Waarom gaan de deuren van 1e klas niet alleen open met je kaart!?

• 6 november 2016
  • 10 reacties
  • 502 Bekeken

Ik gooi hem er maar weer in, want de aandacht voor details in een organisatie, is blijkbaar niet voor iedereen hetzelfde. Goed dat je via dit forum zaken kunt aankaarten om anderen aan het denken te zetten.

Als je een kaart koopt voor de 1e klas, waarom maken ze deze dan niet alleen toegangkelijk met de kaart c.q. abbonnement? Tijdens de reis worden de inzittenden constant gestoord door enorme aantallen mensen die door je coupe struinen om uiteindelijk niet daar te gaan zitten.

Er is "niet nagedacht" over de plek in de trein waar de 1e klas is geplaatst, namelijk voorin de treinen, zodat je snel weer uit de stations kunt lopen. Klanten zich niet kunnen vergissen bij het instappen, na 2 keer daar instappen weet iedereen dat je niet in de 1e en bijvoorbeeld de laatste coupe moet stappen! Gewenning en rust bij passagiers creeer je als je standaard dingen aanbiedt, als je elke trein moet blijven zoeken waar je coupe geplaatst is, dan is dit irritant en dom tegelijk.

Daarnaast zou je je als klant ook veel veiliger voelen als niet iedereen langs je coupe met waardevolle spullen kan lopen op "criminele trajecten" zoals rond schiphol en grote steden! Ik bedoel hiermee niet dat het prettig is om bestolen te worden in welke coupe dan ook, maar je betaald extra geld om in de 1e klasse te gaan zitten met je familie, dan wil ik dit ook terug zien in de trein en dit zijn een paar aanpassingen die het reizen met de trein aangenamer kunnen maken.

10 reacties

Reputatie 7
De nieuwe sprinters hebben inderdaad een 1e klasse voorin en een achterin.
Voor de intercities is dit niet het geval, deze zijn meestal over de trein verspreid.

Op het moment dat je de 1e klassen nu afsluit, betekent dat reguliere reizigers niet meer door de trein heen kunnen om een plekje voor of achterin te zoeken. De 1e klas verspert immers de weg. Dan praten we nog niet over veiligheid van een trein die je niet helemaal door kan.

Het systeem zou kunnen werken in de uiteinden, maar als iemand de deur openhoudt of snel naar binnen glipt als iemand de 1e klas verlaat, heb je alsnog hetzelfde probleem.

Het is ook beter, volgens mij, om de 1e klas te spreiden over de trein. Mensen spreiden zich vaak slecht, waardoor 1e klas helemaal vol zit, en de andere leeg is (in bovengenoemde sprinter).
Door de 1e klasses te spreiden moet je sowieso al lopen, niet iedereen komt dus op dezelfde plek terecht. Kwa duidelijkheid zou het wel helpen om ze alleen in de uiteinden te hebben.

Het geen wat het beste werkt is gewoon goede controle en meer beboeten..
Begrijp de gedachte, de plaatsing zorgt automatisch voor problemen, vandaar dat het beter is als mensen weten dat ze ergens NIET in moeten stappen. Na 2x door de coupe te moeten lopen, zorg je vanzelf ervoor dat je dit niet meer doet. De "lerende" passagier is geboren... :-)

De deuren gaan alleen open als je een kaart hebt, hoor je er niet dan kom je er dus ook niet uit, lijkt me ook een voordeel voor de "lerende" passagier. Geen last meer van mensen die langs je spullen lopen, met kaartjes om geld vragen of je zelfs je tas stelen en er nog snel uit lopen!

Voor de ns een extra inkomstenbron, als je op het knopje drukt om er toch uit te kunnen betaal je een boete en bedankt. Als er een ongeluk gebeurd, dan gaan alle deuren automatisch open en ik denk dat je daar dan als conducteur en controleur voor opgeleid bent om in die gevallen zo snel mogelijk te handelen.

Ik werk zelf in een omgeving die ook met uitersten te maken heeft en elke stap gedocumenteerd is en geoefend wordt. Weet hoe mensen denken en hoe makkelijk het is om veel problemen te tackelen i.p.v. telkens ergens een pleister op te plakken. De pleisters die de ns gebruikt werken niet, zorgen er niet voor dat mensen anders gaan handelen, en zorgen er niet voor dat personeel met plezier en veilig hun werk kunnen doen.

Naar friesland reizend kwam er een controleur langs die een gesprek met ons had, hoe leuk is het als iemand tijd krijgt om mensen aan te spreken i.p.v. te moeten controleren of je op de goede plek zit... je bouwt een "relatie" met klanten op als je er in kunt investeren en niet controleren. 😳
Reputatie 4
Grapjas. Laten we de 1e klas helemaal afschaffen, dan hebben de reizigers met een 2e klas vervoersbewijs ook geen last van het feit dat de 1e klas coupes voor hun neus stoppen en ze daardoor elke kans op het bemachtigen van een zitplek verliezen. Ik loop elke dag door de 1e klas coupes omdat het noodzaak is en ja, dan lach ik om de chagerijnige gezichten van de mensen die daar zitten. Mensen die met hun ledematen het gangpad versprerren, iets met ego waarschijnlijk.
Although I travel in the 2nd class but I agree with 1eklas2016. The ones who pay extra should receive better service which should also include not being disturbed by passing passengers. A possible solutions for double decker trains could be place 1st class on either the top or bottom deck only. So passengers can move from one couch to another without needing to pass through 1st class.
Goed idee, maar betalen jullie wel zelf alle aanpassingen, verdubbel de prijs van 1e klas voor dit idee. Betaalt de werkgever toch in 90% van alle gevallen.
Reputatie 6
Badge
Sorry hoor, maar als er 1 ding iedere dag opnieuw BLOED irritant is, dan is het wel dat je om een plekje te kunnen vinden voor of achterin de trein (2e klas), je altijd weer door die eerste klas coupès moet, en inderdaad dat je dan steeds het gezeur moet aanhoren: "wat hebben die gasten hier te zoeken". Nee, er wordt al genoeg rekening gehouden met 1e klas. Laat ze bij NS maar meer rekening houden met de grootste reizigersgroep: 2e klas.
Ik begrijp jullie wensen. Naast dat er inderdaad veel aangepast zou moeten worden, is het neem ik aan voor de veiligheid niet bevorderlijk is om de 1e klas coupé's alleen toegankelijk te laten voor reizigers met een 1e klas vervoerbewijs. Daarnaast zou het , zoals Slidestops al aangeeft, nooit een waterdicht systeem kunnen zijn.
Reputatie 1
Grapjas. Laten we de 1e klas helemaal afschaffen, dan hebben de reizigers met een 2e klas vervoersbewijs ook geen last van het feit dat de 1e klas coupes voor hun neus stoppen en ze daardoor elke kans op het bemachtigen van een zitplek verliezen. Ik loop elke dag door de 1e klas coupes omdat het noodzaak is en ja, dan lach ik om de chagerijnige gezichten van de mensen die daar zitten. Mensen die met hun ledematen het gangpad versprerren, iets met ego waarschijnlijk.

Lieve Niek2, afschaffen van de 1e klas zal niet gebeuren en mocht dat wel gebeuren zal de kaartjes van de 2e klas alleen maar duurder worden, omdat NS de kosten zal doorberekenen aan de 2e klas reizigers. hahaha, ik ben benieuwd of jij dat leuk vindt.
Reputatie 1
De nieuwe sprinters hebben inderdaad een 1e klasse voorin en een achterin.
Voor de intercities is dit niet het geval, deze zijn meestal over de trein verspreid.

Op het moment dat je de 1e klassen nu afsluit, betekent dat reguliere reizigers niet meer door de trein heen kunnen om een plekje voor of achterin te zoeken. De 1e klas verspert immers de weg. Dan praten we nog niet over veiligheid van een trein die je niet helemaal door kan.

Het systeem zou kunnen werken in de uiteinden, maar als iemand de deur openhoudt of snel naar binnen glipt als iemand de 1e klas verlaat, heb je alsnog hetzelfde probleem.

Het is ook beter, volgens mij, om de 1e klas te spreiden over de trein. Mensen spreiden zich vaak slecht, waardoor 1e klas helemaal vol zit, en de andere leeg is (in bovengenoemde sprinter).
Door de 1e klasses te spreiden moet je sowieso al lopen, niet iedereen komt dus op dezelfde plek terecht. Kwa duidelijkheid zou het wel helpen om ze alleen in de uiteinden te hebben.

Het geen wat het beste werkt is gewoon goede controle en meer beboeten..

klopt, ik zou gewoon alleen de 1e klas controleren bij drukke treinen en dan ook meteen beboeten!
Reputatie 4
Lieve Niek2, afschaffen van de 1e klas zal niet gebeuren en mocht dat wel gebeuren zal de kaartjes van de 2e klas alleen maar duurder worden, omdat NS de kosten zal doorberekenen aan de 2e klas reizigers. hahaha, ik ben benieuwd of jij dat leuk vindt.
Hoezo duurder, in een 2e klas coupe kunnen meer mensen vervoerd worden.

Reageer