nog niet gereageerd hier of hij komt op Instagram in beeld ⛄️
 

 

Instagram, Twitter, Facebook; heb je daar dan geen adblockers voor? Ik volg de (a)sociale media niet, maar weet zeker dat ABP al die rommel zou tegenhouden.

Volgens mij is de NS geen verantwoording verschuldigd. Zoals elk bedrijf bepalen ze lekker zelf waar ze hun geld aan uitgeven.

Reputatie 7
Badge +3

De overheid kan best eisen stellen aan NS wanneer de hand wordt opgehouden voor bijvoorbeeld allerlei regelingen die het bedrijf overeind moeten houden.

Wat mij betreft is een van de eisen dat NS per direct moet stoppen met deze advertentiecampagne.

Reputatie 5

Mensen die al bijna een jaar thuis zitten hadden de afgelopen zomer best een reisje kunnen maken. Dat is nu een slecht idee. 

Het valt nog steeds helemaal niet mee met het virus. Waar dat misverstand vandaan komt is me een raadsel.

In de tussentijd moet NS zich gaan schamen over deze onnozele reclamecampagne. Net als de reisorganisaties die overal adverteren met vakantiereizen. Er wordt zo het misverstand gecreëerd dat we “binnenkort” wel weer kunnen gaan reizen. Dat is maar zeer de vraag. Dus graag stoppen met het wekken van valse verwachtingen.

Laat ik het dan iets anders formuleren. Er zijn nog al wat mensen die vanaf het begin van de corona ellende minder dan 1/10 van hun reizen hebben gemaakt, afgelopen zomer waren hun bekenden vaak niet thuis (vakantie). Het voorjaar, herfst en winter zijn dus de periodes dat ze elkaar opzoeken en soms een paar dagen blijven logeren.
Dat ze vinden dat het met het virus wel mee zal vallen komt door de overheid. Heel wat mensen die bij de eerste groepen zouden zitten om het vaccin te krijgen zijn nu ingedeeld in een groep die pas veel later aan de beurt komt. Dan lijkt de gedachte “Als ze het een half jaar uitstellen is de kans dat we het oplopen kennelijk heel klein” daar een logisch gevolg van.

Instagram, Twitter, Facebook; heb je daar dan geen adblockers voor? Ik volg de (a)sociale media niet, maar weet zeker dat ABP al die rommel zou tegenhouden.

Doe zelf wat geintjes op de DNS server hier, maar IG ads blijven doorkomen. Heb er geen last van verders, maar vond het mooie timing. 

Reputatie 7
Badge +3

Mensen die al bijna een jaar thuis zitten hadden de afgelopen zomer best een reisje kunnen maken. Dat is nu een slecht idee. 

Het valt nog steeds helemaal niet mee met het virus. Waar dat misverstand vandaan komt is me een raadsel.

In de tussentijd moet NS zich gaan schamen over deze onnozele reclamecampagne. Net als de reisorganisaties die overal adverteren met vakantiereizen. Er wordt zo het misverstand gecreëerd dat we “binnenkort” wel weer kunnen gaan reizen. Dat is maar zeer de vraag. Dus graag stoppen met het wekken van valse verwachtingen.

Laat ik het dan iets anders formuleren. Er zijn nog al wat mensen die vanaf het begin van de corona ellende minder dan 1/10 van hun reizen hebben gemaakt, afgelopen zomer waren hun bekenden vaak niet thuis (vakantie). Het voorjaar, herfst en winter zijn dus de periodes dat ze elkaar opzoeken en soms een paar dagen blijven logeren.
Dat ze vinden dat het met het virus wel mee zal vallen komt door de overheid. Heel wat mensen die bij de eerste groepen zouden zitten om het vaccin te krijgen zijn nu ingedeeld in een groep die pas veel later aan de beurt komt. Dan lijkt de gedachte “Als ze het een half jaar uitstellen is de kans dat we het oplopen kennelijk heel klein” daar een logisch gevolg van.

Als je in 2021 nog steeds niet begrijpt hoe ernstig de situatie met het virus is dan ga je het waarschijnlijk niet meer begrijpen.

We zitten op het moment in een zeer lastige overgangsfase waarin er nog niet voldoende vaccins beschikbaar zijn om de hele bevolking snel te vaccineren. Het kan op zich helemaal niet zo veel kwaad dat je een paar weken of maanden later gevaccineerd wordt wanneer je je aan de regels houdt door zo veel mogelijk thuis te blijven. Dat is onontkoombaar in een overgangsfase.

Vanwege de lastige situatie helpt het niet wanneer NS met een onzinnige reclamecampagne komt aanzetten die alleen maar voor nog meer verwarring zorgt bij mensen die het toch al nauwelijks begrijpen.

Deze zoeven bij een bezoek van nu.nl

Reputatie 7
Badge +3

Braakneigingen? Check.

Reputatie 6
Badge

Van Dissel omringd door 4 NS banners die zo’n 60 pct van de pagina in beslag nemen. Het zal niet zo bedoeld zijn, maar het lijkt bijna een middelvinger te zijn richting het beleid van nota bene de aandeelhouder van NS.

Vraag mij oprecht af of de marketingafdeling nu trots is op deze misplaatste campagne (even los van de toevalligheid met van Dissel in het midden). Voor dat geld hadden bijvoorbeeld beter de keuzedagen nog een jaar verlengd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

Vraag mij oprecht af of de marketingafdeling nu trots is op deze misplaatste campagne (even los van de toevalligheid met van Dissel in het midden).

Ik heb ook wel begrip voor de problemen bij de marketingafdeling waar de paniek op dit moment wel tot een kookpunt zal zijn gestegen. In mei riep de marketingdirecteur nog geruststellend dat NS eind 2020 weer op 80% van het oude aantal reizigers zou zitten, wel we zitten nu op 25-30%. Erg gezellig zal het daar dus op dit moment niet zijn en mensen in paniek doen soms nu eenmaal ondoordachte dingen. Wil NS overleven dan moeten de treinen weer zo snel mogelijk vol zal de achterliggende gedachte zijn. 

Voor dat geld hadden bijvoorbeeld beter de keuzedagen nog een jaar verlengd kunnen worden.

Ja, en voor de tijd die je besteedde aan deze reactie had je bijvoorbeeld beter even ABP kunnen installeren :joy:

 

 

Reageer