beantwoord

Waarom laten de informatieschermen in de trein 80% van de tijd irrelevante informatie zien?

  • 2 augustus 2018
  • 35 reacties
  • 1515 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties


Belachelijk. Hoeveel moet ik extra gaan betalen om deze kapitalistische zooi niet te hoeven zien? Ik doe het graag, zelfs al voelt het als chantage.Dit is niets bijzonders. In het Duitse OV zie je bijv. overal een combinatie van informatie en reclame. De reclame zorgt er voor dat het systeem zichzelf betaalt en de kosten niet via de ticketprijs ten laste van de reiziger komen. Je moet daarbij bedenken dat veel mensen er geen trek in hebben om extra te gaan betalen voor informatieschermen.


Ja in Duitsland. Ik zat laatst in de trein in Taiwan. Een hoge snelheidstrein gemaakt door Japaners. Daar hadden ze over de gehele lengte van de trein aparte schermen voor televisie reclame. Lijkt wel of je door de big apple loopt in nieuw jork.

Vreselijk... maar, ze hebben ook een los scherm met informatie. Gewoon je weet wel. Is er vertraging of wat is de volgende halte.

Ik vind dat de topic starter gelijk heeft. Het is niet leuk om "gedwongen" te worden die reclame te zien. Als je het mij vraagt is het een iets te goedkope reclame truuk.

Ja natuurlijk moeten ze bij de NS geld verdienen. En net alsof doen dat het geen commercieel bedrijf is werkt niet bij mensen met hersenen. Het is geen staatsbedrijf punt uit.

Groetjes, ik post niet meer op dit forum. Ik word helemaal ziek van de NS. Wat werken daar toch (soms) een rare lui zeg!
Waarom word ik toch altijd opgezadeld met andermans ***reclame? Het enige wat relevant is in de trein is de reisinformatie; die wil ik zien, liefst de hele tijd. Relevante reclame bestaat per definitie niet.
Ik betaal een duur kaartje, dus ik wil niet dat dan ook nog eens mijn aandacht verkocht wordt aan andere commerciële bedrijven.

Bericht aangepast door een moderator. Reden: Schuttingtaal.
Reputatie 7
Badge +3
Reclame is een extra inkomstenstroom voor OV-bedrijven. Daar kunnen we van alles van vinden. Maar reclame betaalt ook mee aan de dienstverlening die we als reizigers op prijs stellen en waarvoor we anders meer zouden moeten betalen of waarvan we minder zouden krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
Als een OV-bedrijf zonodig reclame wil laten zien in een voertuig dan zorgen ze maar voor een apart scherm voor die reclame zodat er op het reisinformatiescherm alleen de daarvoor bestemde reisinformatie getoond wordt. En dan niet zeggen dat zo'n extra scherm geld kost, dat kan betaald worden van de reclame inkomsten of wellicht door het bedrijf wat de reclame verzorgd.

Maar liever gewoon helemaal geen reclame in de trein, die zie ik al genoeg op de perrons, en steeds meer van die irritante felle bewegende reclame.
Reputatie 4
Als een OV-bedrijf zonodig reclame wil laten zien in een voertuig dan zorgen ze maar voor een apart scherm voor die reclame zodat er op het reisinformatiescherm alleen de daarvoor bestemde reisinformatie getoond wordt.
Dat hebben ze inderdaad bij de nieuwere bussen van connexxion hier rond hoofddorp en haarlem inderdaad wel goed gedaan. De schermen zijn dubbel zo breed, met de linker helft voor de reisinfo en de rechterhelft voor de reclame.
Reputatie 7
Badge
Iedereen is nu verbaast dat er op de schermen reklame komt, dit was destijds toen de eerste schermen verschenen al te voorzien.
De wereld hangt van reklame aan elkaar, de proef slaagt zeker (voorspel het maar even) en over enige tijd weten we niet beter.
In 2021 wordt de beeldschermvrij coupe geïntroduceerd overigens 😀
Reputatie 7
Badge +3
@MJL heeft zelfs de krant gehaald met een reactie. Zie https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/ns-doet-proef-met-reclame-op-schermen-in-trein~b8e2b5f6/
Reputatie 4
Volgende stap is reclame via de omroepinstallatie, net na vertrek van de trein.
"Deze treinrit wordt mede mogelijk gemaakt door Robijn Wasverzachter. Maakt uw was nog beter schoon !"
Reputatie 7
Badge
Waarom niet die omroep is 99 procent van de tijd niet actief, die kan je veel beter benutten.
Volgende stap is reclame via de omroepinstallatie

Dat doen ze toch allang? Ik hoor met grote regelmaat de railcateraar zijn volledige assortiment opnoemen, wat mij altijd het gevoel geeft dat ik met RyanRail reis.

Reageer