Waarom is de trein tekort

• 23 april 2015
  • 4 reacties
  • 641 Bekeken

Elke ochtend reis ik op hetzelfde traject, ochtendspits, Utr. -A'dam 8.25; de ene keer is de trein lang genoeg maar andere keren gewoon tekort dan staan de reizigers als vee op elkaar. Hoe kan dit? Is de machinist zijn extra bakken vergeten, is de extra aansluiting niet gelukt (telkens weer, hoewel hij ook vaak gewoon te laat is) .. Dit zou toch gewoon standaard goed geregeld moeten zijn!

4 reacties

Elke ochtend reis ik op hetzelfde traject, ochtendspits, Utr. -A'dam 8.25; de ene keer is de trein lang genoeg maar andere keren gewoon tekort dan staan de reizigers als vee op elkaar. Hoe kan dit? Is de machinist zijn extra bakken vergeten, is de extra aansluiting niet gelukt (telkens weer, hoewel hij ook vaak gewoon te laat is) .. Dit zou toch gewoon standaard goed geregeld moeten zijn!

Hallo DiAmsterdam. Welkom op het NS Forum! Vervelend om te lezen dat dat het zo druk kan zijn op dit traject. Wij doen onze best om ons materieel zo goed mogelijk in te zetten. Wij proberen ons hierin natuurlijk te verbeteren en daarom ook mijn verzoek dit aan te geven in onze reisplanner Xtra app. Lees hier hoe dat werkt. Ik heb je topic verplaatst naar "In de trein".
Er is op veel trajecten een structureel tekort aan materieel.
De NS zegt dit op te lossen met de aankoop van nieuw materieel. Leuk maar ze kopen de treinen veel te laat aan omdat ze niet tijdig anticiperen op de groei van het aantal reizigers.
De NS loopt op die manier altijd achter de feiten aan.
Vanmorgen las ik dat er 48 nieuwe treinstellen bijkomen volgend jaar.
Dat lijkt veel maar is het niet omdat er nu veel afgedankt materieel blijft rijden, deze zullen er dus uitgaan en het resultaat is dus nieuwe treinen maar niet meer in aantal.

Als jij een bedrijfje of winkel zou runnen en net zo slecht zou inkopen als de NS doet was je al lang failliet geweest...
Als monopolist en ook nog aanbieder van een onmisbaar product kom je daar mee weg en krijg je als beloning nog een bonus ook.
Als monopolist en ook nog aanbieder van een onmisbaar product kom je daar mee weg en krijg je als beloning nog een bonus ook.

Niet altijd, de NS/prorail wordt ook wel gestraft als de afspraken niet nagekomen worden.
Punt is alleen dat de opgelegde boete kwijtgescholden wordt.
Moet jij eens proberen als je 5km te hard gereden hebt!

Reageer