Sinds de wissels vervangen zijn bij Zevenbergen en Oudenbosch, rijdt de trein van Roosendaal naar Dordrecht (en terug) met een sukkeldrafje langs Zevenbergen. Steevast is er dan 5 min. vertraging in Dordrecht die niet meer ingehaald wordt zodat ik mijn overstap in R’dam vaak mis. De andere kant op is niet zo erg want in R’daal staat de trein dan 2 ipv 7 min stil en vertrekt ie op tijd naar BoZ.
Waarom rijdt de trein zo langzaam bij Zevenbergen?
Bladzijde 1 / 1
Er zijn daar al langere tijd problemen met de spoorligging. Hiervoor is er een tijdelijke snelheidsbeperking van 40 km/u ingesteld door ProRail. Eerder was dit 80 km/u, waardoor er minder vertraging optrad.
Deze problemen hadden verholpen moeten worden bij de recente werkzaamheden, maar door complicaties bij het vernieuwen van het beveiligingssysteem is dat niet gelukt. Eind juli 2024* vinden er nieuwe werkzaamheden plaats, waarbij ook dit probleem aangepakt wordt. Vanaf augustus 2024* moeten de treinen dus weer op de normale snelheid daar kunnen rijden, als alles goed gaat.
* Dit is de datum die bij mij bekend is, maar ProRail zelf spreekt van 'Najaar 2024', dus het kan zijn dat het later wordt.
Deze problemen hadden verholpen moeten worden bij de recente werkzaamheden, maar door complicaties bij het vernieuwen van het beveiligingssysteem is dat niet gelukt.
Die recente werkzaamheden waren nodig omdat eerdere werkzaamheden in de zomer door complicaties uit de klauwen waren gelopen. En nu is het weer misgelopen en krijgen we in 2024 een derde poging? Tja, op deze manier kun je aan de gang blijven
Nee, de afgelopen werkzaamheden zijn niet opnieuw misgelopen. Men heeft alleen een herplanning gedaan. De beveiliging van de baan had een hogere prioriteit, dus heeft men de werkzaamheden aan de spoorligging naar 2024 verplaatst en besloten de al geplande treinvrije periode te gebruiken voor het oplossen van de eerdere problemen na de eerdere werkzaamheden.
Laten we hopen dat het daar dan zomer 2024 eindelijk eens goed verholpen wordt. En dat er niet opeens wéér andere problemen uit de hoge hoed komen of ontstaan (zoals wel vaker).
Er is de laatste jaren al zoveel gewerkt op dit traject.
sinds de werkzaamheden in de zomer rijdt de trein weer veel sneller langs Zevenbergen
De treinen rijden weer op 'normaal' tempo, de snelheidsbeperking is dus inderdaad verdwenen.
Tot mijn verbazing heeft de pret van lekker doorrijden niet lang geduurd. Opnieuw rijden we duidelijk langzaam bij Zevenbergen. Iemand een idee waarom?
Hier dezelfde vraag zeven dagen geleden, zonder antwoord…
Hier staat dat het probleem ergens in februari opgelost zal worden, ik gok dat dat de werkzaamheden van dit weekend zijn..
Dit keer dus een spoorverzakking, Hopelijk is dit dan echt de laatste snelheidsbeperking.
Via de link, die @Gorott hierboven heeft neergezet, staat voor mij onduidelijke en verwarrende informatie:
“Aangepaste dienstregeling
Tijdens deze werkzaamheden is de dienstregeling aangepast. De volgende aanpassingen zijn gemaakt aan de treindienst:
Tijdens deze werkzaamheden:
Er rijden stopbussen tussen Lage Zwaluwe, Zevenbergen, Oudenbosch en Roosendaal.
Intercity 2200 Amsterdam C. - Vlissingen rijdt niet tussen Lage Zwaluwe en Vlissingen
Intercity 3600 Roosendaal - Zwolle rijdt als extra trein tussen Roosendaal en Bergen op Zoom
Sprinter 5900 Roosendaal - Dordrecht rijdt niet tussen Dordrecht en Roosendaal”
Op die dag zijn er ook werkzaamheden tussen Goes en Bergen op Zoom.
Zoals ik het nu lees dan rijdt de genoemde Intercity 2200 Amsterdam Centraal - Vlissingen niet tussen Lage Zwaluwe en Vlissingen. Er staat niets over andere treinen die wel rijden tussen Goes en Vlissingen, terwijl er wel treinen rijden op dat stuk. Nu lijkt het alsof er dus geen treinverkeer is over het hele stuk tussen Lage Zwaluwe en Vlissingen.
De Intercity 3600 Roosendaal - Zwolle rijdt als extra trein tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Er zijn treinen uitgehaald (die 2200 serie) en daarvoor in de plaats rijdt die 3600 serie ook tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Deze lijn, die normaal Roosendaal-Zwolle is, wordt Bergen op Zoom-Zwolle.
Extra trein is in mijn beleving een trein die bovenop de treinen komt die er al (zouden) rijden.
Het zal wel iets technisch zijn om dit zo te verwoorden, duidelijk is het niet (voor mij).
Ik denk dat het handiger is om die “aanpassingen tijdens deze werkzaamheden” niet te vermelden. Wel aan te geven dat de dienstregeling is aangepast met verwijzing naar de reisplanner of de app. Dan is het gelijk duidelijk wat er wel en niet rijdt.
3600 is in principe wel een extra trein, want deze trein rijdt nooit vanaf Bergen op Zoom.
2200 rijdt alleen tussen Lage-Zwaluwe en Amsterdam, en de 28500 rijdt tussen Vlissingen en Goes.
Hier staat het dan weer wel goed, behalve dat de 2200 een mysterie is.
Zoals ik het eerst las, reed de intercity gewoon tussen Vlissingen - Amsterdam, maar dan via Breda. Deze trein reed alleen helemaal niet tussen Vlissingen en Breda?!?
Maar goed er staar "van en naar" en niet "via" maar dan is het alsnog gek dat Vlissingen genoemd wordt...
Deze mierenneuker heeft de tekst zelf maar verwijderd voordat de boel escaleert. Ben niet gefrustreerd.
Ik blijf toch vallen over “extra". Als je een trein niet laat rijden, maar daarvoor in de plaats een andere, dan is dat in mijn beleving niet “extra". Zo lijkt het alsof de dienstregeling is uitgebreid, terwijl dat niet zo is.
Dat vind ik ook. De 3600 rijdt als vervangende trein, niet als extra trein.
Ik gaf een voorbeeld hoe het er uit zag bij andere werkzaamheden Als je leest zie ik dat ik het over precies hetzelfde heb in het eerste stuk.
Ik vind het een gevalletje mierenneukerij, je weet wat er bedoeld wordt. Maar goed zo heeft een ieder z'n eigen frustraties :)
Ik vind het een gevalletje mierenneukerij, je weet wat er bedoeld wordt. Maar goed zo heeft een ieder z'n eigen frustraties :)
Bedankt voor de feedback @Gorott
@moderator, kunnen jullie aub mijn account hier verwijderen? Alvast bedankt.
Ik vind het ook verwarrend als men een trein uit de dienstregeling haalt en diezelfde trein als extra trein weer terugzet. Dat heeft niks met mierenneukerij te maken. Mensen hiervoor belachelijk maken is niet nodig.
Ik maak niemand belachelijk, ik geef alleen aan dat er precies hetzelfde staat. En dat ik het onnodig specifiek gedoe vind en dus grof gezegd 'mierenneukerij'.
Als ik het nu zo terug lees kwam ik wel heul kort door de bocht .
@Treinreiziger JS, mijn excuses voor mijn woordkeuze. Ik had het beter kunnen verwoorden. Het was niet bedoeld als een persoonlijke aanval, iedereen heeft zijn eigen kijk op dingen en het is ook zeker waardevol dat je je eigen kijk hier op de forum deelt ongeacht wat andere daarvan zeggen.
@moderator, kunnen jullie aub mijn account hier verwijderen? Alvast bedankt.
Ik heb je account verwijderd. Mocht je op een ander moment toch weer een bijdrage willen leveren, dan ben je uiteraard van harte welkom om een nieuw account aan te maken.
Ik vind het ook verwarrend als men een trein uit de dienstregeling haalt en diezelfde trein als extra trein weer terugzet. Dat heeft niks met mierenneukerij te maken. Mensen hiervoor belachelijk maken is niet nodig.
De trein is niet uit de dienstregeling gehaald en weer terug gezet. Er wordt alleen gezegd dat deze extra rijdt tussen Bergen op Zoom en Roosendaal.
In principe is "De intercity Roosendaal - Zwolle rijdt verder naar Bergen op Zoom vanaf Zwolle." iets duidelijker, en zo wordt het ook vaak geschreven, waarom dat nu niet het geval is weet ik niet.
Dit hoort eigenlijk ook niet thuis bij de werkzaamhedeninformatie van Roosendaal - Lage Zwaluwe, maar goed .
Oh, en het staat wel zo bij de werkzaamhedeninformatie van Goes - Bergen op Zoom...
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.