Waarom krijgen 1e klasse reizigers de meest oncomfortabele plaatsen?



Toon eerste bericht

145 reacties

Reputatie 5

Ja, dat je dat wil weten we intussen wel. Je kunt er nog wel 100 keer over klagen hier, maar de sprinters zijn ze zoals ze zijn en zullen ook zo blijven. Dus leg je er bij neer, reis 2e klas of ga niet meer met de trein.
En hoe lang zitten reizigers nu gemiddeld in een sprinter?
De logische reactie zou dan zijn de 1e klasse in de sprinters af te schaffen en de mensen ook geen 70% méér te laten betalen voor een 1e klasse die geen 1e klasse is. En alleen in intercities eerste klasse te bieden.

Omdat men dan net zo hard gaat zeuren dat er geen 1e klasse is. Daarnaast hoe ga je er voor zorgen dat het systeem weet welke route jij gaat reizen en of jij wel of niet in een sprinter zit terwijl je wel betaald voor 1e klasse?


Ja, dat je dat wil weten we intussen wel. Je kunt er nog wel 100 keer over klagen hier, maar de sprinters zijn ze zoals ze zijn en zullen ook zo blijven. Dus leg je er bij neer, reis 2e klas of ga niet meer met de trein.
En hoe lang zitten reizigers nu gemiddeld in een sprinter?
De logische reactie zou dan zijn de 1e klasse in de sprinters af te schaffen en de mensen ook geen 70% méér te laten betalen voor een 1e klasse die geen 1e klasse is. En alleen in intercities eerste klasse te bieden.
Omdat men dan net zo hard gaat zeuren dat er geen 1e klasse is. Daarnaast hoe ga je er voor zorgen dat het systeem weet welke route jij gaat reizen en of jij wel of niet in een sprinter zit terwijl je wel betaald voor 1e klasse?

Is dat het probleem van de reiziger of het probleem van degene die de boel exploiteert, zijnde de NS? Daar hoef IK niet voor te zorgen dat het systeem dat dan weet, daar moet de NS voor zorgen als zij ervoor kiezen op bepaalde trajecten geen volwaardige 1e klasse meer te bieden.
En wanneer neem jij er nu genoegen mee dat je geen volwaardige Pejeka 1e klasse zult krijgen in de sprinters ?

Voor jou is het beter als je de ruimte achter die glazen deurtjes voortaan negeert en gewoon 2e klasse gaat reizen, je bent immers niet tevreden met wat je geboden wordt voor je duurdere kaartje dus dan koop je deze niet meer.

Als ik niet tevreden ben over de locatie welke ik ergens krijg tegen een meerprijs dan betaal ik deze meerprijs gewoon niet en neem genoegen met een standaard plek welke dan goedkoper is.

Dan ga ik ook niet een eeuwig durend pleidooi houden voor verbetering van deze zitplek maar accepteer dat ze niet bieden wat ik zoek en betaal daar dan ook niet voor.
Reputatie 5



Ja, dat je dat wil weten we intussen wel. Je kunt er nog wel 100 keer over klagen hier, maar de sprinters zijn ze zoals ze zijn en zullen ook zo blijven. Dus leg je er bij neer, reis 2e klas of ga niet meer met de trein.
En hoe lang zitten reizigers nu gemiddeld in een sprinter?
De logische reactie zou dan zijn de 1e klasse in de sprinters af te schaffen en de mensen ook geen 70% méér te laten betalen voor een 1e klasse die geen 1e klasse is. En alleen in intercities eerste klasse te bieden.
Omdat men dan net zo hard gaat zeuren dat er geen 1e klasse is. Daarnaast hoe ga je er voor zorgen dat het systeem weet welke route jij gaat reizen en of jij wel of niet in een sprinter zit terwijl je wel betaald voor 1e klasse?
Is dat het probleem van de reiziger of het probleem van degene die de boel exploiteert, zijnde de NS? Daar hoef IK niet voor te zorgen dat het systeem dat dan weet, daar moet de NS voor zorgen als zij ervoor kiezen op bepaalde trajecten geen volwaardige 1e klasse meer te bieden.

Probleem van de NS, en daarom houden ze de 1e klasse in de sprinters omdat er anders de andere groep met reizigers gaat zeuren dat er in de sprinters helemaal geen 1e klasse aanwezig is. En deze is zoals die is, niet goed? Dan is er nog de 2e klasse
Reputatie 7
Badge +3
In Duitsland heeft een groot deel van de regionale treinen geen eerste klas en heb je in die treinen met een eerste klas kaartje gewoon pech.
En wanneer neem jij er nu genoegen mee dat je geen volwaardige Pejeka 1e klasse zult krijgen in de sprinters ?

Voor jou is het beter als je de ruimte achter die glazen deurtjes voortaan negeert en gewoon 2e klasse gaat reizen, je bent immers niet tevreden met wat je geboden wordt voor je duurdere kaartje dus dan koop je deze niet meer.

Als ik niet tevreden ben over de locatie welke ik ergens krijg tegen een meerprijs dan betaal ik deze meerprijs gewoon niet en neem genoegen met een standaard plek welke dan goedkoper is.

Dan ga ik ook niet een eeuwig durend pleidooi houden voor verbetering van deze zitplek maar accepteer dat ze niet bieden wat ik zoek en betaal daar dan ook niet voor.

Dus... het is eigenlijk de schuld van de reiziger dat hij niet krijgt waar hij voor betaalt?

Dus je levert als leverancier 2e klasse, je laat je klant daar 1e klasse voor betalen, en als de klant dan aangeeft daar niet blij mee te zijn, zeg je eenvoudig tegen de klant "nou dan neem je toch lekker 2e klasse"?

Maar het ligt dus nooit aan de leverancier, maar altijd aan de klant, die er geen genoegen mee neemt dat 2e klasse als 1e klasse wordt verkocht.

Is dat wat je me probeert duidelijk te maken?
In Duitsland heeft een groot deel van de regionale treinen geen eerste klas en heb je in die treinen met een eerste klas kaartje gewoon pech.
Nee hoor, want ten eerste is de 1e klasse daar in de meeste treinen, ook Regionalexpress en dergelijke gewoon aanwezig, en in de zeldzame trein waarin die niet aanwezig is, wordt dat vooraf verrekend in je ritprijs.
Reputatie 4
Je zou ook proberen om te stoppen om hier je gelijk te willen halen. Met argumenten is al aangegeven dat de eerste klasse is zoals het nu is.
Reputatie 5

En wanneer neem jij er nu genoegen mee dat je geen volwaardige Pejeka 1e klasse zult krijgen in de sprinters ?

Voor jou is het beter als je de ruimte achter die glazen deurtjes voortaan negeert en gewoon 2e klasse gaat reizen, je bent immers niet tevreden met wat je geboden wordt voor je duurdere kaartje dus dan koop je deze niet meer.

Als ik niet tevreden ben over de locatie welke ik ergens krijg tegen een meerprijs dan betaal ik deze meerprijs gewoon niet en neem genoegen met een standaard plek welke dan goedkoper is.

Dan ga ik ook niet een eeuwig durend pleidooi houden voor verbetering van deze zitplek maar accepteer dat ze niet bieden wat ik zoek en betaal daar dan ook niet voor.
Dus... het is eigenlijk de schuld van de reiziger dat hij niet krijgt waar hij voor betaalt?

Dus je levert als leverancier 2e klasse, je laat je klant daar 1e klasse voor betalen, en als de klant dan aangeeft daar niet blij mee te zijn, zeg je eenvoudig tegen de klant "nou dan neem je toch lekker 2e klasse"?

Maar het ligt dus nooit aan de leverancier, maar altijd aan de klant, die er geen genoegen mee neemt dat 2e klasse als 1e klasse wordt verkocht.

Is dat wat je me probeert duidelijk te maken?

de reiziger krijgt wel waar hij of zij voor betaald, namelijk een plaats in de eerste klasse coupe met een grotere kans op een zitplek en een coupe die vaak stukken rustiger is. Daarnaast is de stoel in de meeste treinen comfortabeler dan in de 2e klasse.

Het verschil is dat jouw mening over de 1e klasse in de sprinters anders is dan die van de NS, betekend niet dat zij jou direct oplichten, als je vind dat dit wel het geval is dan vraag ik je vriendelijk om een procedure bij de rechter te beginnen.


En wanneer neem jij er nu genoegen mee dat je geen volwaardige Pejeka 1e klasse zult krijgen in de sprinters ?

Voor jou is het beter als je de ruimte achter die glazen deurtjes voortaan negeert en gewoon 2e klasse gaat reizen, je bent immers niet tevreden met wat je geboden wordt voor je duurdere kaartje dus dan koop je deze niet meer.

Als ik niet tevreden ben over de locatie welke ik ergens krijg tegen een meerprijs dan betaal ik deze meerprijs gewoon niet en neem genoegen met een standaard plek welke dan goedkoper is.

Dan ga ik ook niet een eeuwig durend pleidooi houden voor verbetering van deze zitplek maar accepteer dat ze niet bieden wat ik zoek en betaal daar dan ook niet voor.
Dus... het is eigenlijk de schuld van de reiziger dat hij niet krijgt waar hij voor betaalt?

Dus je levert als leverancier 2e klasse, je laat je klant daar 1e klasse voor betalen, en als de klant dan aangeeft daar niet blij mee te zijn, zeg je eenvoudig tegen de klant "nou dan neem je toch lekker 2e klasse"?

Maar het ligt dus nooit aan de leverancier, maar altijd aan de klant, die er geen genoegen mee neemt dat 2e klasse als 1e klasse wordt verkocht.

Is dat wat je me probeert duidelijk te maken?
de reiziger krijgt wel waar hij of zij voor betaald, namelijk een plaats in de eerste klasse coupe met een grotere kans op een zitplek en een coupe die vaak stukken rustiger is. Daarnaast is de stoel in de meeste treinen comfortabeler dan in de 2e klasse.

Het verschil is dat jouw mening over de 1e klasse in de sprinters anders is dan die van de NS, betekend niet dat zij jou direct oplichten, als je vind dat dit wel het geval is dan vraag ik je vriendelijk om een procedure bij de rechter te beginnen.

Ik zou zeggen: bekijk de stoelen en het interieur eens van de 1e klasse van Plan V, dat tot vorig jaar hier de sprinterdiensten reed, en bekijk dan het interieur en de stoelen van de huidige sprinters - en vind de 10 verschillen...
Reputatie 5



En wanneer neem jij er nu genoegen mee dat je geen volwaardige Pejeka 1e klasse zult krijgen in de sprinters ?

Voor jou is het beter als je de ruimte achter die glazen deurtjes voortaan negeert en gewoon 2e klasse gaat reizen, je bent immers niet tevreden met wat je geboden wordt voor je duurdere kaartje dus dan koop je deze niet meer.

Als ik niet tevreden ben over de locatie welke ik ergens krijg tegen een meerprijs dan betaal ik deze meerprijs gewoon niet en neem genoegen met een standaard plek welke dan goedkoper is.

Dan ga ik ook niet een eeuwig durend pleidooi houden voor verbetering van deze zitplek maar accepteer dat ze niet bieden wat ik zoek en betaal daar dan ook niet voor.
Dus... het is eigenlijk de schuld van de reiziger dat hij niet krijgt waar hij voor betaalt?

Dus je levert als leverancier 2e klasse, je laat je klant daar 1e klasse voor betalen, en als de klant dan aangeeft daar niet blij mee te zijn, zeg je eenvoudig tegen de klant "nou dan neem je toch lekker 2e klasse"?

Maar het ligt dus nooit aan de leverancier, maar altijd aan de klant, die er geen genoegen mee neemt dat 2e klasse als 1e klasse wordt verkocht.

Is dat wat je me probeert duidelijk te maken?
de reiziger krijgt wel waar hij of zij voor betaald, namelijk een plaats in de eerste klasse coupe met een grotere kans op een zitplek en een coupe die vaak stukken rustiger is. Daarnaast is de stoel in de meeste treinen comfortabeler dan in de 2e klasse.

Het verschil is dat jouw mening over de 1e klasse in de sprinters anders is dan die van de NS, betekend niet dat zij jou direct oplichten, als je vind dat dit wel het geval is dan vraag ik je vriendelijk om een procedure bij de rechter te beginnen.
Ik zou zeggen: bekijk de stoelen en het interieur eens van de 1e klasse van Plan V, dat tot vorig jaar hier de sprinterdiensten reed, en bekijk dan het interieur en de stoelen van de huidige sprinters - en vind de 10 verschillen...

Dan nog is er geen sprake van oplichting dus ik snap niet welk punt je wilt maken? Daarnaast gaat het niet alleen over het aantal stoelen in een rij bij de eerste klasse? Of dat de stoelen hetzelfde zijn? Doen KLM, Lufthansa, British Airways, Air France etc toch ook met hun europese bussiness class?




En wanneer neem jij er nu genoegen mee dat je geen volwaardige Pejeka 1e klasse zult krijgen in de sprinters ?

Voor jou is het beter als je de ruimte achter die glazen deurtjes voortaan negeert en gewoon 2e klasse gaat reizen, je bent immers niet tevreden met wat je geboden wordt voor je duurdere kaartje dus dan koop je deze niet meer.

Als ik niet tevreden ben over de locatie welke ik ergens krijg tegen een meerprijs dan betaal ik deze meerprijs gewoon niet en neem genoegen met een standaard plek welke dan goedkoper is.

Dan ga ik ook niet een eeuwig durend pleidooi houden voor verbetering van deze zitplek maar accepteer dat ze niet bieden wat ik zoek en betaal daar dan ook niet voor.
Dus... het is eigenlijk de schuld van de reiziger dat hij niet krijgt waar hij voor betaalt?

Dus je levert als leverancier 2e klasse, je laat je klant daar 1e klasse voor betalen, en als de klant dan aangeeft daar niet blij mee te zijn, zeg je eenvoudig tegen de klant "nou dan neem je toch lekker 2e klasse"?

Maar het ligt dus nooit aan de leverancier, maar altijd aan de klant, die er geen genoegen mee neemt dat 2e klasse als 1e klasse wordt verkocht.

Is dat wat je me probeert duidelijk te maken?
de reiziger krijgt wel waar hij of zij voor betaald, namelijk een plaats in de eerste klasse coupe met een grotere kans op een zitplek en een coupe die vaak stukken rustiger is. Daarnaast is de stoel in de meeste treinen comfortabeler dan in de 2e klasse.

Het verschil is dat jouw mening over de 1e klasse in de sprinters anders is dan die van de NS, betekend niet dat zij jou direct oplichten, als je vind dat dit wel het geval is dan vraag ik je vriendelijk om een procedure bij de rechter te beginnen.
Ik zou zeggen: bekijk de stoelen en het interieur eens van de 1e klasse van Plan V, dat tot vorig jaar hier de sprinterdiensten reed, en bekijk dan het interieur en de stoelen van de huidige sprinters - en vind de 10 verschillen...
Dan nog is er geen sprake van oplichting dus ik snap niet welk punt je wilt maken? Daarnaast gaat het niet alleen over het aantal stoelen in een rij bij de eerste klasse? Of dat de stoelen hetzelfde zijn? Doen KLM, Lufthansa, British Airways, Air France etc toch ook met hun europese bussiness class?

Ik heb nergens gesproken over oplichting. Maar als NS ervoor zorgt dat ik dit jaar in de nieuwe sprinter net zo'n ruime en comfortabale 1e klasse heb als vorig jaar in de treinen Plan V, hoor je mij niet klagen.
Reputatie 7
Badge +3
Nou, dat wordt dus een eindeloze klaagzang van jou hier, want dat gaat NS niet doen.

Zie bv https://www.treinreiziger.nl/review-nieuwe-sprinter-sng-lijkt-erg-op-flirt-trein/

In vergelijking met intercitytreinen is het comfort van Sprinters beduidend lager. “Sprinters worden gebruikt voor kortere reizen, daar is het niveau op afgestemd”.

en
Zoals vaker in Sprinter treinen is de meerwaarde van de 1e klas beperkt. “Het grootste verschil is de kleur van de bekleding en de drukte in de 1e klas. Maar op het gebied van beenruimte en comfort biedt de 1e klas in Sprinters nauwelijks iets extra’s”
Nou, dat wordt dus een eindeloze klaagzang van jou hier, want dat gaat NS niet doen.

Zie bv https://www.treinreiziger.nl/review-nieuwe-sprinter-sng-lijkt-erg-op-flirt-trein/


In vergelijking met intercitytreinen is het comfort van Sprinters beduidend lager. “Sprinters worden gebruikt voor kortere reizen, daar is het niveau op afgestemd”.
en

Zoals vaker in Sprinter treinen is de meerwaarde van de 1e klas beperkt. “Het grootste verschil is de kleur van de bekleding en de drukte in de 1e klas. Maar op het gebied van beenruimte en comfort biedt de 1e klas in Sprinters nauwelijks iets extra’s”

Helemaal prima als de NS dat niet wil doen. Maar reken er dan geen 70% extra voor. Dat is gewoon niet fair, een tweede klasse coupé voorzien van een andere kleur stoelbekleding en verder 0,0 extra comfort, en het dan verkopen als eerste klasse. Dus schaf dan gewoon de 1e klasse in de sprinters af in plaats van mensen af te zetten voor comfort wat ze niet krijgen. En hoe ze dat dan moeten regelen met het verrekenen van de ritprijzen, tja, dat is het probleem van de NS, niet van de passagier, die heeft niet gevraagd om dat onmogelijke systeem met inchecken en uitchecken en poortjes enzo.
Reputatie 5
Helemaal prima als de NS dat niet wil doen. Maar reken er dan geen 70% extra voor. Dat is gewoon niet fair, een tweede klasse coupé voorzien van een andere kleur stoelbekleding en verder 0,0 extra comfort, en het dan verkopen als eerste klasse. Dus schaf dan gewoon de 1e klasse in de sprinters af in plaats van mensen af te zetten voor comfort wat ze niet krijgen. En hoe ze dat dan moeten regelen met het verrekenen van de ritprijzen, tja, dat is het probleem van de NS, niet van de passagier, die heeft niet gevraagd om dat onmogelijke systeem met inchecken en uitchecken en poortjes enzo.
Zoals al vaker uitgelegd beschikken de nieuwe sprinters in de eerste klasse over stoelen met verhoogd comfort in de zin van betere hoofdsteunen en een extra armleuning.

Ik heb nergens gesproken over oplichting. Maar als NS ervoor zorgt dat ik dit jaar in de nieuwe sprinter net zo'n ruime en comfortabale 1e klasse heb als vorig jaar in de treinen Plan V, hoor je mij niet klagen.
Een situatie die jij op dit forum schetste om deze te vergelijken met wat NS met 1e klasse doet was een vorm van oplichting vandaar.
Het antwoord is simpel: Omdat het geen eerste klas is. Alleen de bankjes hebben vaak een wat andere kleur.

Oplossing is ook simpel: Alle inferieure rotzooi zoals de SLT's, LINTEN en SPURTS voorzien van één klasse: 3e klas, met bijbehorend tarief.
Reputatie 5
Het antwoord is simpel: Omdat het geen eerste klas is. Alleen de bankjes hebben vaak een wat andere kleur.

Oplossing is ook simpel: Alle inferieure rotzooi zoals de SLT's, LINTEN en SPURTS voorzien van één klasse: 3e klas, met bijbehorend tarief.

nee want dan gaat men zeuren dat er geen eerste klasse aanwezig is terwijl zij wel eerste klasse willen zitten.

Het antwoord is simpel: Omdat het geen eerste klas is. Alleen de bankjes hebben vaak een wat andere kleur.

Oplossing is ook simpel: Alle inferieure rotzooi zoals de SLT's, LINTEN en SPURTS voorzien van één klasse: 3e klas, met bijbehorend tarief.
nee want dan gaat men zeuren dat er geen eerste klasse aanwezig is terwijl zij wel eerste klasse willen zitten.

Nee hoor, als NS besluit dat er voortaan bijv. in Sprinters geen eerste klasse meer aanwezig is: prima. Dan ga ik tweede klasse zitten, maar niet mensen voor 1e klasse laten betalen en dan 2e klasse bieden, da's niet fair.

En dan verrekent NS dat gewoon in de tarieven. Als ik dus de Sprinter pak van Helmond naar Eindhoven en ik stap vervolgens over op de intercity naar Utrecht, dan betaal ik dus gewoon van Helmond naar Eindhoven tweede klasse en voor de rest van de reis eerste klasse. Maarreh... dan wel graag zonder extra in en uitchecken of andere rompslomp, dus dan zou ik zeggen: NS ga nadenken hoe je dat regelt.
Reputatie 5


Het antwoord is simpel: Omdat het geen eerste klas is. Alleen de bankjes hebben vaak een wat andere kleur.

Oplossing is ook simpel: Alle inferieure rotzooi zoals de SLT's, LINTEN en SPURTS voorzien van één klasse: 3e klas, met bijbehorend tarief.
nee want dan gaat men zeuren dat er geen eerste klasse aanwezig is terwijl zij wel eerste klasse willen zitten.
Nee hoor, als NS besluit dat er voortaan bijv. in Sprinters geen eerste klasse meer aanwezig is: prima. Dan ga ik tweede klasse zitten, maar niet mensen voor 1e klasse laten betalen en dan 2e klasse bieden, da's niet fair.

En dan verrekent NS dat gewoon in de tarieven. Als ik dus de Sprinter pak van Helmond naar Eindhoven en ik stap vervolgens over op de intercity naar Utrecht, dan betaal ik dus gewoon van Helmond naar Eindhoven tweede klasse en voor de rest van de reis eerste klasse. Maarreh... dan wel graag zonder extra in en uitchecken of andere rompslomp, dus dan zou ik zeggen: NS ga nadenken hoe je dat regelt.

Dat jij het niet erg vind houdt niet in dat heel eerste klas reizend nederland daar hetzelfde over denkt. Daarnaast is het onmogelijk om voor alle reizen in de gate te houden of men wel of niet eerste klas reist. Zijn genoeg baanvakken waar men de keuze heeft om tussen 2 stations een IC of Sprinter te pakken.
Reputatie 7
Badge +3
In de tijd van het papieren kaartje kon je gewoon een suppletie kopen voor je hele reis of een gedeelte van je reis. Het leven is bepaald niet eenvoudiger geworden door de komst van den OV-chipkaart.
Reputatie 5
In de tijd van het papieren kaartje kon je gewoon een suppletie kopen voor je hele reis of een gedeelte van je reis. Het leven is bepaald niet eenvoudiger geworden door de komst van den OV-chipkaart.
Inderdaad is het reizen niet op alle vlakken eenvoudiger geworden, echter op veel andere vlakken weer wel. Het is een afweging van welke voordelen het zwaarst wegen, immers kan je nooit alle reizigers altijd tevreden houden
Badge +3
Als 'wederopstanding' van dit topic (de 1e klas zit hoger dan de rest in een Flirt) deze foto inderdaad...


Zit je dan in je rolstoel op het balkon met een 1e klas abonnement... #hoedan

Geen assistentie mogelijk (Je kunt toch gewoon naar binnen rollen?)
Reputatie 5
Als 'wederopstanding' van dit topic (de 1e klas zit hoger dan de rest in een Flirt) deze foto inderdaad...


Zit je dan in je rolstoel op het balkon met een 1e klas abonnement... #hoedan

Geen assistentie mogelijk (Je kunt toch gewoon naar binnen rollen?)

In de VIRM en DDZ heb je precies hetzelfde probleem als je in een rolstoel zit, en daar heb ik ook nog nooit iemand over horen klagen. Het gaat hier om een opstapje van 2 treden, dat dit vervelend is als je in een rolstoel zit kan ik volledig begrijpen, maar verder houdt mijn begrip voor andere mensen die dit als probleem zien dan ook wel op eerlijk gezegd.

Als 'wederopstanding' van dit topic (de 1e klas zit hoger dan de rest in een Flirt) deze foto inderdaad...


Zit je dan in je rolstoel op het balkon met een 1e klas abonnement... #hoedan

Geen assistentie mogelijk (Je kunt toch gewoon naar binnen rollen?)
In de VIRM en DDZ heb je precies hetzelfde probleem als je in een rolstoel zit, en daar heb ik ook nog nooit iemand over horen klagen. Het gaat hier om een opstapje van 2 treden, dat dit vervelend is als je in een rolstoel zit kan ik volledig begrijpen, maar verder houdt mijn begrip voor andere mensen die dit als probleem zien dan ook wel op eerlijk gezegd.

Als er achter die treden een volwaardige 1e klasse afdeling zit, met 1 persoons stoelen aan de ene zijde, en tweepersoons aan de andere zijde, ben ik het met je eens. Niet als er na de treden iets wacht wat in feite een tweedeklasse coupé is qua opstelling en stoelen, en je alleen mag genieten van een andere kleur bekleding.
Reputatie 7
Badge +3
Als je er uren inzit om bv van Vlissingen naar Groningen te gaan ben ik het met je eens, maar het is een sprinter waarin je over het algemeen maar korte tijd zit. Maak je een langere reis dan stap je bij het volgende overstapstation over op IC waar je wel andere luxere stoel hebt.
Maar blijkbaar blijf jij liever hangen in je negativiteit. Accepteer het en ga door ipv je hier de komende 20 of 30 jaar over op te winden.

Reageer