beantwoord

waarom campagne als het straks weer kan?

  • 7 januari 2021
  • 40 reacties
  • 1198 Bekeken

Reputatie 5

Beste mensen van NS,

 

ik snap dat het heel lastige tijden zijn en dat jullie kampen met terugloop van reizigers. Maar waarom nu, begin januari, middenin een zware lockdown die zeer waarschijnlijk verlengd gaat worden een campagne met “ als het straks weer kan”. Dat kan nog wel weken, misschien wel maanden duren. Is toch zonde van het geld? Voor dat geld had je bv beter de senioren kunnen compenseren die hun keuzedagen niet op konden maken, tenminste degenen die zich aan het advies hielden geen onnodige reizen te maken. Ik snap dit echt niet. Moet me even van het hart.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 januari 2021, 14:47

Ik snap dat de campagne vrij ongelukkig over komt. Dit soort campagnes zijn echter ver vantevoren in de maak. Waarom er alsnog voor gekozen is om hem te publiceren of wat er aan financieel plaatje zit kan ik je niets over vertellen. Als Moderator ga ik daar ook niet achter komen ben ik bang.

Beste wat ik voor je kan betekenen is feedback doorgeven dat je de campagne ongepast vindt.

Bekijk origineel

40 reacties

Voor dat geld hadden bijvoorbeeld beter de keuzedagen nog een jaar verlengd kunnen worden.

Ja, en voor de tijd die je besteedde aan deze reactie had je bijvoorbeeld beter even ABP kunnen installeren :joy:

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Vraag mij oprecht af of de marketingafdeling nu trots is op deze misplaatste campagne (even los van de toevalligheid met van Dissel in het midden).

Ik heb ook wel begrip voor de problemen bij de marketingafdeling waar de paniek op dit moment wel tot een kookpunt zal zijn gestegen. In mei riep de marketingdirecteur nog geruststellend dat NS eind 2020 weer op 80% van het oude aantal reizigers zou zitten, wel we zitten nu op 25-30%. Erg gezellig zal het daar dus op dit moment niet zijn en mensen in paniek doen soms nu eenmaal ondoordachte dingen. Wil NS overleven dan moeten de treinen weer zo snel mogelijk vol zal de achterliggende gedachte zijn. 

Reputatie 6
Badge

Van Dissel omringd door 4 NS banners die zo’n 60 pct van de pagina in beslag nemen. Het zal niet zo bedoeld zijn, maar het lijkt bijna een middelvinger te zijn richting het beleid van nota bene de aandeelhouder van NS.

Vraag mij oprecht af of de marketingafdeling nu trots is op deze misplaatste campagne (even los van de toevalligheid met van Dissel in het midden). Voor dat geld hadden bijvoorbeeld beter de keuzedagen nog een jaar verlengd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

Braakneigingen? Check.

Deze zoeven bij een bezoek van nu.nl

Reputatie 7
Badge +3

Mensen die al bijna een jaar thuis zitten hadden de afgelopen zomer best een reisje kunnen maken. Dat is nu een slecht idee. 

Het valt nog steeds helemaal niet mee met het virus. Waar dat misverstand vandaan komt is me een raadsel.

In de tussentijd moet NS zich gaan schamen over deze onnozele reclamecampagne. Net als de reisorganisaties die overal adverteren met vakantiereizen. Er wordt zo het misverstand gecreëerd dat we “binnenkort” wel weer kunnen gaan reizen. Dat is maar zeer de vraag. Dus graag stoppen met het wekken van valse verwachtingen.

Laat ik het dan iets anders formuleren. Er zijn nog al wat mensen die vanaf het begin van de corona ellende minder dan 1/10 van hun reizen hebben gemaakt, afgelopen zomer waren hun bekenden vaak niet thuis (vakantie). Het voorjaar, herfst en winter zijn dus de periodes dat ze elkaar opzoeken en soms een paar dagen blijven logeren.
Dat ze vinden dat het met het virus wel mee zal vallen komt door de overheid. Heel wat mensen die bij de eerste groepen zouden zitten om het vaccin te krijgen zijn nu ingedeeld in een groep die pas veel later aan de beurt komt. Dan lijkt de gedachte “Als ze het een half jaar uitstellen is de kans dat we het oplopen kennelijk heel klein” daar een logisch gevolg van.

Als je in 2021 nog steeds niet begrijpt hoe ernstig de situatie met het virus is dan ga je het waarschijnlijk niet meer begrijpen.

We zitten op het moment in een zeer lastige overgangsfase waarin er nog niet voldoende vaccins beschikbaar zijn om de hele bevolking snel te vaccineren. Het kan op zich helemaal niet zo veel kwaad dat je een paar weken of maanden later gevaccineerd wordt wanneer je je aan de regels houdt door zo veel mogelijk thuis te blijven. Dat is onontkoombaar in een overgangsfase.

Vanwege de lastige situatie helpt het niet wanneer NS met een onzinnige reclamecampagne komt aanzetten die alleen maar voor nog meer verwarring zorgt bij mensen die het toch al nauwelijks begrijpen.

Instagram, Twitter, Facebook; heb je daar dan geen adblockers voor? Ik volg de (a)sociale media niet, maar weet zeker dat ABP al die rommel zou tegenhouden.

Doe zelf wat geintjes op de DNS server hier, maar IG ads blijven doorkomen. Heb er geen last van verders, maar vond het mooie timing. 

Reputatie 5

Mensen die al bijna een jaar thuis zitten hadden de afgelopen zomer best een reisje kunnen maken. Dat is nu een slecht idee. 

Het valt nog steeds helemaal niet mee met het virus. Waar dat misverstand vandaan komt is me een raadsel.

In de tussentijd moet NS zich gaan schamen over deze onnozele reclamecampagne. Net als de reisorganisaties die overal adverteren met vakantiereizen. Er wordt zo het misverstand gecreëerd dat we “binnenkort” wel weer kunnen gaan reizen. Dat is maar zeer de vraag. Dus graag stoppen met het wekken van valse verwachtingen.

Laat ik het dan iets anders formuleren. Er zijn nog al wat mensen die vanaf het begin van de corona ellende minder dan 1/10 van hun reizen hebben gemaakt, afgelopen zomer waren hun bekenden vaak niet thuis (vakantie). Het voorjaar, herfst en winter zijn dus de periodes dat ze elkaar opzoeken en soms een paar dagen blijven logeren.
Dat ze vinden dat het met het virus wel mee zal vallen komt door de overheid. Heel wat mensen die bij de eerste groepen zouden zitten om het vaccin te krijgen zijn nu ingedeeld in een groep die pas veel later aan de beurt komt. Dan lijkt de gedachte “Als ze het een half jaar uitstellen is de kans dat we het oplopen kennelijk heel klein” daar een logisch gevolg van.

Reputatie 7
Badge +3

De overheid kan best eisen stellen aan NS wanneer de hand wordt opgehouden voor bijvoorbeeld allerlei regelingen die het bedrijf overeind moeten houden.

Wat mij betreft is een van de eisen dat NS per direct moet stoppen met deze advertentiecampagne.

Instagram, Twitter, Facebook; heb je daar dan geen adblockers voor? Ik volg de (a)sociale media niet, maar weet zeker dat ABP al die rommel zou tegenhouden.

Volgens mij is de NS geen verantwoording verschuldigd. Zoals elk bedrijf bepalen ze lekker zelf waar ze hun geld aan uitgeven.

Heb nog niet gereageerd hier of hij komt op Instagram in beeld ⛄️
 

 

want er ligt een paar cm sneeuw!

Ik stond afgelopen week best raar te kijken toen de sneeuw uit de lucht kwam vallen in Limburg ja. 

Badge +3

(off-topic) Natuurmonumenten roept de mensen nu op om niet meer naar de #Kampina #loonseendrunenseduinen #Oisterwijksebossen en #HuisterHeide te komen. #coderood op alle parkeerplaatsen.

En niet alleen de natuuropzoekers gaan massaal aan de wandel… Prinsengracht Amsterdam:

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben bang dat het OV nog het hele jaar in slaapstand zal blijven. Omdat steeds meer groepen voordringen bij de vaccinatie worden juist de meest kwetsbare groepen niet ingeënt. Op deze manier wordt het nog een hele lange geschiedenis.

Badge +3

Och ja, boven de snelwegen de melding BLIJF THUIS! (Samen tegen corona). Voor de lockdown was dat “Vermijd drukke plekken”

Maar welnee, we gaan lekker met zijn allen wandelen in Limburg want er ligt een paar cm sneeuw! Tja, dan kan het ook met de trein want de mensen gaan toch wel op pad, en de schoorsteen van de vervoerders moet wel een beetje blijven roken toch?

Aantal parkeerboetes was zo hoog dat de apparaten van de handhavers tussentijds opgeladen moesten worden :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +3

Mensen die al bijna een jaar thuis zitten hadden de afgelopen zomer best een reisje kunnen maken. Dat is nu een slecht idee. 

Het valt nog steeds helemaal niet mee met het virus. Waar dat misverstand vandaan komt is me een raadsel.

In de tussentijd moet NS zich gaan schamen over deze onnozele reclamecampagne. Net als de reisorganisaties die overal adverteren met vakantiereizen. Er wordt zo het misverstand gecreëerd dat we “binnenkort” wel weer kunnen gaan reizen. Dat is maar zeer de vraag. Dus graag stoppen met het wekken van valse verwachtingen.

Reputatie 5

De NS heeft, in tegenstelling tot veel winkels, veel meer speelruimte. Winkels moeten dicht maar voor het OV is er alleen de mededeling “geen onnodige reizen” Wat onnodig is mag iedereen zelf bepalen. Als ik de door mij bestelde diepvries producten, die niet verzonden worden, ga ophalen vinden sommige mensen dat overbodig. “Als het weer kan” is ook zo een uitspraak. Ik ken nog al wat mensen die na bijna een jaar thuiszitten het OV pakken om bij een winkel op 1 of 2 uur afstand wat lekkers te halen of bekenden te bezoeken. Bij die mensen is het nu “het moet maar kunnen”. Eerst zouden ze bij de eerste groep zitten die gevaccineerd zou worden en nu zijn ze doorgeschoven naar het 3de kwartaal. Dan zal het met dat virus wel meevallen is hun gedachte.

 

@dorae_mon 

Die vielen mij gisteren ook op en ik vind daar ook wat van. Heb veel op Flirt gezeten gisteren en ik weet niet hoevaak ie langs is gekomen.

Reputatie 2

Waar zijn die spotjes te zien, ik ben er nog geen een tegengekomen?

 

Ze zijn zelfs op de informatieschermen IN de trein te zien. Beetje vreemd is dat, als je al in de trein zit een reclame met ‘Heeft u ook weer zin om te reizen als het straks weer kan?’ te lezen.

Reputatie 7
Badge +3

Waar zijn die spotjes te zien, ik ben er nog geen een tegengekomen?


o.a. op Social media

Dat verklaart een hoop, reclame kost haast niets en brengt geld in het laatje. Niets doen is pas zonde van het geld, want de kosten lopen gewoon door terwijl er veel minder reizigers zijn.

Je kunt ook Social media ontwijken, of heb je niks beters te doen? :rofl:


Reclame kost een hoop geld en het advies is momenteel alleen als het noodzakelijk is te gaan reizen. Extra reizigers nu aantrekken is niet de bedoeling en zonde van het geld.

Reputatie 6

Zag de reclame vandaag op facebook.

Ik luister niet erg aandachtig naar de radio aan de zaak, maar op SlamFM (als ik me niet vergis) hoorde ik hem toch ook voorbij komen inmiddels.

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb de spotjes al meerdere keren op NPO Radio 1 gehoord.

Een tenenkrommend dieptepunt in de marketingcommunicatie van NS.

Reputatie 5

Ik gebruik amper sociaal media maar zie m steeds op internet. Op nu.nl bv.

Waar zijn die spotjes te zien, ik ben er nog geen een tegengekomen?


o.a. op Social media

Dat verklaart een hoop, reclame kost haast niets en brengt geld in het laatje. Niets doen is pas zonde van het geld, want de kosten lopen gewoon door terwijl er veel minder reizigers zijn.

Je kunt ook Social media ontwijken, of heb je niks beters te doen? :rofl:

Reageer