beantwoord

Waarom vertraging opgelopen

• 8 september 2019
  • 7 reacties
  • 318 Bekeken

Vandaag (8-9) de trein van 15:34 van Schiphol naar Zwolle genomen. Mooi op tijd vertrokken, reis verliep voorspoedig, totdat we bij station Lelystad kwamen. Om onverklaarbare reden 10 minuten stil gestaan. Er werd niets omgeroepen en ook in de app geen reden te vinden. Daardoor geen mogelijkheid om de overstap te halen naar de IC naar Roosendaal die om 16:50 uit Zwolle vertrekt. Niet te begrijpen dat een trein die prima op tijd reed ineens 10 minuten vertraging op loopt en dat daar geen verklaring voor gegeven wordt.
Zo slecht dat er niets gecommuniceerd wordt....en daardoor dus ook nul komma nul begrip.

En mocht er iemand van de NS de behoefte hebben te reageren, begin alsjeblieft niet met dat je begrijpt dat het vervelend voor me is...daar heb ik geen behoefte aan.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 9 september 2019, 10:06

Ik kan helaas niet acherhalen waarom er geen omroep is geweest. Vaak heeft dit wel een oorzaak want wij proberen altijd onze reizigers op de hoogte te brengen van een vertraging en wat zij dan het beste kunnen doen.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoogst waarschijnlijk moest die wachten op een andere trein.
Nog mogelijkheid iemand onwel op station of in de trein.
En de Ic roosedaal kan je zozo niet want is momenteel ic Nijmegen.
En die rijdt om half uur dus je hoefde niet lang te wachten.
Reputatie 6
U gokt maar wat @Karel offeringa

Het gaat er natuurlijk om dat er geen enkele info aan de reizigers is gegeven, en dat is een heel slechte zaak, binnen 3 minuten moet er toch wel even een omroep uit gaan !
Vandaag stond ook 5 min langer stil op den bosch onderweg naar Heerlen geen omroep niks of berichten in de app van ns.
Zal wel de standaard worden geen berichten geen controle alleen vervoer.
Badge +3
Het is inderdaad onduidelijk waarom trein 1855 10 minuten vertraging heeft opgelopen in Lelystad.
https://treinposities.nl/ritinfo/20190908/1855
Niet erg netjes dat er helemaal niets is omgeroepen over de vertraging.

Het is dan erg zuur dat trein 3665 richting Nijmegen op tijd is vertrokken vanuit Zwolle.
Reputatie 6
Het is dan erg zuur dat trein 3665 richting Nijmegen op tijd is vertrokken vanuit Zwolle.

Het is zuur maar voorspelbaar en geheel volgens de NS regelgeving.
Een trein laten wachten heeft grote consequenties voor andere treinen, zeker op een enkelsporige spoorlijn.
Badge +3
Benieuwd wat het GtbV systeem ervan maakt als je inderdaad Schiphol - Roosendaal deed (of alleen maar naar Arnhem of Nijmegen wilde, dat zie ik verder nergens staan maar lijkt me aannemelijk)...

Ik denk dat het systeem dan zegt dat je net zo goed (sneller/minder vertraging) vanaf Schiphol via Utrecht had kunnen reizen, maar ja dat weet je van tevoren niet natuurlijk.

Laat maat weten @Piggybank001 , we zijn benieuwd! En reacties zoals "begin alsjeblieft niet met dat je begrijpt dat het vervelend voor me is..." Daar zal geen enkele moderator zich hier aan branden, mag ik hopen... 😂
Ik kan helaas niet acherhalen waarom er geen omroep is geweest. Vaak heeft dit wel een oorzaak want wij proberen altijd onze reizigers op de hoogte te brengen van een vertraging en wat zij dan het beste kunnen doen.

Reageer