waarom korte treinen als er ook al treinen uit de dienstregeling gehaald worden?

• 10 november 2020
  • 5 reacties
  • 308 Bekeken

Zeker tijdens Corona erger ik mij dood om met 8 man op het balkon te moeten staan omdat de treinen te kort zijn. Reden: NS haalt treinen uit de dienstregeling. Daardoor andere treinen voller dan gewenst tijdens Corona. 
Hoe moet ik dat rijmen met de RIVM richtlijnen.

Daarnaast betaal ik ook nog altijd het volle pond in de spits. Bijzonder hoor NS!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

In het OV kan de anderhalve meter afstand niet gewaarborgd worden. Daarom moeten er mondkapjes gedragen worden. Dit alles geheel conform de richtlijnen van het RIVM.

Maar het zou natuurlijk wel prettig zijn wanneer NS zo lang mogelijke treinen zou inzetten wanneer de dienstregeling al is uitgedund. Dat geeft de reizigers die er nog zijn een prettiger gevoel.

Reputatie 7
Badge +3

De RIVM richtlijnen zeggen dat iedereen zoveel mogelijk thuis moet werken, het reizen beperkt moet worden en drukte vermijden.

Daarnaast zouden studenten zoveel mogelijk online les moeten krijgen.

En in de trein mogen alle zitplaatsen gebruikt worden, maar geven mensen de voorkeur aan staan omdat ze niet naast iemand willen zitten. Zijn echt alle plaatsen bezet en staan er veel mensen, gebruik dan de druktemelder.

Dank @MoDe ! Helemaal eens. Praktijk is dat mensen het vervelend vinden als je naast ze gaat zitten. Ik vind het ook niet erg duidelijk met de stickers die er nog zijn.

En sorry, maar niet ieder beroep leent zich voor thuiswerken helaas. Daarom moet ik nog steeds de NS gebruiken.

Badge

Voor zover de informatie naar het personeel strekt worden er wel treinseries waar heel weinig mensen mee reizen nu geschrapt maar zijn er geen treinen ingekort.  Om de logistiek aan te passen qua treinenloop en lengtes van de treinen is nml. een puzzel waar veel eer tijd voor nodig is dan treinseries te schrappen.

Overigens heb ik de laatste weken geen treinen gezien die veel te vol waren, alleen treinen die door verstoringen drukker waren

Reputatie 7
Badge +3

Dank @MoDe ! Helemaal eens. Praktijk is dat mensen het vervelend vinden als je naast ze gaat zitten. Ik vind het ook niet erg duidelijk met de stickers die er nog zijn.

En sorry, maar niet ieder beroep leent zich voor thuiswerken helaas. Daarom moet ik nog steeds de NS gebruiken.

Dat niet iedereen thuis kan werken begrijp ik. Ik reis nog steeds niet met de trein, maar zie in mijn omgeving veel meer verkeer en meer auto's op parkeerplaatsen bij bedrijven dan in maart/april/mei, dus denk ik dat er minder thuisgewerkt wordt dan voor de zomer.

Reageer