beantwoord

Walibi fright nights

• 12 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 1601 Bekeken

Hallo, ik had geen idee waaronder dit valt. Ik zat te kijken naar treinreizen vanaf Harderwijk aangezien ik vrijdag naar walibi gaat. Maar de laatste trein gaat om 23:19 en fright nights is om 23:00 afgelopen. Ik vroeg mij af of er geen extra treinen rijden aangezien dit zo'n groot evenement is? Mijn excuses als dit een domme vraag is
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 12 oktober 2016, 22:57

Uhm ja met de trein van 00:19u en een overstap komt u inderdaad in Rotterdam, maar niet meer verder (tenzij u naar Delft/Den Haag wilt). Dus misschien moet u dan iets slims bedenken voor dat laatste stuk (bijvoorbeeld auto parkeren in Alexander of op een plek die met nachtbus/metro nog te bereiken is).
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Waar moet je naar toe 's avonds? Wellicht kunnen we meedenken.
Ik vraag dit, omdat de laatste trein van Harderwijk naar Utrecht Centraal om 00:19u pas gaat.
Wellicht worden er langere treinen ingezet op Zwolle-Utrecht. Maar als je bestemming verder weg is dan Utrecht vrees is dat NS geen extra treinen voor jou in gaat zetten.

Overigens stel je geen domme vraag hoor. Wat mij betreft mag je iedere vraag stellen op dit forum.
Bedankt voor je antwoord! Ik moet terug naar Dordrecht. De trein van 00:19 gaat ook naar Rotterdam dus dat is aardig in de buurt. Dan neem ik die trein, zag het niet in de reisplanner app staan. Bedankt!
Reputatie 6
Badge +1
Uhm ja met de trein van 00:19u en een overstap komt u inderdaad in Rotterdam, maar niet meer verder (tenzij u naar Delft/Den Haag wilt). Dus misschien moet u dan iets slims bedenken voor dat laatste stuk (bijvoorbeeld auto parkeren in Alexander of op een plek die met nachtbus/metro nog te bereiken is).
Reputatie 6
Badge
Het mag wel een groot evenement zijn, maar dat betekent niet meteen dat de NS extra treinen in zal zetten. Dit kost namelijk extra personeel en planning.

Een extra trein kost wel iets van 5.000-10.000 euro heb ik mij laten vertellen.
Uhm ja met de trein van 00:19u en een overstap komt u inderdaad in Rotterdam, maar niet meer verder (tenzij u naar Delft/Den Haag wilt). Dus misschien moet u dan iets slims bedenken voor dat laatste stuk (bijvoorbeeld auto parkeren in Alexander of op een plek die met nachtbus/metro nog te bereiken is). In de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag kan je gebruik maken van de nachtbus van Rotterdam centraal naar Eindhoven v 2:09 lijn 871 arriva. Deze stopt op station Dordrecht. Extra kosten ca € 6,00. In deze bus kan met de ov-chipkaart worden betaald.
Reputatie 6
Badge
Je kan inderdaad de nachtbussen nemen.
Reputatie 2
Ik zou er in dit geval voor kiezen om een half uurtje eerder weg te gaan uit Walibi, zodat je niet ontzettend lang onderweg bent met nachtbussen etc (kost ook extra). Ook gokken heel veel mensen in zulke situaties op de laatste treinen, waardoor die vaak erg vol zijn. Als je een half uurtje eerder weggaat, dan heb je én een veel rustigere trein, en ben je ongeveer een uur sneller van Harderwijk in Dordrecht, dan met een overstap op een bus in Rotterdam.

Reageer