waarom geen extra treinen??????

• 23 februari 2017
  • 7 reacties
  • 279 Bekeken

Ik reis nooit met de trein verder maar gister met mijn dochtertje die vakantie heeft even een leuk dagje naar Amsterdam 22-02-2017..
Ik snap dat het tijdens vakantieperiodes wat drukker kan zijn maar wat een verschrikking zeg, vreselijk, direct al vanaf Groningen moeten staan, opgepropt tegen elkaar aan, mopperende mensen die 1e klas kaarten hadden en niet fatsoenlijk konden zitten..
terugweg vanuit Amsterdam natuurlijk hetzelfde verhaal, we konden ons nog net de trein inproppen, dochter bijna in tranen....
Ik ben blij dat ik niet dagelijks met de trein hoef te reizen...welkom bij de NS....

7 reacties

Reputatie 1
Raar, dan ligt het waarschijnlijk aan het tijdstip waarop u gereisd heeft want normaal is dit een niet enorm druk traject. Buiten de spits dan.
Misschien het Huishoudbeurs effect?
Reputatie 7
Hallo MarjanNina en welkom op het NS Serviceforum. Wat vervelend om te lezen dat jouw ervaring met onze dienst negatief is geweest.

Het is niet de bedoeling dat de treinen zó vol zitten dat je er haast niet meer bij kunt, maar dit komt helaas wel voor. In dit geval betreft het een treinserie die een behoorlijk aantal forenzen vervoert, net als alle studenten die er ook veelvuldig gebruik van maken. We proberen deze treinen zo lang mogelijk te maken, omdat wij de drukte ook constateren. Helaas rijdt de directe trein vanuit Groningen naar Amsterdam Zuid maar een keer per uur. Heeft jouw dochter de overstap in Zwolle meegepakt? Deze trein verwacht ik namelijk minder druk.
Reputatie 7
Badge +3
Wel apart dat er sinds 11 december opeens zoveel forenzen en studenten bij zijn gekomen. O wacht ...
Reputatie 7
Badge +3
@Thomas NS
De materieelinzet wordt ook in de schoolvakanties afgestemd op de drukte op schooldagen. Dat leidt er toe dat er in schoolvakanties vaak te veel materieel wordt ingezet op de spitstijden en te weinig tussen de spitsen en in de avond.

Vroeger toen NS de materieelinzet veel ruimer plande dan nu kon dat soort effecten vaak nog wel worden opgevangen maar bij de huidige zeer krappe inzet van materieel leidt een kleine afwijking van het "normale" reizigersaanbod vrijwel direct tot overvolle treinen.
klopt Thomas Ns, we zijn in Zwolle overgestapt naar Almere, nou deze zat ook behoorlijk vol en konden we net een zitplek bemachtigen gelukkig, laatste stuk van Almere naar Amsterdam centraal was gelukkig rustig
Reputatie 7
Je hebt gelijk Tamzin, de materieelinzet zorgt er voor reizigers vaak voor dat er niet genoeg zitplaatscapaciteit is, ik zal dit traject doorbespreken met de planners.

Fijn dat het naar Amsterdam Centraal wel rustig was, MarjanNina, zoals hierboven aangegeven zal ik de drukte voor je aangeven. Bedankt voor het melden.

Reageer