beantwoord

Waarom zet NS op maandag om 07:49 maar 1 treinstel in tussen Arnhem en Nijmegen?

• 8 september 2014
  • 3 reacties
  • 230 Bekeken

Vanochtend heb ik met de intercity van 7:49 van Arnhem naar Nijmegen gereisd en het verbaasde mij dat er maar 1 kort treinstel was ingezet. Over het algemeen is het op maandagochtend rond die tijd heel druk op dit traject met veel studenten (met koffers) en er was nauwelijks nog plek in de trein. Waarom zet de NS op dit traject op die tijd geen langere treinen in?
icon

Beste antwoord door Inge NS 8 september 2014, 18:05

Welkom op het forum marco93!

Aan de hand van o.a. OV-chipgegevens, reizigerstellingen en gegevens van conducteurs proberen we ons materieel altijd zo goed mogelijk in te zetten. Zo rijdt er op maandagochtend om 07:49 inderdaad standaard een VIRM-dubbeldekker van 4 bakken tussen Arnhem en Nijmegen. Op vrijdagochtend zetten we daarentegen 6 bakken in op dit traject i.v.m. grotere drukte. In de spits kunnen we helaas nooit iedereen een zitplaats garanderen, maar ik zal je feedback over dit tijdstip + traject op de maandag doorgeven.

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het forum marco93!

Aan de hand van o.a. OV-chipgegevens, reizigerstellingen en gegevens van conducteurs proberen we ons materieel altijd zo goed mogelijk in te zetten. Zo rijdt er op maandagochtend om 07:49 inderdaad standaard een VIRM-dubbeldekker van 4 bakken tussen Arnhem en Nijmegen. Op vrijdagochtend zetten we daarentegen 6 bakken in op dit traject i.v.m. grotere drukte. In de spits kunnen we helaas nooit iedereen een zitplaats garanderen, maar ik zal je feedback over dit tijdstip + traject op de maandag doorgeven.

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bedankt voor de reactie! Het kan misschien best zo zijn dat het eenmalig zo is, maar vanochtend stonden de balkons en gangpaden van de trein ook vol, vandaar mijn vraag.
Bedankt voor de reactie! Het kan misschien best zo zijn dat het eenmalig zo is, maar vanochtend stonden de balkons en gangpaden van de trein ook vol, vandaar mijn vraag.

Marco,

Laat de komende week hier even weten hoe druk deze trein is.

Misschien heb je dan de kans, dat bij grote drukte de trein (met vertrek om 07:08 uit Zeist) inderdaad wordt uitgebreid van 4 (VIRM-4) naar 6 (VIRM-6) bakken.

Inge, op vrijdagochtend zijn er in Nijmegen nauwelijks meer colleges. De trein is op dit tijdstip dan een stuk rustiger, zodat er misschien zelfs maar een VIRM-4 i.p.v. VIRM-6 hoeft te worden ingezet ;)

Tot voor kort werd er op dit tijdstip op de maandag een VIRM-4 + VIRM-4 ingezet. Blijkbaar wordt nu één van deze treinstellen elders gebruikt om de drukte op te vangen, en zitten de reizigers op dit traject nu als sardientjes in een blik.

Het was logischer geweest, wanneer de capaciteit op maandagochtend niet opeens met de helft wordt verminderd, (van VIRM-4 + VIRM-4 naar VIRM-4) maar met bijvoorbeeld een kwart (van VIRM-4 + VIRM-4 naar VIRM-4 + VIRM-4)

Materiaalinzet op maandagochtend in mei 2014:

[05-05-2014] VIRM-4 (mei vakantie)

[12-05-2014] VIRM-6 + VIRM-6 (einde meivakantie)

[19-05-2014] VIRM-4 + VIRM-4

[26-05-2014] VIRM-4 + VIRM-4

Materiaalinzet op maandagochtend in augustus & september 2014:

[04-08-2014] VIRM-4

[11-08-2014] Reed deze dag niet

[18-08-2014] VIRM-4

[25-08-2014] Reed deze dag niet i.v.m. aanrijding

[01-09-2014] VIRM-4

[08-09-2014] VIRM-4

Reageer