beantwoord

waarom nooit controle schiphol amsterdam?!

• 20 juli 2015
  • 2 reacties
  • 333 Bekeken

Ik werk op schiphol, ben daar 5 tot 7 dagen per week en reis altijd met de trein, 1e klas.
Nu zit ik veelal in de stilte coupé in de hoop even in alle rust te lezen. Er zitten helaas vrijwel altijd (!) Reizigers m.n. toeristen, die luid praten en overal maling aan hebben en dus ook gewoon 1e klas zitten. Ik ben wel eens opgestaan, reizigers verzocht stil te zijn etc. Maar er is nog nooit !!!! Gecontroleerd of een serviceronde gedaan op dat traject. De reis duurt 20 minuten dus er is tijd voor. De treinen zijn vaak kort dus het is ook niet zo dat de conducteur het niet kan redden. Ik baal ervan dat ik wel netjes betaal maar nooit een conducteur zie die hier iets aan/ mee doet. Ik reis overigens altijd tussen 2200 en 2330 op dat traject. Kan hier eens iets aan gedaan worden?
icon

Beste antwoord door Charon NS 21 juli 2015, 14:22

Beste Zini, dank voor je feedback. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als het niet stil is in de stiltecoupé terwijl jij hier wel op had gehoopt. We gaan er vanuit dat het voor iedereen wel duidelijk is wat een stiltecoupé inhoudt, jammer genoeg lijkt toch niet iedereen zich eraan te willen houden. Mijn collega's in de trein hebben ook veel andere taken waardoor het vaak niet mogelijk is ook nog 'oppasser' te spelen in de stiltecoupé. Ik snap je voorstel wel goed en we proberen dan ook altijd minimaal één keer een serviceronde te lopen tijdens een reis. Ik geef meteen door dat je dit op jouw traject niet vaak mee maakt en neem je suggestie mee wat betreft de controle in de stiltecoupé.

Als je echt veel overlast ervaart kun je dit natuurlijk wel altijd aangeven bij één van mijn collega's in de trein, deze is altijd op te zoeken. Maar geef het eerst (zoals jij al goed deed) aan bij de onruststokers in de stiltecoupé zelf. 🙂
Bekijk origineel

2 reacties

Helpt het om misschien de intercity direct te nemen? De 1e klasse is meestal helemaal achteraan. Je hoeft GEEN toeslag te betalen tussen SHL en ASD. Vanuit SHL naar ASD en v.v. is anders ook de mogelijkheid om via DVD of anders via WP te reizen. Via de Amsterdamse Zuidas is vaak het rustigst, alleen je hebt pech als er voetbal evenementen zijn die weleens in de Amsterdam ArenA worden gehouden. (Zie NOS teletekst pagina 818)
Badge
Beste Zini, dank voor je feedback. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als het niet stil is in de stiltecoupé terwijl jij hier wel op had gehoopt. We gaan er vanuit dat het voor iedereen wel duidelijk is wat een stiltecoupé inhoudt, jammer genoeg lijkt toch niet iedereen zich eraan te willen houden. Mijn collega's in de trein hebben ook veel andere taken waardoor het vaak niet mogelijk is ook nog 'oppasser' te spelen in de stiltecoupé. Ik snap je voorstel wel goed en we proberen dan ook altijd minimaal één keer een serviceronde te lopen tijdens een reis. Ik geef meteen door dat je dit op jouw traject niet vaak mee maakt en neem je suggestie mee wat betreft de controle in de stiltecoupé.

Als je echt veel overlast ervaart kun je dit natuurlijk wel altijd aangeven bij één van mijn collega's in de trein, deze is altijd op te zoeken. Maar geef het eerst (zoals jij al goed deed) aan bij de onruststokers in de stiltecoupé zelf. 🙂

Reageer