Waarom geeft NS omreisadvies aan op een trein die niet op de massa berekend is?

• 8 november 2016
  • 2 reacties
  • 135 Bekeken

Reputatie 2
Vandaag rijden er al uren geen treinen tussen Zaandam en Hoorn. Ik reisde zojuist daar, en moest omreizen via Alkmaar, dat was het advies. Van Amsterdam tot Alkmaar is er niet zo veel aan de hand, daar rijdt dan nog een 10 delige dubbeldekker. Echter, in Alkmaar begint de ellende, de grote mensenmassa verplaatst zich naar een losse 3 delige sprinter, die normaal gesproken al staanplaatsen heeft tussen Alkmaar en Hoorn. En nu komen daar nog een aantal honderd mensen bij, waardoor er een evengroot aantal mensen achterblijft in Alkmaar, en in de sprinter erop een soortgelijke situatie ontstaat. Daar komt nog bij dat de overstap in Alkmaar niet je van het is, ik moest vanaf het aankomst perron in Alkmaar buiten het stationsgebouw omlopen en via de traverse naar de trein naar Hoorn. De poortjes waren dicht, dus ook nog eens extra in en uitchecken. Een storing kan gebeuren, maar waarom wordt er een reisadvies afgegeven voor een hoofdroute met 6 treinen per uur via een route met een los sprintertje die 2x gaat en van zichzelf al vol zit?

2 reacties

Ik snap je opmerkingen Caspar en heb begrip voor je feedback. We zetten ons materieel echter zo optimaal mogelijk in en kunnen materieel niet zomaar naar bijvoorbeeld Alkmaar sturen (lees: toveren). Het is waar dat het al druk is in de genoemde treinen en bij een verstoringen is het serieus vol. Ik weet zo niet of er nog andere omreisadviezen mogelijk waren, maar beter omreizen en staan dan geen reismogelijkheid. Lijkt mij.
Reputatie 6
Badge +1
Vanuit Zaandam gezien kun je niet anders omreizen dan met de sprinter Alkmaar-Hoorn die u heeft getroffen... hopelijk zijn er iets later ook bussen ingezet. Die zijn per stuk natuurlijk ook niet groot genoeg, maar daar kunnen er wel wat meer van tegelijkertijd rijden!

Reageer