Waarom moet ik een duurder treinkaartje kopen vanwege werkzaamheden aan het spoor?

• 15 mei 2014
  • 3 reacties
  • 369 Bekeken

Ik reis regelmatig naar Enschede, omdat de NS aan het spoor werkt moet ik gebruik maken van meerdere vervoerders, waarom moet ik dan een duurder treinkaartje kopen?

3 reacties

Reputatie 1
Wat is je precieze traject? Je hoeft namelijk niet perse met een andere vervoerder te reizen want NS zet eigenlijk altijd wel bussen in op de trajecten waar gewerkt word aan het spoor.
Reputatie 3
Badge
Wat is je precieze traject? Je hoeft namelijk niet perse met een andere vervoerder te reizen want NS zet eigenlijk altijd wel bussen in op de trajecten waar gewerkt word aan het spoor.

Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn:

1. Als NS aanbeveelt om de route met de andere vervoerder te kiezen, lijkt het me dat je niet hoeft bij te betalen. Ongetwijfeld zal die andere vervoerder NS wel een rekening sturen, maar anders zou NS bussen moeten inzetten, en dat had ook geld gekost.

2. Als je op eigen initiatief de route met die andere vervoerder neemt, moet je bijbetalen. Dat is altijd zo.
Beste Elisabeth, welkom op het NS Serviceforum! Wat voor werkzaamheden bedoel je precies? En maak je dan zelf de keuze om om te reizen via Arriva of kun je ook met vervangend busvervoer reizen?

Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'In de trein'.

Reageer