beantwoord

waarom is mijn geld terug bij vertraging claim afgewezen ?

• 17 juli 2014
  • 2 reacties
  • 317 Bekeken

Op dinsdag 8 juli jl. stapte ik in Rotterdam op de trein naar Schiphol. Helaas kwam de trein vlakbij Nieuw Vennep 3 kwartier stil te staan omdat de trein voor ons defect was. De trein waar ik inzat ging weer terug naar Leiden en daar moest ik overstappen op een andere trein naar Schiphol. Ik heb uiteindelijk meer dan 1 uur vertraging opgelopen.
De NS heeft mijn claim voor geld terug bij vertraging afgewezen omdat volgens hun de vertraging minder was dan 30 minuten. Ik heb de NS klantenservice gebeld maar zij konden mij niet uitleggen waarom er minder dan 30 minuten vertraging was geregistreerd en als ze dat wel konden uitleggen, dan kon dat toch niet gecorrigeerd worden. Ik kon wel via de NS klantenservice een bezwaar indienen. Het duurt 4 weken (!) voordat ik een reactie krijg.
Ik vind dit echt geen service, eerst wordt mijn claim onterecht afgewezen en vervolgens moet ik 4 weken wachten op een reactie.
Wie heeft dit eerder meegemaakt met de NS ?
icon

Beste antwoord door Femke NS 18 juli 2014, 09:58

Welkom op het NS Serviceforum Fanny. Wat vervelend dat je claim is afgewezen terwijl je wel langer dan 30 minuten vertraging had. Bij een Geld Terug Bij Vertraging claim wordt de claim via een automatisch proces goedgekeurd of afgewezen. Na een afwijzing van je claim kun je in bezwaar gaan. De claim wordt dan 'handmatig' door een medewerker opnieuw bekeken. Je zult dan uiterlijk na drie weken een reactie ontvangen. Ik wil je daarom adviseren de reactie nog even af te wachten.

Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'in de trein'.
Bekijk origineel

2 reacties

Welkom op het NS Serviceforum Fanny. Wat vervelend dat je claim is afgewezen terwijl je wel langer dan 30 minuten vertraging had. Bij een Geld Terug Bij Vertraging claim wordt de claim via een automatisch proces goedgekeurd of afgewezen. Na een afwijzing van je claim kun je in bezwaar gaan. De claim wordt dan 'handmatig' door een medewerker opnieuw bekeken. Je zult dan uiterlijk na drie weken een reactie ontvangen. Ik wil je daarom adviseren de reactie nog even af te wachten.

Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'in de trein'.
Dus het systeem houdt in dat je 7 weken moet wachten op je geld, omdat het systeem niet goed is bij afwijkende situatie.

Leve de automatische systemen.

Reageer