beantwoord

waarom campagne als het straks weer kan?

  • 7 januari 2021
  • 40 reacties
  • 1198 Bekeken

Reputatie 5

Beste mensen van NS,

 

ik snap dat het heel lastige tijden zijn en dat jullie kampen met terugloop van reizigers. Maar waarom nu, begin januari, middenin een zware lockdown die zeer waarschijnlijk verlengd gaat worden een campagne met “ als het straks weer kan”. Dat kan nog wel weken, misschien wel maanden duren. Is toch zonde van het geld? Voor dat geld had je bv beter de senioren kunnen compenseren die hun keuzedagen niet op konden maken, tenminste degenen die zich aan het advies hielden geen onnodige reizen te maken. Ik snap dit echt niet. Moet me even van het hart.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 januari 2021, 14:47

Ik snap dat de campagne vrij ongelukkig over komt. Dit soort campagnes zijn echter ver vantevoren in de maak. Waarom er alsnog voor gekozen is om hem te publiceren of wat er aan financieel plaatje zit kan ik je niets over vertellen. Als Moderator ga ik daar ook niet achter komen ben ik bang.

Beste wat ik voor je kan betekenen is feedback doorgeven dat je de campagne ongepast vindt.

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik luister met plaatsvervangende schaamte naar die spotjes van NS. Wat een ergerniswekkende flauwekul.

Reputatie 6
Badge

De grap vind ik ook de slogan zelf: “Ook als het straks weer kan, staan wij voor je klaar.”

Het woord ‘ook’ suggereert sterk dat het nu (ook) al kan, dat reizen (en zou suggestief kunnen oproepen om nu te reizen.)

Sowieso zijn NS en communicatie geen sterk team, dat zien ook veel mensen hier, behalve de afdeling zelf. Ook op de website zelf loopt overigens de campagne.

Reputatie 5

We hadden al de vreselijke campagne niet fluiten- niet instappen met mensen die zogenaamd te laat uit bed stapten ( terwijl de meesten zich rot moest rennen om een overstap te halen) die de plank missloeg maar deze campagne is zo mogelijk nog erger. Ben oprecht benieuwd wat de beweegredenen zijn van de directie om deze campagne nu te laten lopen.geen idee of een moderator daar achter kan komen.

Reputatie 7
Badge +3

Die campagne is al een paar weken aan de gang en ik ben het met je eens dat men dat geld daarvoor had kunnen besparen als men mensen met keuzedagen wat meer tegemoet gekomen was. Zeker omdat het heel lang onduidelijk was, wanneer men met de mogelijkheid om nog te Keuzedagen te kunnen aanschaffen zou stoppen.

Kans is groot dat van degenen die uit uiteindelijk hebben opgezegd een groep niet meer terug keert. Hetzij omdat reizen te duur is geworden (geen Keuzedagen, geen voordeel in middagspits met VDU, traject abonnement te duur voor minder reisdagen ivm thuiswerken), hetzij er voor  ander vervoer gekozen is en hetzij door te weinig controle men zich niet meer veilig voelt.

Beste mensen van NS,

 

ik snap dat het heel lastige tijden zijn en dat jullie kampen met terugloop van reizigers. Maar waarom nu, begin januari, middenin een zware lockdown die zeer waarschijnlijk verlengd gaat worden een campagne met “ als het straks weer kan”. Dat kan nog wel weken, misschien wel maanden duren. Is toch zonde van het geld? Voor dat geld had je bv beter de senioren kunnen compenseren die hun keuzedagen niet op konden maken, tenminste degenen die zich aan het advies hielden geen onnodige reizen te maken. Ik snap dit echt niet. Moet me even van het hart.

 

Je hebt helemaal gelijk. 

Reputatie 7
Badge +3

Braakneigingen? Check.

Reputatie 6
Badge

Van Dissel omringd door 4 NS banners die zo’n 60 pct van de pagina in beslag nemen. Het zal niet zo bedoeld zijn, maar het lijkt bijna een middelvinger te zijn richting het beleid van nota bene de aandeelhouder van NS.

Vraag mij oprecht af of de marketingafdeling nu trots is op deze misplaatste campagne (even los van de toevalligheid met van Dissel in het midden). Voor dat geld hadden bijvoorbeeld beter de keuzedagen nog een jaar verlengd kunnen worden.

Reputatie 5

Ik snap dat de campagne vrij ongelukkig over komt. Dit soort campagnes zijn echter ver vantevoren in de maak. Waarom er alsnog voor gekozen is om hem te publiceren of wat er aan financieel plaatje zit kan ik je niets over vertellen. Als Moderator ga ik daar ook niet achter komen ben ik bang.

Beste wat ik voor je kan betekenen is feedback doorgeven dat je de campagne ongepast vindt.

Dank voor je reactie Stijn. Gaat mij niet om bedragen maar ik zou graag de drijfveer willen weten. Maar stop daar idd je kostbare tijd maar niet in. Je mag mijn reactie doorgeven. Ik vind het vooral onbegrijpelijk, zeker qua timing. 

Reputatie 7
Badge +3

Waar zijn die spotjes te zien, ik ben er nog geen een tegengekomen?


o.a. op Social media

Op Twitter zag ik hem zowat dagelijks voorbij komen, soms meerdere keren meen ik. Ik begijp de campagne ergens wel en op zich vind ik hem niet ongepast, maar ik ergerde me vooral aan hoe vaak ik hem daar zag, zeker nu het waarschijnlijk is dat de lockdown nog langer gaat duren. Gelukkig kun je op Twitter aangeven dat je een advertentie niet leuk vind, of zelfs degene die hem stuurt negeren of blokkeren. Het eerste heb ik nu gedaan en ik zie hem niet meer in mijn tijdlijn. Scheelt een stuk. NS slaat hier toch wel de plank flink mis door dit zo vaak te laten zien. Het levert ook veel negatieve reacties op.

Reputatie 6

Ik heb ze nooit gezien. Maar ik ben sowieso van mening dat NS een nogal hypocriete houding heeft als het gaat om het coronavirus.

Ik luister niet erg aandachtig naar de radio aan de zaak, maar op SlamFM (als ik me niet vergis) hoorde ik hem toch ook voorbij komen inmiddels.

@dorae_mon 

Die vielen mij gisteren ook op en ik vind daar ook wat van. Heb veel op Flirt gezeten gisteren en ik weet niet hoevaak ie langs is gekomen.

Instagram, Twitter, Facebook; heb je daar dan geen adblockers voor? Ik volg de (a)sociale media niet, maar weet zeker dat ABP al die rommel zou tegenhouden.

Volgens mij is de NS geen verantwoording verschuldigd. Zoals elk bedrijf bepalen ze lekker zelf waar ze hun geld aan uitgeven.

Reputatie 7
Badge +3

De overheid kan best eisen stellen aan NS wanneer de hand wordt opgehouden voor bijvoorbeeld allerlei regelingen die het bedrijf overeind moeten houden.

Wat mij betreft is een van de eisen dat NS per direct moet stoppen met deze advertentiecampagne.

Deze zoeven bij een bezoek van nu.nl

Reputatie 7
Badge +3

Vraag mij oprecht af of de marketingafdeling nu trots is op deze misplaatste campagne (even los van de toevalligheid met van Dissel in het midden).

Ik heb ook wel begrip voor de problemen bij de marketingafdeling waar de paniek op dit moment wel tot een kookpunt zal zijn gestegen. In mei riep de marketingdirecteur nog geruststellend dat NS eind 2020 weer op 80% van het oude aantal reizigers zou zitten, wel we zitten nu op 25-30%. Erg gezellig zal het daar dus op dit moment niet zijn en mensen in paniek doen soms nu eenmaal ondoordachte dingen. Wil NS overleven dan moeten de treinen weer zo snel mogelijk vol zal de achterliggende gedachte zijn. 

Voor dat geld hadden bijvoorbeeld beter de keuzedagen nog een jaar verlengd kunnen worden.

Ja, en voor de tijd die je besteedde aan deze reactie had je bijvoorbeeld beter even ABP kunnen installeren :joy:

 

 

Ik snap dat de campagne vrij ongelukkig over komt. Dit soort campagnes zijn echter ver vantevoren in de maak. Waarom er alsnog voor gekozen is om hem te publiceren of wat er aan financieel plaatje zit kan ik je niets over vertellen. Als Moderator ga ik daar ook niet achter komen ben ik bang.

Beste wat ik voor je kan betekenen is feedback doorgeven dat je de campagne ongepast vindt.

Reputatie 7
Badge +3

Waar zijn die spotjes te zien, ik ben er nog geen een tegengekomen?

Reputatie 7
Badge +3

Waar zijn die spotjes te zien, ik ben er nog geen een tegengekomen?


o.a. op Social media

Reputatie 4

@Stijn NS 

Misschien dat iemand vanuit de NS het kan toelichten. Er is vast iemand verantwoordelijk voor deze community. Misschien Gerjan Vasse? https://nieuws.ns.nl/video-ns-weekly/ 

Het lijkt wel alsof de moderators hier namelijk weinig in te brengen hebben als het gaat om vragen die een beetje afwijken van de standaard. En wat hier aan medewerkers van de NS op het forum actief is, is qua aantal zeer beperkt. Is er überhaupt iemand die zich vanuit NSR actief bezig houdt met deze community of ligt het beheer volledig bij Webhelp? 

 

Reputatie 7
Badge +3

Maar ik ben sowieso van mening dat NS een nogal hypocriete houding heeft als het gaat om het coronavirus.

Niet zo raar. De financiele situatie bij NS begint natuurlijk wel erg nijpend te worden, de kosten gaan gewoon door (er vloeit nog steeds geen personeel af) maar er zijn nauwelijks inkomsten.

En recent onderzoek van de TU Delft kwam tot de conclusie dat 17% van de reizigers buiten de spits en 38% van de reizigers in de spits ook als alle corona beperkingen zijn opgeheven niet meer terugkeert in de trein. De meesten hebben een auto gekocht. Het kan tien jaar duren voor het vervoer weer terug is op het niveau van 2019 als dat niveau überhaupt nog wordt bereikt. Het advies is daarom om voorlopig geen nieuwe spoorinfra projecten meer te beginnen, alleen lopende projecten afmaken en verder alleen onderhoud. 

Reputatie 7

De meesten hebben een auto gekocht. Het kan tien jaar duren voor het vervoer weer terug is op het niveau van 2019 als dat niveau überhaupt nog wordt bereikt.  

Men zal de trein nog gebruiken om tussen overvolle en populairecentra te reizen omdat je daar de auto niet kwijt kan of parkeren veel te duur is. 

Straks gaan bijna alleen nog studenten met de trein. Omdat het voor hen bijna gratis is. 

Veel anderen keren denk ik niet terug, tenzij treinreizen goedkoper wordt dan autorijden. En dat zal vast niet.

 

Reputatie 7
Badge +3

De meesten hebben een auto gekocht. Het kan tien jaar duren voor het vervoer weer terug is op het niveau van 2019 als dat niveau überhaupt nog wordt bereikt.  

Men zal de trein nog gebruiken om tussen overvolle en populairecentra te reizen omdat je daar de auto niet kwijt kan of parkeren veel te duur is. 

Straks gaan bijna alleen nog studenten met de trein. Omdat het voor hen bijna gratis is. 

Veel anderen keren denk ik niet terug, tenzij treinreizen goedkoper wordt dan autorijden. En dat zal vast niet.

Een dagje uit zal ook wel weer komen en daarnaast zijn er ook straks natuurlijk nog steeds mensen zonder auto.

Het grote (financiële) probleem wordt om weer forensen in de trein te krijgen. Die moeten bij NS extreem hoge tarieven betalen en daarnaast wordt die markt sowieso al kleiner door blijvend thuiswerk. 

Daarnaast ontkom je er niet aan om bij 25-30% minder reizigers in de dienstregeling te gaan snijden.

Waar zijn die spotjes te zien, ik ben er nog geen een tegengekomen?


o.a. op Social media

Dat verklaart een hoop, reclame kost haast niets en brengt geld in het laatje. Niets doen is pas zonde van het geld, want de kosten lopen gewoon door terwijl er veel minder reizigers zijn.

Je kunt ook Social media ontwijken, of heb je niks beters te doen? :rofl:

Reageer