Waarom duurt heel lang om een technologies oplossing tegen aanrijding te vinden ?

• 3 november 2016
  • 20 reacties
  • 545 Bekeken

Machinisten hebben regelmatig te maken met personen die langs de spoorbaan hun hond uitlaten of zelfs gezinnen met kinderen die langs de baan fietsen! En wat te denken van spelende kinderen langs de spoorbaan of op een spoorweg overgang? Het is niet alleen gevaarlijk maar ook nog eens strafbaar! Daarnaast weet een machinist niet altijd of hij een persoon geraakt heeft of de fiets, schooltas of ander ' onschuldig materiaal'. Hij moet lijdzaam en met zijn hart in de keel wachten totdat zijn trein na een snelremming 700 meter verderop tot stilstand is gekomen. Daarna moet hij wachten op het antwoord van de hoofdconducteur als hij bijna een hele kilometer terug moet lopen om te kijken wat de trein precies geraakt heeft. Allemaal bange onzekere minuten die eindeloos lijken te duren... met deze MACHINIST VEILIGHEIDS- DRONE TEGEN AANRIJDING ??? zal in de toekomst een deel van deze moeilijke situaties opgelost zijn . deze drone zal heel sterke zijn dat een man van 100 kilos buiten de spoor kan trekken plus heeft hij microfoon om van dichtbij mensen te spreken en tegelijk fotos te maken om naar NS beveilig personeel en Politie te sturen, hij heeft ook een ingebouwd slagboom(vliegend slagboom) bij kort routen als Enschede naar Hengelo vliegt de drone gewoon door een bij de meest routen drone komt gewoon naar buiten als het nodig is of ingeval van nood zoals op de animatie collage video te zien is. Als groot ongeluk of botsen met ander trein gebeurt, heeft deze drone belangrijk informatie voor en beter en sneller onderzoek van de crash en hij kan ook nog de alle eerst hulpverlenen aan de slachtoffers aanbieden voordat politie ,brandweer,Ambulance de plek bereiken .
Het zal heel mooi zijn Als in de toekomst elke trein een eigen MVDRONE meeneemt.
Ik heb deze video gemaakt met het videobewerkingsprogramma van YouTube https://youtu.be/8rlSgGrZ_Ng

20 reacties

Gaat hem niet worden.
Reputatie 6
Badge
Omdat er bij een aanrijding NS personeel waarschijnlijk in paniek raakt. Dan moet er weer aan allerlei regels voldoen worden, en die laten het nou eenmaal erg lang duren. Ik snap uw klacht volledig.
Reputatie 7
Een trein die 140 rijd, iemand die op het laatste moment achter een huisje oid vandaan komt voor de overweg. Als is je drone nog zo snel, dat haalt ie nooit. Je kunt ook niet van te voren herkennen wat iemand doet..
Verder; een grote drone, die uit een trein komt die 140 rijd, onder een bovenleiding, bij een kruising, met ander wegverkeer en tegen treinen?? Recipe for disaster...
Reputatie 3
Volgens mij is er dan een helikopter nodig om iemand weg te trekken :8
Het is goed dat je meedenkt over een oplossing om vertragingen te voorkomen. Vertraging is voor niemand fijn en als het tegengegaan kan worden is het alleen maar mooi!
Hallo Drone en welkom op het NS Serviceforum,

Suggesties zijn altijd welkom, wel betwijfel ik de mogelijkheid om een persoon daadwerkelijk tijdig van het spoor te halen indien dat nodig is. Tevens ben ik erg benieuwd of deze drone al bestaat of dat dit slechts een idee is om te ontwikkelen?

P.s ik heb je topic verplaatst naar In de trein om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Nou deze zal zeker nog niet bestaan.
https://tweakers.net/geek/107466/drone-tilt-recordgewicht-van-61-kilo.html
Voor de gein eens gekeken, record is 61 kilo, met een mega-apparaat. Laat staan als je 100 kilo wil gaan tillen. Zoals Bezemsteel al zei, dan kom je in de categorie helikopter...

Het kan overigens al wel, maar dat is rustig verplaatsen en ook deze constructie zie ik niet zo snel uit een luikje van een trein vliegen

Gaat hem niet worden. wie weet ? mischien wel hoor alles is mongelijk
Volgens mij is er dan een helikopter nodig om iemand weg te trekken :8
Het is goed dat je meedenkt over een oplossing om vertragingen te voorkomen. Vertraging is voor niemand fijn en als het tegengegaan kan worden is het alleen maar mooi!
ik ben wel met jou ens trekken was allen en van de idee maar hij zal nog meer doen daan allen trekken wij zijn nog bezig komt wel goed
hahahah, zo groot ook niet hoor hij zal wel heel klein zijn maar met genoeg kracht om iemand te trekken of te stopen.Het kan overigens al wel, maar dat is rustig verplaatsen en ook deze constructie zie ik niet zo snel uit een luikje van een trein vliegen
Hartstikke bedankt voor de verplaatsing super top deze toepassing bestaat nog niet het is maar een ideee maar ik hoop dat de jongens van universiteit twente mij willen helpen om deze idee waar te maken dan zullen de machinisten en reizigers heel blij worden
weet een machinist niet altijd of hij een persoon geraakt heeft of de fiets, schooltas of ander ' onschuldig materiaal'. Hij moet lijdzaam en met zijn hart in de keel wachten totdat zijn trein na een snelremming 700 meter verderop tot stilstand is gekomen. Daarna moet hij wachten op het antwoord van de hoofdconducteur als hij bijna een hele kilometer terug moet lopen om te kijken wat de trein precies geraakt heeft DIT ZIJN EEN VAN DE DINGEN DIE machinist veiligheids drone kan doen niet allen bij echt aanrijding MAAR OOK PREVENTIVE EN VEEL MEER!https://youtu.be/8rlSgGrZ_Ng
Hey Drone, ik denk dat de intentie van je idee heel mooi is! Heel fijn dat je met ons meedenkt. Echter zoals mijn collega Erryt ook al aangaf twijfel ik een beetje over de haalbaarheid van het idee. Ik zie heel veel haken en ogen. Je zou een drone moeten ontwikkelen die alle features heeft die je hierboven beschrijft. Ik denk dat dat alleen al een enorme uitdaging is. Verder zou er extra personeel moeten komen om de drones te vliegen. Ik denk namelijk niet dat een machinist tegelijkertijd een trein kan besturen en een drone vliegen. Plus het vliegen van een drone voor de door jou genoemde zaken zal maatwerk zijn, dat kan niet op de automatische piloot. Dus al met al denk ik niet dat dit toekomstmuziek is maar ik ga je idee natuurlijk wel intern registreren en doorgeven naar de verantwoordelijke afdeling.
Reputatie 6
Badge
Een innovatief idee, hoewel ik het niet snel haalbaar zie om bovenstaande redenen. Maar met een straalaandrijving, automatische detectie van personen zou dit ooit wel eens mogelijk zijn. Maar regelgevingen zijn gewoon streng waarbij ik het toch niet snel zie gebeuren.

De camera die je drone zal hebben wordt inmiddels wel ingebouwd in treinen. Met deze dash-cam of frontcam worden de beelden van incidenten op het spoor opgeslagen, en kunnen ze eenvoudig als bewijsmateriaal aan de politie worden gegeven. Dit moet uiteindelijk gaan zorgen voor een snellere hervatting van de dienstregeling doordat er minder onderzoek nodig is, omdat er al bewijsmateriaal aanwezig is.
Een innovatief idee, hoewel ik het niet snel haalbaar zie om bovenstaande redenen. Maar met een straalaandrijving, automatische detectie van personen zou dit ooit wel eens mogelijk zijn. Maar regelgevingen zijn gewoon streng waarbij ik het toch niet snel zie gebeuren.

De camera die je drone zal hebben wordt inmiddels wel ingebouwd in treinen. Met deze dash-cam of frontcam worden de beelden van incidenten op het spoor opgeslagen, en kunnen ze eenvoudig als bewijsmateriaal aan de politie worden gegeven. Dit moet uiteindelijk gaan zorgen voor een snellere hervatting van de dienstregeling doordat er minder onderzoek nodig is, omdat er al bewijsmateriaal aanwezig is.
ik ben ook met u ens verder heb je wel gelijk mischien deze nieuw video iets kan laat zienhttps://youtu.be/-p4ncvR9Z8k maar verder het is gewoon een ideee om NS te inspireren voor een nog beter concept in de toekomst
Hey Drone, ik denk dat de intentie van je idee heel mooi is! Heel fijn dat je met ons meedenkt. Echter zoals mijn collega Erryt ook al aangaf twijfel ik een beetje over de haalbaarheid van het idee. Ik zie heel veel haken en ogen. Je zou een drone moeten ontwikkelen die alle features heeft die je hierboven beschrijft. Ik denk dat dat alleen al een enorme uitdaging is. Verder zou er extra personeel moeten komen om de drones te vliegen. Ik denk namelijk niet dat een machinist tegelijkertijd een trein kan besturen en een drone vliegen. Plus het vliegen van een drone voor de door jou genoemde zaken zal maatwerk zijn, dat kan niet op de automatische piloot. Dus al met al denk ik niet dat dit toekomstmuziek is maar ik ga je idee natuurlijk wel intern registreren en doorgeven naar de verantwoordelijke afdeling. Dat klopt wel zeker die punten waren all nagedacht maar wat betreft bijvoorbeeld aan kosten of personele de machinist drone word niet allen door de machinist bestuurd maar ook door iemand van Prorail op afstand het is niet allen een kwestie van NS maar ook van PRORAIL en nog meer partijen de technologie van autonome drones worden steeds beter over 10 jaar zullen drones allen vliegen van Anaar B komt wel goed hoor 🙂
Hey Drone, ik denk dat de intentie van je idee heel mooi is! Heel fijn dat je met ons meedenkt. Echter zoals mijn collega Erryt ook al aangaf twijfel ik een beetje over de haalbaarheid van het idee. Ik zie heel veel haken en ogen. Je zou een drone moeten ontwikkelen die alle features heeft die je hierboven beschrijft. Ik denk dat dat alleen al een enorme uitdaging is. Verder zou er extra personeel moeten komen om de drones te vliegen. Ik denk namelijk niet dat een machinist tegelijkertijd een trein kan besturen en een drone vliegen. Plus het vliegen van een drone voor de door jou genoemde zaken zal maatwerk zijn, dat kan niet op de automatische piloot. Dus al met al denk ik niet dat dit toekomstmuziek is maar ik ga je idee natuurlijk wel intern registreren en doorgeven naar de verantwoordelijke afdeling.https://youtu.be/-p4ncvR9Z8k
Reputatie 6
Badge
Heel leuk dat je probeert mee te denken, maar dit lijkt meer op een goocheltruc dan een echte oplossing.
Reputatie 7
Heb je ook al een oplossing voor meerdere personen, een fiets/scooter/motor, een auto/vrachtwagen 😉
Reputatie 6
Badge
Slidestops, dan zet je toch gewoon een drone in van vrachtwagenformaat? 😛
Reputatie 6
Badge
Het is weer leuk bedacht, maar een drone over het spoor.... dat is gedoemd om te mislukken.
Raakt deze de bovenleiding aan, dan is het over en uit. En als er een andere trein in de tegemoetkomende richting lang komt zal de drone door de rijwind direct uit balans raken.

Reageer