beantwoord

Waarom geen duidelijke Stiltecoupe?

• 1 april 2021
  • 4 reacties
  • 175 Bekeken

De stiltecoupe, het is en blijft een feit, sommige houden er van, velen ook niet. Maar of je er nu voor kiest of niet om er in te zitten, het moet hoe dan ook aangegeven worden dmv stickers, bordjes, lampjes noem maar op.

Nu heeft de ns natuurlijk wel wat slappe stickers bevestigt maar die zijn wat mij betreft niet voldoende, of het zijn kleine stickertjes met een poppetje en een vinger in zn neus, of van die onduidelijke witte/blurry stickers op de ramen die vaak gewoon niet opvallen.

Ik snap niet waarom de NS niet gewoon duidelijke/grote rode stickers met witte letters waar op staat in capslock: “STILTECOUPE” op ooghoogte van de coupedeuren. Dit soort stickers worden ook gebruikt bij de wc die defect is en zijn voor de meeste mensen een stuk duidelijker omdat ze meer opvallen.

Waarom heeft de ns niet daarvoor gekozen??

icon

Beste antwoord door Erryt NS 1 april 2021, 21:28

Hallo Raneki en welkom bij de NS Community,

We hebben inderdaad gekozen voor stickers die vaak op het raam zitten zodat je vanaf buiten al kan zien waar de stiltecoupé zich bevindt. Tevens staan ze ook wel eens op de buitenkant van de trein zelf en werden er in het verleden stickets op de stoelen geplakt. Ik zal je signaal doorzetten dat je merkt dat het beter kan, waarvoor dank. Ik kan niet zeggen of er over grote rode stickers is nagedacht.

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo Raneki en welkom bij de NS Community,

We hebben inderdaad gekozen voor stickers die vaak op het raam zitten zodat je vanaf buiten al kan zien waar de stiltecoupé zich bevindt. Tevens staan ze ook wel eens op de buitenkant van de trein zelf en werden er in het verleden stickets op de stoelen geplakt. Ik zal je signaal doorzetten dat je merkt dat het beter kan, waarvoor dank. Ik kan niet zeggen of er over grote rode stickers is nagedacht.

Waarom NS niet heeft gekozen voor die opties, geen idee van. Wat wel aan het veranderen is, zijn de stickers op het raam, deze ramen wordt stilte in het raam verwerkt en dit is in de nacht ook goed zichtbaar. Ik zou willen dat het beter en duidelijker wordt aangegeven. Er zijn proeven geweest door stickers op de hoofdkussens te plakken, maar het bleek dat veel reizigers wisten dat ze in een stiltecoupe zitten, maar zich er niet aan willen houden.

Dat zou kunnen, vaak is er ook gewoon overlast van toeristen, buitenlanders en mensen die nooit met de trein zijn gegaan en dan niks weten van een stilte coupe. Grote felle rode stickers met “STILTE/SILENCE” op ooghoogte op de coupe deuren en wanden zou sowieso een hoop schelen. Kan het excuus “ooh sorry meneertje conducteur, had ik niet gezien” ook niet meer gebruikt worden, want iedereen ziet het

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb sterk de indruk dat het in de ‘social coupé’ stiller is dan in de stiltecoupé zelf… Zou het een soort van rebels gedrag zijn?

Reageer