beantwoord

Waarom worden treinen in het weekend niet tussentijds gereinigd.

• 14 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 368 Bekeken

Reputatie 2
Treinstel 9578. IC Utrecht Amsterdam met vertrektijd 22.55u. Volgens de conducteur rijdt deze trein al de hele dag heen en weer zo tussen Amsterdam en Utrecht zonder schoonmaak... nu gaat ie na Amsterdam direct weer door naar Roosendaal. Echt heel vies met ondergekotste plekken.
icon

Beste antwoord door Annewil NS 15 augustus 2016, 12:22

Hallo casparwijnen, goed dat je dit even aangeeft. Ik kan me voorstellen dat dit geen prettig gezicht is. Ook in het weekend worden de treinen dagelijks gereinigd. Waarschijnlijk stond deze trein pas laat op de planning voor de schoonmaak. Zoals slidestops aangeeft kan deze trein gewoon aangemeld worden voor een spoedreiniging. Dit kun je doen door het te melden bij de conducteur of ons even een bericht te sturen via Twitter of Facebook dan pakken we het gelijk op.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Waarschijnlijk omdat er te weinig tijd is om ze schoon te maken op de keerpunten. Het is geen gezicht inderdaad en zou het graag anders zien.

Overigens een trein met ofwel bloed of kots in een ruimte, ofwel de ruimte moet dan afgesloten zijn (wc) ofwel de trein moet een spoedreiniging krijgen..
Reputatie 2
Nou hij is na 4 minuten Amsterdam zojuist aan een nieuwe reis naar Roosendaal begonnen. Ik vind het echt heel slecht want betaal in het weekend ook voor de trein maar heb dan zonder uitzondering veel viezere treinen dan doordeweeks. Op veel keerpunten is niet eens een schoonmaker buiten kantoortijden. Alsof een trein alleen van maandag t/m vrijdag tot 17u vies wordt...
Hallo casparwijnen, goed dat je dit even aangeeft. Ik kan me voorstellen dat dit geen prettig gezicht is. Ook in het weekend worden de treinen dagelijks gereinigd. Waarschijnlijk stond deze trein pas laat op de planning voor de schoonmaak. Zoals slidestops aangeeft kan deze trein gewoon aangemeld worden voor een spoedreiniging. Dit kun je doen door het te melden bij de conducteur of ons even een bericht te sturen via Twitter of Facebook dan pakken we het gelijk op.
Reputatie 7
Badge +3
Vakantieperiode.
Reputatie 3
In de weekenden is de personeelsbezetting lager dan door de week. Gezien de vertrektijd had er sowieso geen keerpuntreiniging plaatsgevonden. Daarnaast kan het zo zijn dat door werkzaamheden de trein een ander begin -en/of eindpunt heeft, hierdoor wordt de trein niet op een regulier reinigingsstation aangeboden waardoor de keerpuntreiniging niet plaats kan vinden.

Er is overigens een Twitteraccount speciaal ingericht om vieze trein te melden. Het is wel vaak zo dat de melder eerder uit de trein is dan dat de melding is opgepakt of wordt afgemeld.

https://twitter.com/HagoRailService
Reputatie 2
Bedankt voor de tips. Ik denk dat melden geen zin had omdat de conducteurs zich er ook al over hadden ontfermt en men zei dat er geen a. geen schoonmaker was, b. de trein al de hele dag heen en weer pendelde tussen Amsterdam en Utrecht en dus niet 1x tussentijds was schoongemaakt en c. de keuze was om of met een vieze trein te rijden, of de trein helemaal op te heffen aangezien er niets anders voorhanden was.

Als de conducteur dit aan de reizigers vertelt neem ik aan dat hij zelf al wat heeft rondgebeld in deze kwestie.
Reputatie 7
Weet niet hoe de situatie was, is er sprake van kots in de wc dan had ik die afgesloten en de rest van de troep is dan maar even pech.

Zou de kots in een reizigersruimte zijn en niet schoon gemaakt kunnen worden, of zou er sprake van bloed zijn, dan zou ik de trein waarschijnlijk laten staan..
Reputatie 3
Bedankt voor de tips. Ik denk dat melden geen zin had omdat de conducteurs zich er ook al over hadden ontfermt en men zei dat er geen a. geen schoonmaker was, b. de trein al de hele dag heen en weer pendelde tussen Amsterdam en Utrecht en dus niet 1x tussentijds was schoongemaakt en c. de keuze was om of met een vieze trein te rijden, of de trein helemaal op te heffen aangezien er niets anders voorhanden was.

Als de conducteur dit aan de reizigers vertelt neem ik aan dat hij zelf al wat heeft rondgebeld in deze kwestie.

Ik snap dat u uiteindelijk heeft afgezien van de melding. Reizen in een vieze trein is erg vervelend. Of het nu weekend is of een niet, eigenlijk zou er geen verschil moeten zijn qua reinheid. Ervaart u vaker minder schone treinen in de weekenden dan op doordeweekse dagen?

Reageer