beantwoord

Waarom verft de NS zijn 1700 locs niet eens?

De locs zien er vaal uit en hebben in geen decennia een schilderbeurt gehad. Het zou de NS sieren om hun materieel: hun uithangbord, goedverzorgd rond te laten rijden.
icon

Beste antwoord door Iris NS 21 juni 2017, 20:22

Hoi atejohan,

De locs zullen inderdaad niet superlang meer mee gaan, maar ik zal je suggestie zeker doorzetten!
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Van de andere kant, als je weet dat ze niet heel lang meer rond gaan rijden, is het dan niet zonde?
Wat is niet heel lang?
Reputatie 7
Ik hoop dat de DDAR en DDM als eerste uitgaan als de SNG instroomt.
Zelf zit ik nog weleens in zo'n trein met van die rode stoeltjes en asbakken. Dus ik vroeg me even af wat niet heel lang is. Al zijn de grottekeningen op het plafond boven wel weer leuk. Helaas moet je op een warme dag alle raampjes openzetten en rechts achterin plaatsnemen, dan is het wel uit te houden.
Die gele mottenballenvloot is juist niet het visitekaartje van de ns, dat zou het HSL materieel moeten zijn....:D:cool:
Reputatie 7
Badge
Die gele mottenballenvloot is juist niet het visitekaartje van de ns, dat zou het HSL materieel moeten zijn....:D:cool:

Want?
Nu gaan in ieder geval de DDM-1s nog mee tot 2022, dus dat is nog vijf jaar. DDM-1 kan het door de opknapbeurt nog tien jaar uitzingen, onduidelijk is of ze dat ook gaan doen. Vergeet de Intercity Berlijn niet.

Want?

Dat het veel belangrijker is dat ze goed onderhouden worden, een vale kleur boeit mij niet. Dat er weer een defect is vind ik veel erger (wat je met die HSL locomotieven, laat staan de voorganger wel veel had/hebt).
Reputatie 6
Badge
De vraag is of het nog wel zomaar kan....
De DDM-1 hebben ze uiteindelijk ook niet opnieuw geschilderd omdat ze anders extra maatregelen moesten nemen vanwege de schadelijke chroom-6 verflaag. En dat zou te lang duren en tevens teveel kosten voor een paar rijtuigen die maar voor een paar jaar ge-reactiveerd worden.

Nu gaan in ieder geval de DDM-1s nog mee tot 2022, dus dat is nog vijf jaar. DDM-1 kan het door de opknapbeurt nog tien jaar uitzingen, onduidelijk is of ze dat ook gaan doen. Vergeet de Intercity Berlijn niet.
IC Berlijn kan na de afvoer van de 1700-loc's prima met TRAXX verder gaan. Dat gebeurt/gebeurdde soms wel eens in bepaalde treinen.
Reputatie 6
Badge
IC Berlijn kan na de afvoer van de 1700-loc's prima met TRAXX verder gaan. Dat gebeurt/gebeurdde soms wel eens in bepaalde treinen. Technisch gezien zou het uiteindelijk zelfs een loc-wissel moeten schelen en dus 15 minuten minder reistijd.
Reputatie 6
Badge
Laat ze de HSL treinen eerst maar eens 4x minder storingsgevoelig maken alvorens aan een likje verf te denken.
Reputatie 7
De 1700 locs vind je niet op de hsl hoor;)
Reputatie 6
Badge
De reactie was dan ook naar Bob bedoeld, Slidestops.
@Slidestops
SNG zal vooral SGM vervangen.
De vraag is of het nog wel zomaar kan....
De DDM-1 hebben ze uiteindelijk ook niet opnieuw geschilderd omdat ze anders extra maatregelen moesten nemen vanwege de schadelijke chroom-6 verflaag. En dat zou te lang duren en tevens teveel kosten voor een paar rijtuigen die maar voor een paar jaar ge-reactiveerd worden.

Dus je denkt dat er chroom-6 gebruikt is bij het verven van de loc. (Indien geen bedrijfsgeheim, mag ik dit van de NS te weten komen?)

Volgende ALS er bij DDM-1 gebruik gemaakt is van Chroom-6 verf, dan heeft de NS dat dertien jaar geleden nog gebruikt in plaats van twintig jaar geleden, wat ze beweren.

IC Berlijn kan na de afvoer van de 1700-loc's prima met TRAXX verder gaan. Dat gebeurt/gebeurdde soms wel eens in bepaalde treinen.
Hoi atejohan,

De locs zullen inderdaad niet superlang meer mee gaan, maar ik zal je suggestie zeker doorzetten!
Superlang? Of zullen we er eeuwig van maken. :?

https://forum.ns.nl/in-de-trein-11/waarom-verft-de-ns-zijn-1700-locs-niet-eens-36720/index1.html#post237485
Reputatie 7
Badge
@Slidestops
SNG zal vooral SGM vervangen.

Wat ik erg jammer vind ook, en vooral heel zonde. 😞
Laat ze de HSL treinen eerst maar eens 4x minder storingsgevoelig maken alvorens aan een likje verf te denken.
Dat is precies wat ik bedoel. Storingen komen dacht ik voornamelijk door het traject (de bruggen en tunnels).
Reputatie 6
Badge
Om even wat duidelijkheid te geven over de Chroom-6 die bij DDM-1 gebruikt werkt. Deze informatie heb ik uit het boek Spoor Editie 28.

Reageer