Skip to main content
Er komt een tekort aan zitplaatsen in de treinen, volgend jaar. De vaste klant is de dupe. Dat wordt dus leuk reizen. Waarom huurt NS geen treinen in Belgiƫ en Oostenrijk, zoals een tiental jaren geleden? En wie is verantwoordelijk voor het te laat doen van bestellingen en het uit de dienst halen van te oude treinen?
marv87, gezien technische revisies en keuring zou de meerderheid van de treinen die ze nu per 13 decomber uit de dienstregeling halen nog wel een aantal maanden meer als de 3 maand die je aangeeft kunnen doorrijden.

Dus dan is de vraag aan de NS waarom ze toch uit de roulatie gehaald worden....
marv87, gezien technische revisies en keuring zou de meerderheid van de treinen die ze nu per 13 decomber uit de dienstregeling halen nog wel een aantal maanden meer als de 3 maand die je aangeeft kunnen doorrijden.
Dat verhaal horen we al meer dan een jaar. Se NS had een jaar geleden ook kunnen besluiten om actie te ondernemen.



De aanbesteding van nieuw Intercitymaterieel loopt en er zijn twee verschillende series nieuwe Sprinters besteld. Er is dus wel degelijk actie ondernomen. Wat betreft levertermijnen is een jaar niets.
Dat verhaal horen we al meer dan een jaar. Se NS had een jaar geleden ook kunnen besluiten om actie te ondernemen.

Wet ik helemaal niet snap is dat de oude treinen nu weg moeten, kunnen doe niet gewoon drie maanden langer doorrijden?

Reageer