Waarom zijn de treinen Eindhoven Maastricht op zondagavond zo vol?

Toon eerste bericht

41 reacties

Reputatie 3
Of het zijn dan toch de momenten geweest dat de overstap niet werkte & ik de 1st volgende overstap, de trein naar Heerlen/Venlo, moest nemen. Ben er nu zelf van in de war geraakt ??
Reputatie 7
@Trein NS toevallig wel ? Maar wil daar niet op voor staan, ook al lijkt dat door mijn berichten wel een beetje. Sorry ?

Snap ik. 😉
Reputatie 7
Begrijp ik, bedoel het ook niet verkeerd hoor. Dank voor je reactie! ?

Tot uw dienst meneer. 🙂
Reputatie 7
Of het zijn dan toch de momenten geweest dat de overstap niet werkte & ik de 1st volgende overstap, de trein naar Heerlen/Venlo, moest nemen. Ben er nu zelf van in de war geraakt ??

Ik raak hier ook wel een beetje van in de war hoor. :?
Ze kunnen beter gewoon de hele IC naar Maastricht laten rijden zonder af koppelen en een aparte IC van Eindhoven naar Heerlen kunnen sturen ofzo. Dan is het probleem van Tomtimans ook opgelost volgens mij....denk ik.
Reputatie 3
@Trein-NS: voor de duidelijkheid:
In de huidige dienstregeling zijn het twee verschillende treinen.
1. Trein (Schagen-) Alkmaar -Maastricht
2. Trein Schiphol - Heerlen/Venlo

De 2de trein wordt in Eindhoven gesplitst => deel Venlo (achterste) & deel Heerlen (voorste)

Het treinverkeer naar Maastricht/Heerlen heeft al meerdere vormen gehad. Vaak vgl. met de situatie Leeuwarden/Groningen.

Bijvoorbeeld
- 1 trein naar Maastricht/Heerlen die in Sittard splitst.
- 2 verschillende IC's, 1 naar Maastricht en 1 naar Heerlen.
Reputatie 7
@Trein-NS: voor de duidelijkheid:
In de huidige dienstregeling zijn het twee verschillende treinen.
1. Trein (Schagen-) Alkmaar -Maastricht
2. Trein Schiphol - Heerlen/Venlo

De 2de trein wordt in Eindhoven gesplitst => deel Venlo (achterste) & deel Heerlen (voorste)

Het treinverkeer naar Maastricht/Heerlen heeft al meerdere vormen gehad. Vaak vgl. met de situatie Leeuwarden/Groningen.

Bijvoorbeeld
- 1 trein naar Maastricht/Heerlen die in Sittard splitst.
- 2 verschillende IC's, 1 naar Maastricht en 1 naar Heerlen.

Ooh. :?
Hallo Tomtimans, het is me duidelijk wat het knelpunt is op jouw traject van Eindhoven naar Maastricht op de zondagavond. Ik ga je melding hierover intern registreren. Al het materieel wat we hebben wordt zo optimaal mogelijk ingezet maar wellicht kan er nog wat geschoven worden.
Hartelijk dank voor je reactie Annewil, hier kunnen we iets mee!
Reputatie 1
Even kort reageren, zover ik weet staat er eind van dit jaar een wijziging in de dienstregeling gepland. De IC naar Heerlen/Venlo zal dan niet meer splitsen op Eindhoven, maar er zullen afzonderlijke IC's rijden naar Heerlen en naar Venlo. Ik heb nog geen idee met welk materieel dit zal gaan gebeuren.

edit: nog even een kleine aanvulling. ;)

Extra treinen Amsterdam - Eindhoven
Tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven gaan zes in plaats van vier Intercity's per uur rijden. De Intercity tussen Schiphol Airport en Venlo / Heerlen zal voortaan niet meer splitsen en combineren te Eindhoven, maar in z'n geheel naar Venlo rijden. De Intercity tussen Enkhuizen en Amsterdam Centraal zal voortaan doorrijden naar Utrecht Centraal, Eindhoven, Roermond en Heerlen.
's Avonds en op enkele vroege uren zal de Intercity tussen Schiphol Airport en Venlo gewoon blijven rijden. De Intercity vanuit Enkhuizen rijdt dan door naar Eindhoven en Maastricht (in plaats van Heerlen). De tijden worden dan iets verschoven zodat een regelmatige kwartierdienst blijft bestaan.
Tussen Utrecht Centraal en Houten Castellum gaan in de spits in de drukste richting twee extra Sprinters per uur rijden.
Reputatie 3
@Wes bedankt voor de aanvulling. Het 2018 voorstel mbt Heerlen-Venlo kwam ik ook tegen. Maar weet niet hoe ik hier kan qouten; editten; copy pasten (via telefoon)
Bedankt voor je reactie Wes.
Reputatie 7
Badge +3
Het probleem is dat in het weekend 2/3 van het materieel uit het zuiden van/naar Schiphol gaat maar 2/3 van de reizigers naar Amsterdam C willen. Daardoor zijn de treinen van/naar Maastricht mudvol en die van/naar Heerlen/Venlo grotendeels leeg. In december wordt dat probleem opgelost.
Reputatie 4
Toch even reageren op dit oude topic. Merk dat op zaterdagen en zondagen de treinen naar Maastricht ook enorm druk zijn de keren dat ik er heen reis.

Reden is dat Maastricht erg populair is onder toeristen en dagjesmensen uit eigen land. Staat op de lijst van 'overtoerisme' samen met Amsterdam, Giethoorn, Zaanse Schans, Kinderdijk en Scheveningen.

https://www.trouw.nl/nieuws/als-het-aantal-toeristen-uit-de-hand-loopt-overtoerisme~b136fbf2/
Badge +3
Tja, als Amsterdam al mensen de stad uit wil jagen door bijv. de Vaalserberg (Limburg) te promoten als 'Amsterdam Hills' dan houdt het op natuurlijk 🤣

https://www.rome2rio.com/s/Amsterdam/Vaalserberg (quickest way just 2¼ hours)...
Reputatie 4
https://www.rome2rio.com/s/Amsterdam/Vaalserberg

Wat een waardeloze site ook. Er is een treinadvies via Aachen Schanz. Volgens de website is de 'estimated price' voor de trein van West naar Schanz tussen de 8 en 12 euro. In werkelijkheid kost dit ritje 1,80 euro... De trein van Heerlen naar Aachen West zou tussen de 8 en 19 euro kosten (rit kost 5,32 euro).

Het is me echt een compleet raadsel waar ze die prijzen vandaan gehaald hebben.

En je ze geven ook het reisadvies om via Düsseldorf te vliegen om de Amsterdam Hills te bezoeken. Ben je nog drie kwartier langer onderweg dan met de trein. 😃
Reputatie 4
Tja, als Amsterdam al mensen de stad uit wil jagen door bijv. de Vaalserberg (Limburg) te promoten als 'Amsterdam Hills' dan houdt het op natuurlijk 🤣

https://www.rome2rio.com/s/Amsterdam/Vaalserberg (quickest way just 2¼ hours)...

Hoe zou Maastricht dan genoemd worden. 'The capital city of the Dutch mountains' 'Andre Rieu city'.
Het was een leuke stad Maastricht, maar is helaas overgenomen door de toeristen.

Reageer