beantwoord

Waarom werkt wifi in de trein niet optimaal?

• 24 september 2014
  • 5 reacties
  • 282 Bekeken

Ik reis 5 dagen in de week met de trein voor mijn studie, enkele reis duurt 50 minuten.
Het is dan vervelend om 50 minuten niet met internet te kunnen verbinden.
Dit probleem komt de laatste tijd nogal vaak voor....
icon

Beste antwoord door Aar 24 september 2014, 15:20

Dat is zo, maar het komt voor het gewoon te druk is op het WiFi-netwerk, en de verbinding gaat ook door de lucht (3G via T-Mobile) dus de snelheid heeft te maken met meerdere factoren die meespelen.
Wel is bekend geworden dat de NS de bandbreedte in de trein per gebruiker beter gaat verdelen zodat het het internetten een stukje sneller zal gaan.

Ook wil het wel eens gebeuren dat het internet er helemaal uitligt, en dat 'WiFi in de Trein' bij het openen van de browser een time-out geeft in plaats van de bevestigingspagina. In dat geval kan je via Twitter bij @NS_Online een verzoek neerleggen om het netwerk in dat treinstel proberen te laten resetten.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoe deden we dat toch een aantal jaren geleden toen er nog geen WiFi was in het openbaar vervoer en wat langer geleden toen er in het geheel nog geen sprake was van internet.
Naar mijn indruk waren de mensen toen toch wel een stuk gezelliger, spraakzamer en socialer.
Maar ja, dat was nog in de tijd dat de trein nog reed als ie kwam en niemand uit z'n dak ging als ie wat later kwam.
Ik vind dit een flauwe reactie. NS hoort met z'n tijd mee te gaan en zijn goed betalende reizigers werkende WiFi aan te bieden
Reputatie 6
Badge
Dat is zo, maar het komt voor het gewoon te druk is op het WiFi-netwerk, en de verbinding gaat ook door de lucht (3G via T-Mobile) dus de snelheid heeft te maken met meerdere factoren die meespelen.
Wel is bekend geworden dat de NS de bandbreedte in de trein per gebruiker beter gaat verdelen zodat het het internetten een stukje sneller zal gaan.

Ook wil het wel eens gebeuren dat het internet er helemaal uitligt, en dat 'WiFi in de Trein' bij het openen van de browser een time-out geeft in plaats van de bevestigingspagina. In dat geval kan je via Twitter bij @NS_Online een verzoek neerleggen om het netwerk in dat treinstel proberen te laten resetten.
Welkom op ons Serviceforum, Kimberley. Het juiste antwoord komt van Aar, dank daarvoor. Dit topic verplaats ik naar 'In de trein', zodat het topic goed vindbaar is.
Onze technische beheerders hebben een wijziging doorgevoerd, waardoor de WiFi sinds woensdagavond weer goed zou moeten functioneren. Kan je inmiddels weer verbinding maken, Kimberley?

Reageer