beantwoord

Waarom klein trein op volle traject Deventer-Zwolle

• 14 december 2017
  • 18 reacties
  • 352 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik sta vandaag weer eens in een overvolle trein naar Zwolle. Overboeken naar eerste klas lukte niet door slechts een (zichtbare) automaat op station Deventer. En nu in veevervoer naar Zwolle. Kunnen jullie dat anders organiseren? Anders dreigt de auto voor mij een steeds beter alternatief te worden..
icon

Beste antwoord door Erryt NS 14 december 2017, 11:03

Hallo AriGo en welkom op het NS Forum,

Erg spijtig dat het vandaag zo druk was in de trein. Ik wil je bij deze ook vragen om de drukte te melden. Er zijn nog geen voldoende meldingen over jouw trein bij ons gedaan om deze in onderzoek te nemen. Wel is deze trein net zoals op andere trajecten tijdens de ochtendspits drukker dan gewenst. Hopelijk komen er op korte termijn genoeg meldingen binnen zodat wij deze kunnen onderzoeken of het mogelijk is om de drukte tegen te gaan. Meer informatie over drukte in de trein kan je hier vinden.
Bekijk origineel

18 reacties

Hallo AriGo en welkom op het NS Forum,

Erg spijtig dat het vandaag zo druk was in de trein. Ik wil je bij deze ook vragen om de drukte te melden. Er zijn nog geen voldoende meldingen over jouw trein bij ons gedaan om deze in onderzoek te nemen. Wel is deze trein net zoals op andere trajecten tijdens de ochtendspits drukker dan gewenst. Hopelijk komen er op korte termijn genoeg meldingen binnen zodat wij deze kunnen onderzoeken of het mogelijk is om de drukte tegen te gaan. Meer informatie over drukte in de trein kan je hier vinden.
Reputatie 6
@Erryt
Er zijn de afgelopen dagen al meer opmerkingen over te korte en dus (te) volle treinen op deeltrajecten van de IJssellijn.
Wij zetten deze bevindingen ook door, Rene74. Echter wil niet zeggen dat al onze meldingen gelijk onder de loep worden genomen. Indien er veel meldingen over binnenkomen valt het meer op en zal er sneller onderzoek worden gedaan. Wel ben ik blij dat ik zie dat er meldingen over worden gedaan in tegenstelling tot andere trajecten die ook de afgelopen dagen via dit forum worden gemeld in deze regio.
Reputatie 5
Ns denkt van: Als we DDZ6 vervangen door ICM7, komt dat wel goed, aldus bijna 50% minder capaciteit op het traject. Waarschijnlijk moet je het nog een aantal maanden doen met korte treinen, voordat er weer normale treinen op dit traject rijden.
Druktemelder is vaak een mythe.
Naar om dat te vernemen, MarkM93. Deze discussie of het wel of geen zit heeft om de drukte te melden heeft al meerdere malen plaatsgevonden op ons forum.
Reputatie 2
Deventer - Olst - Wijhe - Zwolle zou normaal gezien niet druk moeten zijn. Er was misschien iets aan de hand waardoor dit kleine (stop)treintje ineens veel reizigers te verwerken kreeg. Als straks de intercity Enschede - Zwolle gaat rijden dan zal het daar nog rustiger worden.
Reputatie 5
Discussie daarover is idd niet nodig. Dessalniettemin moet je het idd wel invullen.
Al heb ik het vanochtend niet gedaan omdat er een DDZ4 was ipv een ICM10. Lekker met zn allen op schoot, jeej.

Maar Deventer - Zwolle is normaal wel redelijk gevuld, alleen was een DDZ6 of 8 eigenlijk te groot. Nu is een icm6-7 gewoon te klein.
Reputatie 7
Badge +3
Veel treinen Zwolle-Roosendaal zijn ingekort van een DDZ6 naar een ICM4. Dat kan ik me voorstellen voor een aantal treinen in de avond en het weekend maar op werkdagen overdag is dat iets te veel optimalisatie van de bezettingsgraad lijkt me.
Reputatie 7
Badge +3
@MarkM93
DDZ6 is qua zitplaatsen redelijk vergelijkbaar met ICM7.
Reputatie 5
Excuus klopt. DDZ6 heeft er 607, ICM7 heeft er 527.
Ik bedoelde inderdaad een icm4 🙂
Ik heb de app gedownload, maar kwam bij het zoeken naar een optie voor het indienen van een druktemelding in dit forum terecht. Ergens strookt het dus niet met de usability van de app en komen klachten onvoldoende door lijkt me.
Goed dat je deze feedback met ons deelt. Als je een reis hebt opgezocht in de planner en je klikt op het peiltje (>) om de reis op te trekken - je ziet alle tussengelegen stations van jouw trein - dan kun je rechts onderin drukte melden. Doe dit vooral, het zijn meldingen die direct bij de planners komen te liggen.
Reputatie 7
De 3600 serie is kwa capaciteit sinds afgelopen zondag een drama. Ik heb al veel uitpuilende treinen voorbij zien komen, dus ik hoop dat het ligt aan de rommelige afgelopen paar dagen 🙂
Reputatie 7
Badge +3
@Slidestops
Ik vrees dat dit het nieuwe drama traject met ICM wordt.
Reputatie 1
ICM is op traject Zl-Rtd (deels) vervangen door DDZ. Qua zitcomfort een verschrikkelijke trein (vind ik). Geef mij maar (meer) ICM terug
Reputatie 6
Badge +1
Blijf idd vooral drukte melden. Hoe meer meldingen, hoe sneller de trein komt bovendrijven bij de analisten die de druktemeldingen bekijken.
Overigens was het gisteren en vandaag in het hele land nog een beetje een rommeltje met het materieel. Dat zal het gevolg zijn geweest van het winterweer van begin deze week. Er schijnen meer ICM's dan gepland in de werkplaats te staan.
Reputatie 2
Belangrijk om te weten (!). Wijzigingsblad Februari is goedgekeurd en niet gewijzigd voor de 3600, waardoor bovenstaande klachten we alvast kunnen noteren t/m April!!! FIJN.
@Slidestops
Ik vrees dat dit het nieuwe drama traject met ICM wordt.
het is in de spits verschrikkelijk in die treinen wil je echt niet inzitten

Reageer