Waarom krijgen 1e klasse reizigers de meest oncomfortabele plaatsen?



Toon eerste bericht

145 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De gedachte er achter is dat er dan geen mensen doorheen open en je alleen in de eerste klas komt als je er moet zijn. De Flirt is ook zo gebouwd en er is wel wat voor te zeggen. Er zijn wel oudere mensen die eerste klas reizen om gezondheidsredenen, maar het is niet het standaardpubliek. In de eerste klas zitten weliswaar geen mensen met een studentenkaart maar het is niet mijn waarneming dat in de eerste klas vooral oude mensen zitten, en ik zit er toch altijd als ik reis, meestal ben ik een van de oudsten. 😉
Reputatie 3
Dus 1e klasse, als ik dit topic mag geloven, daar betaal je voor om eventueel meer kans op een zitplaats te hebben of rustiger te kunnen zitten. Nou sorry, maar dat is de oorspronkelijke bedoeling van 1e klasse echt niiet. De 1e klasse betekende: meer comfort, ruimere zitplaatsen, meer service, meer voorzieningen, enz. En ja, daar betaal je dan ook voor. 40% tot 60% méér dan voor een tweedeklas kaartje. Ben ik dan echt raar dat ik dat extra ook wil?
Dat is jouw interpretatie van de eerste klasse. Het hoofddoel is m.i. dat je een grotere kans op een zitplaats koopt, met name in de spits. Iets wat in het huidige Nederland, met al zijn drukte en zijn gestress, lang zo gek dus nog niet is bedacht. Grotere stoelen etc. gaan uiteindelijk ook weer ten koste van zitplaatsen elders, en dat gevolg wordt door het 'kleiner' houden van de stoelen dus weer beperkt.

Verder snap ik eigenlijk nog steeds het probleem niet zo. Als de eerste klasse niet is wat je ervan verwacht, of dat je te weinig waar voor je geld krijgt, dan betaal je er toch gewoon niet meer voor? Als het verschil voor jou te minimaal is, dan ga je toch gewoon 2e klasse zitten en hou je die 40-60% mooi in de zak 😉

Dus 1e klasse, als ik dit topic mag geloven, daar betaal je voor om eventueel meer kans op een zitplaats te hebben of rustiger te kunnen zitten. Nou sorry, maar dat is de oorspronkelijke bedoeling van 1e klasse echt niiet. De 1e klasse betekende: meer comfort, ruimere zitplaatsen, meer service, meer voorzieningen, enz. En ja, daar betaal je dan ook voor. 40% tot 60% méér dan voor een tweedeklas kaartje. Ben ik dan echt raar dat ik dat extra ook wil?Dat is jouw interpretatie van de eerste klasse. Het hoofddoel is m.i. dat je een grotere kans op een zitplaats koopt, met name in de spits. Iets wat in het huidige Nederland, met al zijn drukte en zijn gestress, lang zo gek dus nog niet is bedacht. Grotere stoelen etc. gaan uiteindelijk ook weer ten koste van zitplaatsen elders, en dat gevolg wordt door het 'kleiner' houden van de stoelen dus weer beperkt.

Verder snap ik eigenlijk nog steeds het probleem niet zo. Als de eerste klasse niet is wat je ervan verwacht, of dat je te weinig waar voor je geld krijgt, dan betaal je er toch gewoon niet meer voor? Als het verschil voor jou te minimaal is, dan ga je toch gewoon 2e klasse zitten en hou je die 40-60% mooi in de zak ;)

Ik betaal graag voor meer comfort, dus het gaat niet om het geld. Maar dan mag je van de leverancier ook verwachten dat die een product levert waar je voor betaalt.

Stel (ik blijf even bij het seizoen) dat je naar de groenteboer gaat, en je haalt asperges die jou verkocht worden als A-kwaliteit, Maar je krijgt C-kwaliteit. Zeg jij dan ook "Oh, niet zeuren, ik heb toch asperges?" Of zeg je dan "Nondeju, ik heb 10 euro meer betaald voor A-kwaliteit, en dan krijg ik C-kwaliteit, daar neem ik geen genoegen mee".

En ga jij er dan ook mee akkoord als die groenteman dan tegen jou zegt "Tja, dan houd je dat geld voortaan in je zak en koop je C-kwaliteit"...

Nee, er wordt jou een betere kwaliteit beloofd, daar betaal je ook voor, dus dan mag je dat ook verwachten. SImpel.
Pejeka, dit doorgaan om jouw mening te verkondigen heeft geen enkele zin en op deze manier bereik je er ook helemaal niet mee. Inmiddels weet iedereen van je onvrede over de 1e klas faciliteiten en is je punt wel duidelijk.

Het is gewoon simpel, de NS noemt bepaalde gedeeltes van de trein 1e klas, welke op een aantal punten verschilt met de 2e klas.

Als jij het het waard vindt om voor deze extra's en positie van de 1e klas in de trein te betalen dan doe je dat, vindt jij het het extra bedrag niet waard dan betaal je dit niet en ga je lekker 2e klas reizen.

En als je dat niets vindt is er niemand die jou verplicht om met de trein te reizen, je kunt natuurlijk ook gebruik maken van een limo service waar je in alle luxe vervoert wordt van deur tot deur, ook dat nog. Daar hangt dan wel een iets ander prijskaartje aan maar ja dan heb je wel de luxe welke jij zo graag wilt.

Als de 1e klas in de sprinters je niet bevalt, reis dan gewoon lekker 2e klas. Bij het ontwerpen van de sprinters zijn er keuzes gemaakt voor het verschil tussen de 1e en 2e klasse en deze zullen niet zomaar aangepast gaan worden. Dit wordt op zijn vroegst pas gedaan bij een renovatie van deze treinstellen en dat zie ik de eerste jaren nog niet gebeuren.
Reputatie 5

Ik betaal graag voor meer comfort, dus het gaat niet om het geld. Maar dan mag je van de leverancier ook verwachten dat die een product levert waar je voor betaalt.

Stel (ik blijf even bij het seizoen) dat je naar de groenteboer gaat, en je haalt asperges die jou verkocht worden als A-kwaliteit, Maar je krijgt C-kwaliteit. Zeg jij dan ook "Oh, niet zeuren, ik heb toch asperges?" Of zeg je dan "Nondeju, ik heb 10 euro meer betaald voor A-kwaliteit, en dan krijg ik C-kwaliteit, daar neem ik geen genoegen mee".

En ga jij er dan ook mee akkoord als die groenteman dan tegen jou zegt "Tja, dan houd je dat geld voortaan in je zak en koop je C-kwaliteit"...

Nee, er wordt jou een betere kwaliteit beloofd, daar betaal je ook voor, dus dan mag je dat ook verwachten. SImpel.

De situatie die jij schetst is oplichting, C-kwaliteit verkopen als A-kwaliteit is niet te vergelijken met was NS doet, NS biedt namelijk in de eerste klas andere service dan in de tweede klas, het zij dat deze service niet overal gelijk is. Het is pas hetzelfde als je bij NS een eerste klas kaartje koopt en vervolgens alleen in dezelfde coupe mag zitten als de tweede klas reizigers.

Maar ik snap oprecht niet wat voor punt je nu wilt maken met de eerste klasse in de FLIRT? Is het nou echt zo'n big deal dat je 3 tredes omhoog moet klimmen om de eerste klasse te kunnen betreden? In de VIRM, DDZ, ICR en ICM moet je eerst een trap omhoog en bij de dubbeldekkers ook nog eens een extra trap omhoog of omlaag, maar het is toch geen berg die je moet beklimmen ofwel?

En wat adviseert iedere arts aan mensen die problemen hebben met lopen? Dat ze moeten blijven lopen en ook blijven traplopen waar mogelijk om zo niet nog verder achteruit te gaan, zijn 3 tredes dan teveel gevraagd?

Daarnaast zit je in de kop van de trein in een afgesloten coupe met een eigen airco en loopt er niemand de hele tijd doorheen wanneer ze op zoek zijn naar een plek. Je zit er dus rustig en als de deuren van de trein steeds open en dicht gaan heb jij zelf veel minder last van de temperatuurverschillen, en daarnaast is dat "hok" niet eens heel klein, je loopt toch ook niet te zeuren op de kleine eerste klas coupes in de virm dat die zo klein zijn?

Ik ben het er echter wel met je eens dat er in de sprinters meer verschil mag zijn met de stoelen, maar dat zal er toch niet snel gaan komen dus leer er maar mee leven. Eerste klas in NL is gewoon meer kans op zitplaats en in de intercity's meer persoonlijke ruimte, daarnaast weet je vantevoren wat je mag verwachten en is het gewoon geen oplichting.

Ik betaal graag voor meer comfort, dus het gaat niet om het geld. Maar dan mag je van de leverancier ook verwachten dat die een product levert waar je voor betaalt.

Stel (ik blijf even bij het seizoen) dat je naar de groenteboer gaat, en je haalt asperges die jou verkocht worden als A-kwaliteit, Maar je krijgt C-kwaliteit. Zeg jij dan ook "Oh, niet zeuren, ik heb toch asperges?" Of zeg je dan "Nondeju, ik heb 10 euro meer betaald voor A-kwaliteit, en dan krijg ik C-kwaliteit, daar neem ik geen genoegen mee".

En ga jij er dan ook mee akkoord als die groenteman dan tegen jou zegt "Tja, dan houd je dat geld voortaan in je zak en koop je C-kwaliteit"...

Nee, er wordt jou een betere kwaliteit beloofd, daar betaal je ook voor, dus dan mag je dat ook verwachten. SImpel.
De situatie die jij schetst is oplichting, C-kwaliteit verkopen als A-kwaliteit is niet te vergelijken met was NS doet, NS biedt namelijk in de eerste klas andere service dan in de tweede klas, het zij dat deze service niet overal gelijk is. Het is pas hetzelfde als je bij NS een eerste klas kaartje koopt en vervolgens alleen in dezelfde coupe mag zitten als de tweede klas reizigers.

Maar ik snap oprecht niet wat voor punt je nu wilt maken met de eerste klasse in de FLIRT? Is het nou echt zo'n big deal dat je 3 tredes omhoog moet klimmen om de eerste klasse te kunnen betreden? In de VIRM, DDZ, ICR en ICM moet je eerst een trap omhoog en bij de dubbeldekkers ook nog eens een extra trap omhoog of omlaag, maar het is toch geen berg die je moet beklimmen ofwel?

En wat adviseert iedere arts aan mensen die problemen hebben met lopen? Dat ze moeten blijven lopen en ook blijven traplopen waar mogelijk om zo niet nog verder achteruit te gaan, zijn 3 tredes dan teveel gevraagd?

Daarnaast zit je in de kop van de trein in een afgesloten coupe met een eigen airco en loopt er niemand de hele tijd doorheen wanneer ze op zoek zijn naar een plek. Je zit er dus rustig en als de deuren van de trein steeds open en dicht gaan heb jij zelf veel minder last van de temperatuurverschillen, en daarnaast is dat "hok" niet eens heel klein, je loopt toch ook niet te zeuren op de kleine eerste klas coupes in de virm dat die zo klein zijn?

Ik ben het er echter wel met je eens dat er in de sprinters meer verschil mag zijn met de stoelen, maar dat zal er toch niet snel gaan komen dus leer er maar mee leven. Eerste klas in NL is gewoon meer kans op zitplaats en in de intercity's meer persoonlijke ruimte, daarnaast weet je vantevoren wat je mag verwachten en is het gewoon geen oplichting.

Geen probleem met de plaats in de kop van de trein, maar richt die dan ook in als volwaardige eerste klasse, dus met opstelling 2+1, en andere stoelen dan in de 2e klasse, in plaats van er gewoon een 2e klasse coupé van te maken met een andere kleur bekleding.
Pejeka, ben jij eigenlijk wel eens tevreden? Je bent in verschillende topics alleen maar onvrede aan het uiten en kan blijkbaar echt niet accepteren hoe de eerste klasse is ingericht. Zoals eerder gezegd voorlopig zullen de sprinters niet aangepast worden dus je zult het er voorlopig nog mee moeten doen. Bijna elke dag je ongenoegen uiten zal echt niet helpen dat het opeens wel aangepast gaat worden.

Dit is dus in dit geval zonde van je energie.
Pejeka, ben jij eigenlijk wel eens tevreden? Je bent in verschillende topics alleen maar onvrede aan het uiten en kan blijkbaar echt niet accepteren hoe de eerste klasse is ingericht. Zoals eerder gezegd voorlopig zullen de sprinters niet aangepast worden dus je zult het er voorlopig nog mee moeten doen. Bijna elke dag je ongenoegen uiten zal echt niet helpen dat het opeens wel aangepast gaat worden.

Dit is dus in dit geval zonde van je energie.

Ik hoop niet dat het zonde is van mijn energie, maar een bijdrage zal leveren aan de bewustwording dat als je mensen 70% meer vraagt dan de standaardprijs, je er ook iets tegenover zult moeten stellen. Dat is namelijk in alle aspecten van de samenleving heel normaal. Als je in het theater 1e rang betaalt, verwacht je ook geen zetel 3e rang. Als je voor een 5-sterrenhotel betaalt, verwacht je ook een betere kamer en meer service dan in en 2- of 3-sterren hotel.Dus (om bij de analogie te blijven) als ik 70% méér betaal voor 1e klas, verwacht ik geen 2-sterren accomodatie die me als 5 sterren wordt verkocht omdat er een andere kleur sprei op het bed ligt, maar verder niks extra's biedt.
Reputatie 5

Geen probleem met de plaats in de kop van de trein, maar richt die dan ook in als volwaardige eerste klasse, dus met opstelling 2+1, en andere stoelen dan in de 2e klasse, in plaats van er gewoon een 2e klasse coupé van te maken met een andere kleur bekleding.

Uit eerdere berichten maak ik op dat je juist wel problemen hebt met de plaatsing..
Maar zoals al vaker aangegeven betaal je vooral voor een grotere kans op een zitplaats. En daarnaast zit er wel degelijk verschil in de stoelen tussen 1e en 2e klasse in zowel de SNG als de FLIRT, hebben namelijk andere hoofdsteunen en in de SNG zijn de leuningen verstelbaar als ik me niet vergis.
@RSD de SNG rijdt alleen nog als testtrein rond, ben wel benieuwd waar jij de info over de stoelen dan vandaan hebt ?? Puur uit interesse overigens omtrent de nieuwe sprinter.
Reputatie 5
@RSD de SNG rijdt alleen nog als testtrein rond, ben wel benieuwd waar jij de info over de stoelen dan vandaan hebt ?? Puur uit interesse overigens omtrent de nieuwe sprinter.
Ik bedoel met leuningen dat in de SNG een set van 2 stoelen in de 1e klasse over 3 verstelbare armleuningen beschikt en de 2e klasse 2 verstelbare armleuningen. Zelfde geldt overigens voor de FLIRT.
Dit is te zien op interieurfoto's van afgeleverde SNG treinstellen

@RSD de SNG rijdt alleen nog als testtrein rond, ben wel benieuwd waar jij de info over de stoelen dan vandaan hebt ?? Puur uit interesse overigens omtrent de nieuwe sprinter.Ik bedoel met leuningen dat in de SNG een set van 2 stoelen in de 1e klasse over 3 verstelbare armleuningen beschikt en de 2e klasse 2 verstelbare armleuningen. Zelfde geldt overigens voor de FLIRT.
Dit is te zien op interieurfoto's van afgeleverde SNG treinstellen

Dus dan bedoel je dus eigenlijk dat de 1e klasse passagiers 70% méér moeten betalen voor één armleuning die al dan niet verstelbaar zou zijn?
Reputatie 5


@RSD de SNG rijdt alleen nog als testtrein rond, ben wel benieuwd waar jij de info over de stoelen dan vandaan hebt ?? Puur uit interesse overigens omtrent de nieuwe sprinter.Ik bedoel met leuningen dat in de SNG een set van 2 stoelen in de 1e klasse over 3 verstelbare armleuningen beschikt en de 2e klasse 2 verstelbare armleuningen. Zelfde geldt overigens voor de FLIRT.
Dit is te zien op interieurfoto's van afgeleverde SNG treinstellen
Dus dan bedoel je dus eigenlijk dat de 1e klasse passagiers 70% méér moeten betalen voor één armleuning die al dan niet verstelbaar zou zijn?

Nee zoals als vaker gezegd betaal je in nederland bij NS voor de eerste klasse meer geld voor een grotere kans op zitplaats en over het algemeen een coupe die rustiger is, daarnaast krijg je in de meeste treinen stoelen met meer comfort, wat in de SNG en FLIRT inhoud een betere hoofdsteun en per set van 2 stoelen 3 verstelbare armleuningen ipv 2 zoals in de tweede klas.

Daarnaast betaal je in de FLIRT ook voor een inclusive sportschool met welgeteld 3 tredes die u in vorm houden en er voor zorgt dat u het traplopen niet verleerd!



@RSD de SNG rijdt alleen nog als testtrein rond, ben wel benieuwd waar jij de info over de stoelen dan vandaan hebt ?? Puur uit interesse overigens omtrent de nieuwe sprinter.Ik bedoel met leuningen dat in de SNG een set van 2 stoelen in de 1e klasse over 3 verstelbare armleuningen beschikt en de 2e klasse 2 verstelbare armleuningen. Zelfde geldt overigens voor de FLIRT.
Dit is te zien op interieurfoto's van afgeleverde SNG treinstellen
Dus dan bedoel je dus eigenlijk dat de 1e klasse passagiers 70% méér moeten betalen voor één armleuning die al dan niet verstelbaar zou zijn?
Nee zoals als vaker gezegd betaal je in nederland bij NS voor de eerste klasse meer geld voor een grotere kans op zitplaats en over het algemeen een coupe die rustiger is, daarnaast krijg je in de meeste treinen stoelen met meer comfort, wat in de SNG en FLIRT inhoud een betere hoofdsteun en per set van 2 stoelen 3 verstelbare armleuningen ipv 2 zoals in de tweede klas.

Daarnaast betaal je in de FLIRT ook voor een inclusive sportschool met welgeteld 3 tredes die u in vorm houden en er voor zorgt dat u het traplopen niet verleerd!

Tja, en ik verwacht voor mijn 70% méér nu eenmaal meer comfort dan een ander type hoofdsteuntje of één armleuning meer. Gewoon, 1e klasse, zoals die tot voor kort in plan V bestond, bijvoorbeeld, waar je dus duidelijk meer comfort en zitruimte had, en je ook echt het idee had dat er een 1e klasse was, anders dan een 2e klasse stoel met een net iets ander hoofdsteuntje en een extra plastic armleuning... maar verder in alles gewoon 2e klasse...
Reputatie 5




@RSD de SNG rijdt alleen nog als testtrein rond, ben wel benieuwd waar jij de info over de stoelen dan vandaan hebt ?? Puur uit interesse overigens omtrent de nieuwe sprinter.Ik bedoel met leuningen dat in de SNG een set van 2 stoelen in de 1e klasse over 3 verstelbare armleuningen beschikt en de 2e klasse 2 verstelbare armleuningen. Zelfde geldt overigens voor de FLIRT.
Dit is te zien op interieurfoto's van afgeleverde SNG treinstellen
Dus dan bedoel je dus eigenlijk dat de 1e klasse passagiers 70% méér moeten betalen voor één armleuning die al dan niet verstelbaar zou zijn?
Nee zoals als vaker gezegd betaal je in nederland bij NS voor de eerste klasse meer geld voor een grotere kans op zitplaats en over het algemeen een coupe die rustiger is, daarnaast krijg je in de meeste treinen stoelen met meer comfort, wat in de SNG en FLIRT inhoud een betere hoofdsteun en per set van 2 stoelen 3 verstelbare armleuningen ipv 2 zoals in de tweede klas.

Daarnaast betaal je in de FLIRT ook voor een inclusive sportschool met welgeteld 3 tredes die u in vorm houden en er voor zorgt dat u het traplopen niet verleerd!
Tja, en ik verwacht voor mijn 70% méér nu eenmaal meer comfort dan een ander type hoofdsteuntje of één armleuning meer. Gewoon, 1e klasse, zoals die tot voor kort in plan V bestond, bijvoorbeeld, waar je dus duidelijk meer comfort en zitruimte had, en je ook echt het idee had dat er een 1e klasse was, anders dan een 2e klasse stoel met een net iets ander hoofdsteuntje en een extra plastic armleuning... maar verder in alles gewoon 2e klasse...

En ik verwacht dat ik voor 1,20 per liter mijn tank vol te gooien zoals dat kort geleden was... komop je weet wat je krijgt voor dat extra geld en je geeft aan dit te willen betalen, dus stop met zeuren of stop met eerste klas te reizen.





@RSD de SNG rijdt alleen nog als testtrein rond, ben wel benieuwd waar jij de info over de stoelen dan vandaan hebt ?? Puur uit interesse overigens omtrent de nieuwe sprinter.Ik bedoel met leuningen dat in de SNG een set van 2 stoelen in de 1e klasse over 3 verstelbare armleuningen beschikt en de 2e klasse 2 verstelbare armleuningen. Zelfde geldt overigens voor de FLIRT.
Dit is te zien op interieurfoto's van afgeleverde SNG treinstellen
Dus dan bedoel je dus eigenlijk dat de 1e klasse passagiers 70% méér moeten betalen voor één armleuning die al dan niet verstelbaar zou zijn?
Nee zoals als vaker gezegd betaal je in nederland bij NS voor de eerste klasse meer geld voor een grotere kans op zitplaats en over het algemeen een coupe die rustiger is, daarnaast krijg je in de meeste treinen stoelen met meer comfort, wat in de SNG en FLIRT inhoud een betere hoofdsteun en per set van 2 stoelen 3 verstelbare armleuningen ipv 2 zoals in de tweede klas.

Daarnaast betaal je in de FLIRT ook voor een inclusive sportschool met welgeteld 3 tredes die u in vorm houden en er voor zorgt dat u het traplopen niet verleerd!
Tja, en ik verwacht voor mijn 70% méér nu eenmaal meer comfort dan een ander type hoofdsteuntje of één armleuning meer. Gewoon, 1e klasse, zoals die tot voor kort in plan V bestond, bijvoorbeeld, waar je dus duidelijk meer comfort en zitruimte had, en je ook echt het idee had dat er een 1e klasse was, anders dan een 2e klasse stoel met een net iets ander hoofdsteuntje en een extra plastic armleuning... maar verder in alles gewoon 2e klasse...
En ik verwacht dat ik voor 1,20 per liter mijn tank vol te gooien zoals dat kort geleden was... komop je weet wat je krijgt voor dat extra geld en je geeft aan dit te willen betalen, dus stop met zeuren of stop met eerste klas te reizen.

Nee, ik wil gewoon dat men de eerste klasse weer een volwaardige eerste klasse maakt. Net zo goed als dat jij, als je eerste rang betaalt in een schouwburg, ook 1e rang wilt zitten en niet op een 3e rang plaats die ze met een ander kleurtje bekleding op de stoel opeens 1e rang noemen...
Reputatie 7
Badge +3
Ja, dat je dat wil weten we intussen wel. Je kunt er nog wel 100 keer over klagen hier, maar de sprinters zijn ze zoals ze zijn en zullen ook zo blijven. Dus leg je er bij neer, reis 2e klas of ga niet meer met de trein.
En hoe lang zitten reizigers nu gemiddeld in een sprinter?
Reputatie 5






@RSD de SNG rijdt alleen nog als testtrein rond, ben wel benieuwd waar jij de info over de stoelen dan vandaan hebt ?? Puur uit interesse overigens omtrent de nieuwe sprinter.Ik bedoel met leuningen dat in de SNG een set van 2 stoelen in de 1e klasse over 3 verstelbare armleuningen beschikt en de 2e klasse 2 verstelbare armleuningen. Zelfde geldt overigens voor de FLIRT.
Dit is te zien op interieurfoto's van afgeleverde SNG treinstellen
Dus dan bedoel je dus eigenlijk dat de 1e klasse passagiers 70% méér moeten betalen voor één armleuning die al dan niet verstelbaar zou zijn?
Nee zoals als vaker gezegd betaal je in nederland bij NS voor de eerste klasse meer geld voor een grotere kans op zitplaats en over het algemeen een coupe die rustiger is, daarnaast krijg je in de meeste treinen stoelen met meer comfort, wat in de SNG en FLIRT inhoud een betere hoofdsteun en per set van 2 stoelen 3 verstelbare armleuningen ipv 2 zoals in de tweede klas.

Daarnaast betaal je in de FLIRT ook voor een inclusive sportschool met welgeteld 3 tredes die u in vorm houden en er voor zorgt dat u het traplopen niet verleerd!
Tja, en ik verwacht voor mijn 70% méér nu eenmaal meer comfort dan een ander type hoofdsteuntje of één armleuning meer. Gewoon, 1e klasse, zoals die tot voor kort in plan V bestond, bijvoorbeeld, waar je dus duidelijk meer comfort en zitruimte had, en je ook echt het idee had dat er een 1e klasse was, anders dan een 2e klasse stoel met een net iets ander hoofdsteuntje en een extra plastic armleuning... maar verder in alles gewoon 2e klasse...
En ik verwacht dat ik voor 1,20 per liter mijn tank vol te gooien zoals dat kort geleden was... komop je weet wat je krijgt voor dat extra geld en je geeft aan dit te willen betalen, dus stop met zeuren of stop met eerste klas te reizen.
Nee, ik wil gewoon dat men de eerste klasse weer een volwaardige eerste klasse maakt. Net zo goed als dat jij, als je eerste rang betaalt in een schouwburg, ook 1e rang wilt zitten en niet op een 3e rang plaats die ze met een ander kleurtje bekleding op de stoel opeens 1e rang noemen...

Ja en ik wil dat er geen oorlogen meer zijn in de wereld. Never gonna happen, wen er maar aan
Jij betaalt extra voor geen oorlogen ? Rare vergelijking.
Ja, dat je dat wil weten we intussen wel. Je kunt er nog wel 100 keer over klagen hier, maar de sprinters zijn ze zoals ze zijn en zullen ook zo blijven. Dus leg je er bij neer, reis 2e klas of ga niet meer met de trein.
En hoe lang zitten reizigers nu gemiddeld in een sprinter?

De logische reactie zou dan zijn de 1e klasse in de sprinters af te schaffen en de mensen ook geen 70% méér te laten betalen voor een 1e klasse die geen 1e klasse is. En alleen in intercities eerste klasse te bieden.
Badge +3

De logische reactie zou dan zijn de 1e klasse in de sprinters af te schaffen en de mensen ook geen 70% méér te laten betalen voor een 1e klasse die geen 1e klasse is. En alleen in intercities eerste klasse te bieden.

Nee! Want dan kan ik niet meer zitten (ook al is het maar een kwartiertje) in de spits!

En ook geen praatje meer maken met de HC die elke keer weer maar moet opstaan om te fluiten..

Utrecht Lunetten, Utrecht Vaartsche Rijn, Utrecht Leidsche Rijn, Utrecht Terwijde, Vleuten.. Pff, hard werken maar eindelijk ff rustig zitten tot Woerden 😛
Ik ben wel nieuwsgierig hoeveel 1e klasse gebruikers werkelijk het volle tarief betalen, en hoeveel reizigers relatief goedkoop reizen (weekend/dalvrij of grootzakelijk tegen gereduceerd tarief ingekocht).
Denk niet dat de NS met cijfers gaat komen Henk. 🤐 De eerste klas is en blijft wat mij betreft bestaan. Voor , midden of achter in de trein. Mij maakt het niet uit. Denk dat de medewerkers van de NS zelf ook de eerste klas willen behouden. 🤔
Verwacht er niks van idd

https://ovmagazine.nl/2018/05/eerste-aanvraag-ov-chipkaartdata-afgewezen-1306/
Reputatie 7
Badge +3

Ja, dat je dat wil weten we intussen wel. Je kunt er nog wel 100 keer over klagen hier, maar de sprinters zijn ze zoals ze zijn en zullen ook zo blijven. Dus leg je er bij neer, reis 2e klas of ga niet meer met de trein.
En hoe lang zitten reizigers nu gemiddeld in een sprinter?
De logische reactie zou dan zijn de 1e klasse in de sprinters af te schaffen en de mensen ook geen 70% méér te laten betalen voor een 1e klasse die geen 1e klasse is. En alleen in intercities eerste klasse te bieden.

Dat is in veel landen zo en lijkt me een goed idee.

Reageer