beantwoord

waarom minder treinstellen

• 15 december 2014
  • 8 reacties
  • 279 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik reis op traject Den Bosch Utrecht. Vanochtend weer staan, er zijn kennelijk minder treinstellen kan dat zomaar? Niet fijn met een pijnlijke rug!
icon

Beste antwoord door Herman NS 16 december 2014, 09:10

We proberen de bezetting in de trein zo goed mogelijk rond te krijgen. In de spitsuren is dat echter lastig. Het is inderdaad mogelijk dat er door defecten op een bepaald moment minder treinstellen worden ingezet. Ik hoop dat de nieuwe dienstregeling tot meer tevredenheid zal leiden.
Bekijk origineel

8 reacties

Vandaag Arnhem-Utrecht precies hetzelfde. Twee maal achter elkaar 1/3 trein, reizigers kunnen zelfs niet meer staan, belachelijk NS, pak je verantwoordelijkheid! Moet ik echt 318 euro per maand betalen om zo te reizen?
Hoe laat reis je precies? Dat horen we graag van je. Je kan dit doorgeven via de NS-app (link). Wekelijks plaatsen we meer informatie over de drukste treinen van die week. Die info kun je hier vinden.
Zowel de trein van 7:31 richting Den Helder als die van 7:45 richting Schiphol. Het is niet zo dat je de drukke treinen kunt vermijden, je moet gewoon op tijd op je werk zijn. En ik had al vertraging vanuit Doetinchem, dus veel keus heb je dan niet. Ik vind gewoon dat NS geen treinen in mag korten tijdens de spits.
@Thijs Ns dat is geen antwoord. Ik weet van de app etc. Vraag is waarom op een heel druk traject in de ochtend spits ineens minder treinstellen ingezet worden. Dat mag gewoon niet gebeuren! Met mijn business card wil ik beton normaal kunnen zitten als ik om 06.53 in mijn trein stap!
Tja, vandaag op het traject Den Haag Apeldoorn (vertrek 16:54) een heeel klein treintje met heeeel veel mensen op het perron. Je begrijpt het vast wel. Als haringen in een ton geperst. Staan dus tot Utrecht......
De conducteur wist tijden de rit te melden dat er defect materiaal was in Den Haag. Gevalletje van gewoon pech of is de nieuwe dienstregeling de oorzaak?
Reputatie 6
NS probeert de lengte van de treinen altijd zo goed mogelijk aan te passen aan de vraag.

Soms komt het echter voor dat treinen - uiteraard geheel buiten de schuld en verantwoordelijkheid van NS - korter rijden dan wellicht gewenst is.

Zo is het nu nog herfst, waardoor treintjes vaak last hebben van blaadjes die op de rails liggen en de extreme weersomstandigheden. Treinen gaan dan sneller stuk, waardoor er soms niet genoeg materieel beschikbaar is om alle treinen lang genoeg te maken.
Ik weet niet wie er achter WSM zit. Als ervaren forens reis ik 3-4 dagen per week van Apeldoorn naar Den Haag centraal vv. Een dergelijke reactie op mijn klacht kan ik zelf ook schrijven en het is dan ook flauw om direct de schuld buiten de NS te leggen. Er was van alles aan de hand. Spoor 7 op Den Haag CS was nog bezet door een stoptrein (een vreemd spoor overigens), Het super kleine treintje was dus ook nog te laat. Verder was er gedoe met beschikbaarheid van conducteurs. Al met was het deze keer bijzonder slecht getimed. Daar kun je met zo'n flauwe reactie niet mee wegkomen.
Een beetje meer klantgerichtheid kan geen kwaad dunkt mij zo.

NS probeert de lengte van de treinen altijd zo goed mogelijk aan te passen aan de vraag.

Soms komt het echter voor dat treinen - uiteraard geheel buiten de schuld en verantwoordelijkheid van NS - korter rijden dan wellicht gewenst is.

Zo is het nu nog herfst, waardoor treintjes vaak last hebben van blaadjes die op de rails liggen en de extreme weersomstandigheden. Treinen gaan dan sneller stuk, waardoor er soms niet genoeg materieel beschikbaar is om alle treinen lang genoeg te maken.
We proberen de bezetting in de trein zo goed mogelijk rond te krijgen. In de spitsuren is dat echter lastig. Het is inderdaad mogelijk dat er door defecten op een bepaald moment minder treinstellen worden ingezet. Ik hoop dat de nieuwe dienstregeling tot meer tevredenheid zal leiden.

Reageer