beantwoord

Waarom stilte coupe verwijderd in den helder trein?

  • 18 January 2022
  • 6 reacties
  • 479 Bekeken

Ik reis elke dag met de trein voor werk. Erg vroeg voor de spits en laat terug na de spits. Normaal gesproken ging ik in de stilte coupé zitten om even bij te slapen of te werken. 

 

De afgelopen weken kan ik echter geen stilte coupé meer vinden in de nieuwere treinen en zijn de stickers verwijderd in de nieuwere treinen. 

 

Dit terwijl er volgens min veel behoefte is aan een stilte coupé. Voor lezen, werken, dutje of gewoon voor de rust. 

 

Waarom is er voor gekozen de stilte coupé te verwijderen? 

icon

Beste antwoord door Edwin 18 January 2022, 10:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

De stiltecoupés zijn niet verwijderd in de dubbeldekkers?

Het kan wel zijn dat er een iets andere aanduiding wordt gebruikt. In plaats van Stilte/Silence staat er dan een [S] of een gezichtje met de vinger voor de mond (Ssst).

Hoi Aegliriel. Welkom bij de Community

Erg vervelend dat je de laatste tijd geen stiltecoupe meer kan vinden. Ze zouden er uiteraard wel moeten zijn. Er kan ook sprake zijn van werk & rustzones. Informatie over de symbolen kan je hier vinden. Het is me alleen een beetje onduidelijk om welke trein(en) het precies gaat. Wat is jouw traject en vertrektijden? Dan kan ik jouw signaal doorgeven.

Reputatie 7
Badge +1

In type VIRM-=de dubbeldekkers die meestal op die lijn rijden (den Helder-Nijmegen) is het altijd BOVENin, meestal het deel dat half 2e/half 1e klas is-kan je van buiten vrij duidelijk zien door de getinte streep onder aan de ramen. Ik heb overigens nog nooit een dergelijk stel gezien dat het niet had (sinds het geheel is ingevoerd)

In al het IC materieel zit nog steeds de Stiltecoupe en die wordt altijd aangeduid op de ramen met Stilte/Silence en het symbool van de vinger voor de mond en ze zitten nog steeds op dezelfde plek. Benieuwd om welk materieel het gaat.

Ik kan Geen stilte coupé in treinstel 9556 vinden! De 1e klasse heeft wel stilte coupe maar aansluitende deel heeft geen stilte stickers. 
waarom geen stilte coupé in deze bubbel decker? Het is de geel groen gespikkelde bestikkerde trein 

Ik kan Geen stilte coupé in treinstel 9556 vinden! De 1e klasse heeft wel stilte coupe maar aansluitende deel heeft geen stilte stickers. 
waarom geen stilte coupé in deze bubbel decker? Het is de geel groen gespikkelde bestikkerde trein 

Op de verdieping waar de eersteklas stiltecoupé zit, zit ook de tweedeklas stiltecoupe (dus het aansluitende deel). Er zitten gewoon stickers op de ramen, deze zitten aan de buitenkant dus deze zouden niet verwijderd moeten zijn. Misschien zijn de stickers in de coupé zelf weggehaald door weet ik veel wie? Dan moet daar even naar gekeken worden namelijk.

 

Overigens zit de stiltecoupé in het type trein wat u benoemt altijd op de bovenverdieping.

Reageer