beantwoord

Waarom wordt in het materieel zelf niet vermeld hoe het materieel heet?

• 27 februari 2014
  • 8 reacties
  • 485 Bekeken

Er moet mensen vaak uitgelegd worden welke trein je bijvoorbeeld bedoelt met ICM.
icon

Beste antwoord door Ramon NS 3 maart 2014, 15:31

Beste forum-gebruikers,

In de trein proberen we slechts de hoogst noodzakelijk informatie te communiceren zoals relevante reisinformatie. Op de schermen in de coupé worden ook nog wel eens commerciële filmpjes getoond (uitjes van de Spoordeelwinkel etc.). Ik denk net als jullie dat het voor reizigers niet relevant is welk type trein ze zitten en dat de reiziger die dergelijke informatie wel interessant vind wel weet in welke trein hij/zij zich bevindt.

Vriendelijke groet,

Ramon
Bekijk origineel

8 reacties

Er moet mensen vaak uitgelegd worden welke trein je bijvoorbeeld bedoelt met ICM.

Hoi Atejohan,

Ik denk dat het de gemiddelde treinreiziger niet veel zal uitmaken of hij nou vervoerd wordt met een SGMm, SLT, ICM, ICR, DDZ of VIRM of wat er (bij de regionale vervoerders) nog meer rondsjokt op het spoor.

De daadwerkelijk geïnteresseerde spoorliefhebbers en spotters e.d. weten heus wel met welk materieel ze te doen hebben.

Aan de andere kant vind ik het op zich nog niet zo'n gek idee. Het zou (behalve in de stiltecoupé's) het spelen met tablet, smartphones, etc. misschien kunnen doorbreken en leuke discussies op gang kunnen brengen.

Je misschien eens een klein onderzoekje moeten doen door een "poll" te starten onder de bezoekers van dit forum. Dat zal je uiteindelijk een indruk kunnen geven hoe er over het algemeen tegen jouw idee aangekeken wordt.

Ik houd het voorlopig even bij de Arend, als je het niet erg vind :)

Groeten,
Hans
Reputatie 6
Badge
Misschien zou het handig zijn voor het forum om dergelijke afkortingen autoamtisch te herkennen, en dan een klein vraagtekentje erachter te plaatsen die een popupje laat zien met een foto van het materieel.

Op de site onderin in mijn onderschrift kan je bij Materieel ook een hoop afkortingen vinden, plus foto's van het materieel.
Misschien zou het handig zijn voor het forum om dergelijke afkortingen autoamtisch te herkennen, en dan een klein vraagtekentje erachter te plaatsen die een popupje laat zien met een foto van het materieel.

Op de site onderin in mijn onderschrift kan je bij Materieel ook een hoop afkortingen vinden, plus foto's van het materieel.

Op zich misschien niet zo'n gek idee.
Maar Atejohan vraagt zich af waarom in de trein zelf de naam van het type materieel niet wordt aangegeven.
En da's natuurlijk iets anders dan een een vraagtekentje met pop-upje in een forum.

Een vaste fotopagina in het forum met foto's, afkortingen en korte beschrijving van het materieel zou misschien ook zo gek nog niet zijn, denk ik.
Reputatie 7
Badge
Heel veel reizigers interesseren zich niet voor de naam van het materieel of waar de afkortingen voor staan.
Ze willen gewoon dat dat ding ze van A naar B brengt en als het even kan nog op tijd ook.
Het heeft mijns inziens geen toegevoegde waarde om in een VIRM aan te gaan geven dat dat een Verlengd InterRegio Materieel is.
Het enige wat de mensen vaak weten is welk soort trein wordt ingezet als intercity en welk soort trein als sprinter. Op het moment dat daar door omstandigheden gewisseld wordt, staat men vaak bij intercity materieel te twijfelen of dat misschien een sprinter is, maar durven vaak op de intercitystations niet in te stappen met als gevolg dat ze hun trein missen. Ik ben het met Edwin eens, ik krijg zelden de vraag hoe het materieel heet.
Heel veel reizigers interesseren zich niet voor de naam van het materieel of waar de afkortingen voor staan.
Ze willen gewoon dat dat ding ze van A naar B brengt en als het even kan nog op tijd ook.
Het heeft mijns inziens geen toegevoegde waarde om in een VIRM aan te gaan geven dat dat een Verlengd InterRegio Materieel is.

Echter als ik mensen vraag of ze enig idee hebben in welk materieel ze vervoerd worden, hebben ze geen idee welk, maar willen ze wel graag weten welk materieel het dan is.
Volgens mij interesseert het veel mensen niet. Ze herkennen de sprinters en de intercity's en zijn in de war als een type dat normaal als sprinter wordt ingezet nu als intercity voorrijdt en andersom. Tel daarbij op dat de informatie op de borden op de perrons niet altijd klopt en de chaos is compleet. 🙂
Beste forum-gebruikers,

In de trein proberen we slechts de hoogst noodzakelijk informatie te communiceren zoals relevante reisinformatie. Op de schermen in de coupé worden ook nog wel eens commerciële filmpjes getoond (uitjes van de Spoordeelwinkel etc.). Ik denk net als jullie dat het voor reizigers niet relevant is welk type trein ze zitten en dat de reiziger die dergelijke informatie wel interessant vind wel weet in welke trein hij/zij zich bevindt.

Vriendelijke groet,
Ramon

Reageer