beantwoord

Waarom wordt mijn station komend weekend overgeslagen?

• 10 februari 2016
  • 4 reacties
  • 251 Bekeken

As zaterdag en zondag zijn er de volgende werkzaamheden.

Wanneer: zaterdag 13 en zondag 14 februari
Oorzaak: door beperkt spoorgebruik
Advies: U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling en/of bussen
er rijden minder Intercity's tussen Den Haag Centraal/Den Haag HS, Rotterdam Centraal en Dordrecht; maak gebruik van de Intercity's tussen Amsterdam Centraal en Vlissingen
Sprinters rijden niet tussen Zwijndrecht en Dordrecht; maak gebruik van de NS-bus

Ik reis vanaf/ naar station Dordrecht zuid . echter als ik de laatste trein wil nemen komend weekend die om 00.41 vanaf Rotterdam vertrekt de intercity naar Roosendaal die na Dordrecht een stoptrein wordt , wordt Dordrecht zuid zowel zaterdag en zondag om deze tijd overgeslagen , terwijl de werkzaamheden tussen Zwijndrecht en Dordrecht zijn , Dordrecht zuid is ook het enigste station wat wordt overgeslagen , Lage Zwaluwe etc stopt die wel. waarom dan niet op Dordrecht Zuid?
icon

Beste antwoord door Inge NS 11 februari 2016, 15:11

Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen. De Intercity die om 00:41 vanuit Rotterdam Centraal vertrekt, krijgt beide nachten alsnog een stop op station Dordrecht Zuid. Deze stops kunnen helaas wel pas vrij kort van tevoren in de systemen worden getoond. Het wordt namelijk via de bijsturingsystemen ingepland en niet via de reguliere langere termijnsystemen. Het betreft overigens trein 12680.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Overigens kunt u wel een sprinter nemen naar Breda, en daar overstappen naar Roosendaal. Maar ik begrijp het ook niet helemaal.
Reputatie 5
Nog merkwaardiger is het dat deze intercity _wel_ in Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Oudenbosch stopt!
Ik heb hier helaas niet meteen een verklaring voor, maar ga je vraag voorleggen aan onze Landelijke reisinformatiedienst. Zodra ik een antwoord heb ontvangen, laat ik dat hier weten.
Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen. De Intercity die om 00:41 vanuit Rotterdam Centraal vertrekt, krijgt beide nachten alsnog een stop op station Dordrecht Zuid. Deze stops kunnen helaas wel pas vrij kort van tevoren in de systemen worden getoond. Het wordt namelijk via de bijsturingsystemen ingepland en niet via de reguliere langere termijnsystemen. Het betreft overigens trein 12680.

Reageer