beantwoord

Waarom wordt mijn geld terug bij vertraging niet toegewezen?

• 3 maart 2015
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Op 20-02-2015 wil ik de sprinter van Maarn naar Utrecht Centraal nemen om daar over te stappen naar Leiden Centraal.
Echter heeft deze sprinter bijna 10 minuten vertraging (waarschijnlijk omdat de intercity daarvoor vertraging had).
Gevolg: ik mis mijn aansluiting en kom dus 30 minuten later aan in Leiden Centraal.
Dan kan ik toch mijn geld terug vragen bij geld terug bij vertraging?

Dus ik zou 09:37 aan gekomen moeten zijn in Leiden maar kwam dus echt een half uur later aan:

20-02-2015
08:26 Maarn
10:09 Leiden Centraal

Maar mijn geld terug bij vertraging is afgewezen. Waarom?
Misschien sowieso een idee om dat erbij te zetten. Anders dien ik al die claims voor niets in.
icon

Beste antwoord door Thijs2 3 maart 2015, 19:48

Dat zou ik even na moeten kijken. Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en het claimnummer? Je kunt een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Bekijk origineel

4 reacties

Dat zou ik even na moeten kijken. Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en het claimnummer? Je kunt een privébericht sturen door op mijn gebruikersnaam te klikken en vervolgens op 'stuur bericht'.
Systeem gaat er van uit dat u een kop koffie heeft genomen.

Eerste trein 10 min vertraging
Aansluiting reed op tijd..

Geen vertraging groter dan 30 min dus volgens de computer.
Systeem gaat er van uit dat u een kop koffie heeft genomen.

Eerste trein 10 min vertraging
Aansluiting reed op tijd..

Geen vertraging groter dan 30 min dus volgens de computer.

Het systeem houdt rekening met een gemiste overstap. Er wordt in principe niet gekeken naar de vertraging van individuele treinen, maar naar de vertraging over de hele NS-reis.
Ik denk dat het zo zit:

08:26 Maarn
08:46 +10 Utrecht Centraal

De volgende reismogelijkheid naar Leiden Centraal is dan:
08:59 Utrecht Centraal
09:37 Den Haag Centraal
09:44 Den Haag Centraal
09:55 Leiden Centraal

Of anders:
09:13 Utrecht Centraal
09:42 Schiphol
09:46 Schiphol
10:02 Leiden Centraal

Tenzij die beide reismogelijkheden ook vertraging hadden opgeleverd, was het dus mogelijk om met minder dan een half uur vertraging Leiden Centraal te bereiken.

Dat zou wel een fout in het systeem zijn, want in de voorwaarden Geld Terug bij Vertraging staat dat de vertraging geldt "op basis van de vooraf bepaalde Optimale reisroute naar het bestemmingsstation".

Reageer