Het is toch van de zotte om het op het perron AANGENAAM te hebben, en in de de trein een jas aan te moeten trekken?! (Als men die al bij zich heeft.)
En gisteren nog erger. Ik kwam DOORWEEKT van de regen de trein in, en ja hoor: air conditioning die als een idioot stond te blazen! (Hoeveel ENERGIE kost dat, in al die treinen?!) Ik hoorde andere mensen er ook al een opmerking over maken. En ikzelf werd er alleen maar kouder door!
Wat een waanzin om in een trein te zitten en te hopen dat die nog een keer een bocht zal maken zodat de ZON in gotsnaam naar binnen zal schijnen! En dat gebeurt verdomde weinig, 's avonds op het traject Arnhem - Leiden, pal naar het westen, bewolkt! Kortom dit was een totaal ONNODIGE beproeving!
Ik heb kunnen meten wat jullie instellen: 20 graden. Maar met een blazende air conditioning is dat veel te koud! Zet het stomme ding een een paar graden warmer, en TEST eens wat dat voor effect heeft!
Air conditioning is prachtig als het buiten echt warm is. Maar hoe dan ook: met een CORRECTE instelling. En die deugt nu al JAREN echt NIET.
En dat weten jullie allang. Via deze fora. En ik heb al eens van NS-personeel gehoord dat de machinisten maar eigen klimaatregeling hebben gekregen omdat die het anders niet uithielden.
DOE er eens iets aan, zó moeilijk is het niet!
Beste antwoord door Laura B. NS
Hallo StoomBob,
Ik merk aan de hoofdletters dat je doorgaans niet blij bent met de temperatuur in de trein. Wanneer het erg koud is in de trein kan ik me voorstellen dat dit niet zo prettig kan zijn, maar dit zal per persoon verschillen. De een zal het een stuk aangenamer kunnen vinden dan de ander. In de trein is klimaatbeheersing aanwezig, zoals je wellicht ook in soortgelijke topics hebt kunnen lezen. Dit systeem reguleert de temperatuur automatisch en het kan dan ook per coupé verschillen, maar het kan ook zijn dat er ergens een defect is. Als advies wil ik je dan meegeven dat je soms het beste kan verhuizen naar een andere coupé indien mogelijk.
Voor uitgebreidere informatie wil ik je doorverwijzen naar het topic Waarom is het zo koud in de trein?. Dit kan handig zijn om even door te lezen.
Bekijk origineel
Ik merk aan de hoofdletters dat je doorgaans niet blij bent met de temperatuur in de trein. Wanneer het erg koud is in de trein kan ik me voorstellen dat dit niet zo prettig kan zijn, maar dit zal per persoon verschillen. De een zal het een stuk aangenamer kunnen vinden dan de ander. In de trein is klimaatbeheersing aanwezig, zoals je wellicht ook in soortgelijke topics hebt kunnen lezen. Dit systeem reguleert de temperatuur automatisch en het kan dan ook per coupé verschillen, maar het kan ook zijn dat er ergens een defect is. Als advies wil ik je dan meegeven dat je soms het beste kan verhuizen naar een andere coupé indien mogelijk.
Voor uitgebreidere informatie wil ik je doorverwijzen naar het topic Waarom is het zo koud in de trein?. Dit kan handig zijn om even door te lezen.