beantwoord

Waarom maar 4 bakken van Schiphol naar Nijmegen

• 10 december 2014
  • 7 reacties
  • 258 Bekeken

Vandaag 18:30 trein via Schiphol naar Nijmegen aan het omreizen door problemen bij Gouda (kom uit den haag gereisd).
NS presteert het om 4 bakken in te zetten.
Erg volle trein
icon

Beste antwoord door Thijs NS 11 december 2014, 10:56

Afplussen, welkom op het forum. Let op, wsm spreekt niet namens NS. Dit is een openbaar forum waar reizigers en medewerkers met elkaar in gesprek kunnen.
Ik zie dat de trein van 18:30 structureel maar 4 bakken telt. Deze inzet is volgens mij voldoende, normaal gesproken. Met het omreizen bij een storing kan het drukker zijn in deze trein.
Overigens kun je nu in de NS-app meldingen maken van drukte in de trein. Uitkomsten van deze meldingen worden gepubliceerd op de NS site.
Bekijk origineel

7 reacties

Dit is dus echt gepruts en te debiel voor woorden.
Hoef geen verklaring te krijgen als reactie want die slaan negen van de tien keer ook nergens op
Reputatie 6
NS probeert de materieelinzet altijd zo goed mogelijk af te stemmen op de vraag. Helaas lukt dat niet altijd, zeker op een dag als vandaag waar allerlei natuurverschijnselen die buiten de macht en verantwoordelijkheid van NS liggen roet in het eten gooien:
1. het is herfst, waardoor de treintjes het moeilijk volhouden door de extreme weersomstandigheden buiten;
2. NS had 6000 zitplaatsen extra beloofd voor deze herfst, maar door allerlei ingewikkelde technocratische oorzaken buiten de verantwoordelijkheid van NS zijn deze nog niet aangetroffen;
3. de storing bij Gouda zal ook niet helpen om de materieelomloop op orde te houden.

U ziet, drie goede redenen waarom treintjes soms wat kleiner rijden. Misschien moeten reizigers maar wat flexibeler zijn en bijvoorbeeld met zijn drieën op twee stoelen gaan zitten. Als U met de trein wilt reizen weet U dat U overgeleverd bent aan de grillen van het spoorsysteem, daar hoort enige flexibiliteit en inschikkelijkheid bij.
Ik zie dat tot drie tellen ook erg lastig is voor u.
Dit is dus zo'n bullshit antwoord waar ik van zei dat ik die niet hoefde te ontvangen.
Daarnaast, als u het dan toch zo vervelend vind is het vreemd dat er niets omgeroepen is in de trein over de drukte.
In Utrecht was de drukte eindelijk een beetje voorbij dus komt het over alsof de NS gewoon maar een gokje neemt.
U geeft 3 standaard redenen die bijna altijd wel op zouden kunnen gaan.
Daarnaast moest je wel erg flexibel zijn omdat we als haringen in een ton stonden. Dat heeft dus niet met inschikkelijkheid te maken.
Afplussen, welkom op het forum. Let op, wsm spreekt niet namens NS. Dit is een openbaar forum waar reizigers en medewerkers met elkaar in gesprek kunnen.
Ik zie dat de trein van 18:30 structureel maar 4 bakken telt. Deze inzet is volgens mij voldoende, normaal gesproken. Met het omreizen bij een storing kan het drukker zijn in deze trein.
Overigens kun je nu in de NS-app meldingen maken van drukte in de trein. Uitkomsten van deze meldingen worden gepubliceerd op de NS site.
Het antwoord van wsm lijkt wel erg op het standaardantwoord van NS anders :D

Alleen het filmpje ontbreekt nog.
Reputatie 3
Badge
Het antwoord van wsm lijkt wel erg op het standaardantwoord van NS anders :D

Alleen het filmpje ontbreekt nog.

Ik lees anders in het antwoord van wsm een hele berg cynisme. Het lijkt eerder een goed geslaagde pastiche van een antwoord van NS:D
ik vind wel dat afplussen een beetje mag kalmeren, er kan ook op een nettere manier gereageerd worden

Reageer