Waarom werkt internet in de trein wel op mijn iPhone maar niet op mijn MacBook?

• 7 september 2016
  • 8 reacties
  • 910 Bekeken

Ik zit in treinstel 7639, heb daar internet op mijn iPhone maar niet op mijn macbook. Is daar iets aan te doen?

8 reacties

Reputatie 7
Ja, het heet android/windows :)

En dan even zonder grappen, het kan helpen dat je je cache geheugen van de browser wist. Als de procedure wel op de telefoon lukt, gaat daar niets fout in ieder geval.
Haha! Toevallig dat ik dat pas nog gedaan heb. Ik krijg met m'n laptop wel verbinding met het netwerk maar oom niet bij het "inlog" scherm. Ook niet via materie.ns.nl.

Wellicht dat er nog andere opties zijn.
Hallo Ton7 en welkom op het NS Serviceforum,

Kan je in andere treinstellen wel verbinding krijgen? Je kan na het verwijderen van je cache geheugen ook nstrein.ns.nl proberen.
Hallo Ton7 en welkom op het NS Serviceforum,

Kan je in andere treinstellen wel verbinding krijgen? Je kan na het verwijderen van je cache geheugen ook nstrein.ns.nl proberen.

Hoi Erryt,

"Materie.ns.nl" was (uiteraard) een spellingscontrole-verspreking. 🙂 Maar ik had nstrein.ns.nl dus al geprobeerd. Andere treinstellen had ik nog niet geprobeerd. Maar ik kan wel zeggen dat ik eerder deze week ook al last had van hetzelfde en dat ik sinds dien nog niet heb kunnen inloggen.

Geen idee dus waar het door komt.

Warme groet,
Ton
Heb je misschien de mogelijkheid om dit in een ander treinstel te proberen of reis je voornamelijk over hetzelfde traject?
Ik heb het nog eens geprobeerd op te weg terug vandaag en daar had ik hetzelfde. (Was een andere trein) Maar aangezien ik wel internet had op mijn mobiel en niet op mijn macbook zou toch eerder moeten betekenen dat het niet iets met het internet in de trein te maken moet hebben. Maar eerder met de combi met de macbook.

Toen ik eerder deze week ook in de trein zat, toen van Den Bosch naar Tilburg, hadden mijn vriendin en ik het allebei. Beiden macbook pro's. (wel verbinding met het netwerk, maar geen inlogscherm)
Probeert uw macbook misschien nstrein.ns.nl te bereiken via een VPN-verbinding of iets soortgelijks?
Is er misschien een vast IP-adres ingesteld?
Heb je nog enigszins progressie gemaakt met het verbinden met WiFi in de trein Ton7?

Reageer