beantwoord

Waarom rijdt de icd van 0753 schiphol voorbij en wordt de volgende Icd de harington expres met toesl

Zie boven
icon

Beste antwoord door Arnold NS 10 oktober 2017, 13:21

Hier en hier zie je dat de trein uitgevallen is. Wat de exacte oorzaak is, kan ik niet achterhalen op basis van de verstoringen die hebben plaatsgevonden. Het zou wellicht vanwege een verstoring elders kunnen zijn. Wat betreft geen conducteur aanwezig, dit kan optreden wanneer de dienstdoende conducteur elders in het land in een vertraagde of uitgevallen trein reist.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 1
De ICd 916 van 7:53 heeft niet gereden tussen Amsterdam en Rotterdam. De exacte oorzaak kan ik niet achterhalen, maar ik vermoed personele problemen (lees: geen of te weinig conducteurs). Echter het materieel moet uiteindelijk op de juiste plek terechtkomen. Als er geen personeel op de trein geplaatst is mag deze niet als reizigerstrein rijden en is daarom opgeheven tussen Amsterdam en Rotterdam.
Reputatie 7
Badge
Wonderbaarlijk....

De ene keer lees ik op dit forum dat 5 conducteurs in de ICD werkoverkeg hebben, de andere keren lees ik dat 2 conducteurs administratie doen in een afgesloten 1e klas stiltecoupé, en nu valt een ICD uit omdat er (vermoedelijk) geen conducteur is ???????

Het was niet mogelijk om van de 2 conducteurs op de ICD ervoor of erna er 1 af te halen, en op deze 916 te zetten?
Reputatie 1
Dat is niet mogelijk, op de ICD moeten er altijd 2 HC's aanwezig zijn. Iets met veiligheid en procedures van de HSL.

En ik heb nooit beweerd dat die uitgevallen is omdat er geen HC's zijn, maar dat het een vermoeden is. De exacte reden is mij niet bekend.
Hier en hier zie je dat de trein uitgevallen is. Wat de exacte oorzaak is, kan ik niet achterhalen op basis van de verstoringen die hebben plaatsgevonden. Het zou wellicht vanwege een verstoring elders kunnen zijn. Wat betreft geen conducteur aanwezig, dit kan optreden wanneer de dienstdoende conducteur elders in het land in een vertraagde of uitgevallen trein reist.
Arnold NS schreef:

en dat zou opgelost zijn bij invoer van vaste trajecten voor de conducteurs. Nu is de reiziger wederom de dupe.
Reputatie 7
Personeel van de ICD doet op de dag zelf alléén dienst op de ICD en niet op een andere lijn. Vaste trajecten invoeren is in dit geval een onzin argument.
Tja wat is het als je je trein voorbij ziet snellen. Onbevredigend
Arnold NS schreef:

En die trein kan dan niet zonder conducteur rijden wánt? Immers, die beste man of vrouw zit tóch 99 van de 100 keer gedurende de hele reis opgesloten in zijn eigen verblijf "administratie te doen"... dus denk je echt dat de reizigers hem/haar zouden missen? Immers, 99 van de 100 keer zien ze tóch geen conducteur voorbijkomen in de trein...
De hogesnelheidslijn bevat een aantal lange tunnels, meer dan bijna elke andere spoorlijn in Nederland. Mocht de trein daar onverhoopt stranden en er niet meer wegkomen, dan zijn beide conducteurs nodig voor de ontruiming via een nooduitgang. En dat is al krap als je bedenkt dat er zo een paar honderd reizigers in een trein kunnen zitten.
Slidestops schreef:

Personeel van de ICD doet op de dag zelf alléén dienst op de ICD en niet op een andere lijn. Vaste trajecten invoeren is in dit geval een onzin argument.

@ Slidestops: Dit wist ik niet, ik ben overigens blij te horen dat je het in dit geval een onzin argument vindt en blijkbaar in andere gevallen dus niet.
SuzanneMV schreef:

De hogesnelheidslijn bevat een aantal lange tunnels, meer dan bijna elke andere spoorlijn in Nederland. Mocht de trein daar onverhoopt stranden en er niet meer wegkomen, dan zijn beide conducteurs nodig voor de ontruiming via een nooduitgang. En dat is al krap als je bedenkt dat er zo een paar honderd reizigers in een trein kunnen zitten.

Vreemde redenatie. Om een trein van zes rijtuigen op een nette manier te ontruimen is twee man (of drie als je de machinist meerekent) te weinig. Als die ontruiming niet spoedeisend is, kun je wachten op hulp van buiten (mobiele teams, politie) en als het wel spoedeisend is, is het toch ieder voor zich, god voor ons allen.
Een tweede conducteur voegt in beide gevallen niet echt iets toe.
Reputatie 7
Badge
hb-ngn schreef:

SuzanneMV schreef:

Vreemde redenatie. Om een trein van zes rijtuigen op een nette manier te ontruimen is twee man (of drie als je de machinist meerekent) te weinig. Als die ontruiming niet spoedeisend is, kun je wachten op hulp van buiten (mobiele teams, politie) en als het wel spoedeisend is, is het toch ieder voor zich, god voor ons allen.
Een tweede conducteur voegt in beide gevallen niet echt iets toe.

Ik heb ze in Frankrijk een keer zien oefenen bij een nieuw aangelegd stuk HSL-tunnel bij Montpeillier, en dat gaat best wel paniekerig. Wil je dat veilig en verantwoord doen, heb je echt wel 1 begeleider per wagon nodig. Dat is ook de eis in TGV, ICE en Thalys. Iedere begeleider MOET ook in de wagon blijven (en niet zich op 1 plek verzamelen), want bij een klap zoals destijds in de tunnel bij Barendrecht kom je als conducteurs niet meer uit je 1e klas stiltecoupé naar de uiterste kanten van de trein. https://2.bp.blogspot.com/-3XB3sZHcjaI/UxTPWaT0zxI/AAAAAAAAAKc/2EOJA1Z15SU/s1600/2009+NOS+Barendrecht.jpg

Reageer