beantwoord

waarom wordt er nog steeds niet gecontroleerd?

• 13 juni 2020
  • 10 reacties
  • 455 Bekeken

Waarom controleren de conducteurs nog steeds niet op een geldig vervoersbewijs , op het traject stappen elke dag asielzoekers in die gewoon weigeren te betalen cq in te checken, en nee die hebben geen ander vervoers bewijs voor een advocaat bezoek ofzo iets dergelijks, waarom weet ik dat omdat ik zelf op deze AZC werk en ik deze wel bestaande tickets zelf verstrek.. ik baal hier van omdat ik zelf wel betaal voor mijn rit, doe daar Gvd iets aan, te belachelijk voor woorden dit..

icon

Beste antwoord door Loes 13 juni 2020, 19:08

Steeds meer conducteurs pakken hun werkzaamheden op, er wordt door steeds meer hc weer gecontroleerd. Weet niet over welk traject u het heeft, maar ik kan alleen maar aangeven wat ik doe en weet. Ook zijn er meer ingangscontroles door onze collega's VenS, helaas hebben we ook nog een groep hc, die zich wegens omstandigheden niet hun normale werk doen. Ik ga geen oordeel geven daarover, wel dat het nog een keuze is. Mijn keuze is elke trein controleren en ja, ik schrijf geregeld boetes uit.

Bekijk origineel

10 reacties

Steeds meer conducteurs pakken hun werkzaamheden op, er wordt door steeds meer hc weer gecontroleerd. Weet niet over welk traject u het heeft, maar ik kan alleen maar aangeven wat ik doe en weet. Ook zijn er meer ingangscontroles door onze collega's VenS, helaas hebben we ook nog een groep hc, die zich wegens omstandigheden niet hun normale werk doen. Ik ga geen oordeel geven daarover, wel dat het nog een keuze is. Mijn keuze is elke trein controleren en ja, ik schrijf geregeld boetes uit.

Reputatie 3

Ik gok Maarheeze - Eindhoven ūüė鬆

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/zwartrijders-65136

Goed gegokt, Maarheeze-eindhoven Idd

en het is zeer frustrerend, om zelf keurig je ticket te betalen, (wat niet meer da normaal is) en je ziet die gasten constant, zonder in te checken met een arrogante houding in te zien stappen..

Das nu net het traject waar op vrijdagavond vanaf zowel Eindhoven als Weert en Maarheeze door een paar collega's zowel ingangscontroles zijn gehouden als controles. Ook VenS was hier mee bezig. Dit probleem traject ken ik erg goed en de actieve collega's van Eindhoven vegen de trein echt weer schoon. Zelf had ik de laatste van de vrijdagnacht en ook daar is iedereen gecontroleerd in Eindhoven en een paar zijn achtergebleven.

Ik hoop echt dat u ook op uw tijden dit gaat ervaren.

Badge +3

In het andere topic (van een week of 4 geleden) staat inderdaad dat er niet gecontroleerd werd en dat algemeen bekend was, zelfs bevestigd door een conductrice volgens @deek2504 

Denk (weet wel zeker) dat het lang niet alleen asielzoekers geweest zijn die de afgelopen tijd misbruik gemaakt hebben van de situatie, maar in Maarheeze valt dat natuurlijk al veel sneller op dan andere stations.

Over poortjes maken ze zich niet druk, al zal tailgaten best lastig geweest zijn met zo weinig reizigers. Maar goed, dan reizen ze door naar Strijp-S en lopen ze in een minuut of 20 ook naar het centrum van Eindhoven natuurlijk (best leuke wandeling trouwens). En anders gaan ze naar Weert (geen poortjes en is ook nog veel dichterbij).

Goed te horen dat er nu al meer controle is. Hopelijk zet zich dat door, en dan met name de 1e klas scheefrijders die al tijden hetzelfde flikken (je wordt hooguit weggestuurd naar de 2e klas).

Das nu net het traject waar op vrijdagavond vanaf zowel Eindhoven als Weert en Maarheeze door een paar collega's zowel ingangscontroles zijn gehouden als controles. Ook VenS was hier mee bezig. Dit probleem traject ken ik erg goed en de actieve collega's van Eindhoven vegen de trein echt weer schoon. Zelf had ik de laatste van de vrijdagnacht en ook daar is iedereen gecontroleerd in Eindhoven en een paar zijn achtergebleven.

Ik hoop echt dat u ook op uw tijden dit gaat ervaren.

ik dacht dat het de afgelopen week idd minder was, paar keer niemand ‚Äėzwart‚Äô zien instappen, vandaag was het weer raak.. 3 man waarvan ik duidelijk zag dat ze niet incheckte, terwijl de HC nog helemaal naar voren kwam omdat hij dacht dat er een andere reiziger geen mondkapje opdeed.., en hij liep daarna 1 van de zwartrijders gewoon voorbij, de 3 zwartrijders die daarvoor op het perron nog duidelijk bij elkaar hoorden, waren inmiddels tactisch uit elkaar gaan zitten..,¬†ik heb de neiging om dan puur uit frustratie iets van te zeggen, snap niet dat de HC dan niet ff een controle doet..

Reputatie 7
Badge +3

Voor Corona was mijn ervaring dat ik tussen den Bosch en Weert nooit gecontroleerd werd. Maakte niet uit welke richting, welke tijd, welke dag of welke klasse ik reisde.

Voor Corona was mijn ervaring dat ik tussen den Bosch en Weert nooit gecontroleerd werd. Maakte niet uit welke richting, welke tijd, welke dag of welke klasse ik reisde.

Niet vaak idd, maar als er wel gecontroleerd werd, dan was het op de rit Maarheeze- Eindhoven wat ik zelf heb ervaren vaak raak, plus NS moet gewoon weten dat in Maarheeze veel zwartrijders instappen, of zullen we dan allemaal naar niet meer inchecken, om solidair te zijn.. of vind jij het allemaal wel goed zo, kan ook..

Reputatie 6

Het beeld dat @deek2504 schetst is zeer herkenbaar. Conducteurs zijn nauwelijks aanwezig in de trein. Het wordt dus steeds meer een rommeltje: mensen die lawaaiige films zitten te kijken of gesprekken zitten te voeren in de stiltecoupé, mondkapjes die niet of niet correct worden gedragen, etc. etc. 

Als praktijkvoorbeeld gisteren trein 2976. De conducteur van deze trein had het van Maastricht tot Utrecht (110 minuten) heel druk met het garanderen van de veiligheid in de lege cabine van treinstel 8621. Wel makkelijk geld verdienen voor mensen die niet van werken houden. 

Idd @wsm, herken dit heel erg, dat je niet mocht handhaven voor 1 juni heb, had ik alle begrip voor, maar sprak voor 1 juni een conductrice en die zei toen dat ze over 2 weken, (dat was dus 2 weken voor 1 juni) weer zouden gaan controleren. Maar heb het idee dat sommjge Conducteurs m/v , het zo wel prettig vinden, die rekken het (Niet handhaven)  nog ff, hebben ze geen gezeik en is makkelijk werken zo.. Ik vraag dit gewoon als vaste klant, ga weer controleren aub!

Reageer