beantwoord

Waarom is eten toegestaan in de trein, nu met corna

• 3 januari 2021
  • 6 reacties
  • 367 Bekeken

Ik zit in de trein onderweg van Limburg naar Flevoland een reis van 3 uur, en ik ben het nu 2 keer tegen gekomen dat mensen eten en drinken in de trein waardoor hun mondkapje dus niet op is, ik heb ook geen controle gezien hier op? Hoe is dit mogelijk als het dragen van een mondkapje verplicht is? 

icon

Beste antwoord door Rizana NS 3 januari 2021, 16:53

Zolang er geen misbruik van wordt gemaakt, is het inderdaad toegestaan om te eten/drinken in de trein.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6

Officieel mag je eten en drinken in de trein. Maar je moet officieel ook je mondkapje op hebben. De tussenweg is dat je het mondkapje weer opdoet zodra je een hap of slok genomen hebt. Helaas maken velen daar misbruik van. Gelukkig zijn er NS-ers die mensen erop aanspreken maar diezelfde mensen openen dan hier een topic waarin ze zeggen onbeschoft behandeld te zijn. Snapt u het nog?

Reputatie 7

1. Er is nauwelijks tot geen controle. Noch op coronaregels, noch op vervoerbewijs, noch op zitten in de juiste klasse. Controle van mijn vervoerbewijs is alweer zeker 5 of 6 weken geleden. Ik zie ook enkele keren per week wel iemand zonder kapje of mensen met het kapje verkeerd op. Daarnaast schijnen héél veel mensen hun kapje ongewassen te recyclen en er anderszins verkeerd mee om te gaan, dus dan dragen het ze gewoon voor de vorm.

2. Eten en drinken mag, maar in redelijkheid vanzelfsprekend. Geen complete maaltijden, maar een stukje koek of bekertje koffie of thee mag, en dan het kapje weer voor na elke slok of hap. Waarom mag dat? Geen idee, maar roomser dan de paus moet je ook weer niet zijn. In de praktijk zie ik als vrijwel dagelijkse reiziger vrijwel niemand onderweg eten.

Ik zou er niet zo'n punt van maken.

Zolang er geen misbruik van wordt gemaakt, is het inderdaad toegestaan om te eten/drinken in de trein.

Reputatie 7
Badge +3

En wat gebeurt er als mensen er wel misbruik van maken?

Reputatie 7
Badge +3

En wat gebeurt er als mensen er wel misbruik van maken?

Niets, want het mag toch? Ik vind dat het gewoon niet moet. Je kunt toch wel.even zonder? Als je werkt kun je ook niet de hele dag door eten.

Reputatie 7

k vind dat het gewoon niet moet. Je kunt toch wel even zonder? Als je werkt kun je ook niet de hele dag door eten.

Ligt aan het werk dat je doet of je veel mogelijkheid hebt daartoe. 

Als het verboden zou zijn om ook maar iets te eten of drinken onderweg (en op het station zelf dus ook omdat daar ook ten allen tijde de mondkap op moet) zouden ook de voedselverkooppunten op de stations voorlopig gesloten moeten worden.

Reageer