beantwoord

Wakker worden op een rangeerterrein

• 2 maart 2015
  • 7 reacties
  • 1544 Bekeken

Vorige week zondag ging ik met de laatste trein van Eindhoven naar Utrecht en onderweg ben ik in slaap gevallen. ongeveer een uur later werd ik wakker op een rangeerterrein vlak boven Amsterdam Centraal met alle verlichting nog aan. Omdat ik niet over een spoor wil lopen ben ik in de trein blijven zitten tot de volgende ochtend toen hij weer ging rijden.

Wat moet je in zo'n geval doen? Waarom wordt de trein niet gecontroleerd na het laatste station en hoe kan ik een compensatie krijgen voor het ongemak?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 2 maart 2015, 15:35

Diederik, welkom op ons forum. Vervelend dat je dit hebt meegemaakt! De conducteur hoort de trein wel te controleren aan het einde van de rit. In geval dat je op een rangeerterrein wakker wordt kun je het beste even door de trein lopen op zoek naar NS-personeel. Als de lichten nog branden is er nog wel iemand aanwezig. Wanneer je echt niemand meer treft mag je in het uiterste geval natuurlijk de politie bellen. 's Nachts zal namelijk de NS klantenservice niet bereikbaar zijn. Ik zoek graag even uit hoe ik je kan helpen. Zou je mij je NAW-gegevens willen sturen in een privébericht? Kun je ook aangeven wanneer dit precies gebeurde, en welke vertrektijd je trein had?
Bekijk origineel

7 reacties

Diederik, welkom op ons forum. Vervelend dat je dit hebt meegemaakt! De conducteur hoort de trein wel te controleren aan het einde van de rit. In geval dat je op een rangeerterrein wakker wordt kun je het beste even door de trein lopen op zoek naar NS-personeel. Als de lichten nog branden is er nog wel iemand aanwezig. Wanneer je echt niemand meer treft mag je in het uiterste geval natuurlijk de politie bellen. 's Nachts zal namelijk de NS klantenservice niet bereikbaar zijn. Ik zoek graag even uit hoe ik je kan helpen. Zou je mij je NAW-gegevens willen sturen in een privébericht? Kun je ook aangeven wanneer dit precies gebeurde, en welke vertrektijd je trein had?
Reputatie 1
@Thijs, zo nu en dan gebeurt dit, ik vraag me altijd af hoe kan dat eigenlijk, hoort het treinpersoneel niet de trein schoon te vegen als ze de deuren sluiten om een treinstel af te rangeren??
Lijkt me ook dat de trein wordt schoongemaakt, elke nacht volgens NS moderators, maar blijkbaar deze toevallig weer net niet.
Reputatie 1
Lijkt me ook dat de trein wordt schoongemaakt
ik bedoelde 'schoonvegen' als in bezemwagen bij de tour, ofwel, van voor tot achter trein doorlopen om te controleren oef deze leeg is.
Ja dat horen ze ook te doen 😃
Reputatie 1
Toch zorgwekkend dat zoiets simpels zo vaak vergeten wordt!!
Toch zorgwekkend dat zoiets simpels zo vaak vergeten wordt!!

Zelf loop ik altijd mijn trein schoon als ik weet dat deze gaat overnachten. Overdag krijg ik er soms gewoonweg geen tijd voor, maar het is inderdaad gewoon onze taak om de trein volledig leeg te lopen. Wat wel eens wil voorkomen is dat je net een stuk hebt gecontroleerd en dat er weer een reiziger doodleuk achter je instapt. Daar kunnen wij weinig aan doen, maar slapers zouden we toch moeten zien lijkt mij.
Gisteren eindigde ik ook met een trein in Eindhoven, was rond 21.15 uur. Deze ging leeg door naar Heerlen, ook dan loop ik hem leeg en in dit geval was iedereen netjes eruit.

Reageer