Hallo,
ik heb een vraag. Ik heb even snel gezocht en kom het niet zo 123 vinden vandaar dit nieuwe topic.
Ik reis zelf graag met de trein. Echter merk ik de laatste tijd dat personeel in de treinen vrijwel niet zichtbaar zijn. Wat nadelig is want ik merk gewoon dat mensen vervelender worden. Nu heb ik al een paar keer iets gezien waarbij ik twijfel of het onder overlast valt. En hoeveel nut heeft het om het te melden?
Bijvoorbeeld. Vandaag in de trein ging ik in een eerste klasse stilte coupé in en toen ik binnen kwam riep iemand al ‘als je je bek niet houdt sla ik met m’n vuist tegen je kaak’. Het was een ‘dronker’ persoon die aangesproken was op z’n BT (Bluetooth) speaker die aanstond. Zelf ben ik maar gelijk weggegaan maar was dit het melden waard? Als ik het meld wat gebeurd er dan? Wordt ik terug gebeld? Komen er conducteurs? Ik ben weggegaan omdat ik het zelf aanvoelde als een onveilige situatie. Zeker omdat de persoon ook een glazen drinkfles in z’n handen had.
Is het niet een idee voor de NS om veiligheid teams, BOA’s, door treinen te laten lopen en kaartcontroles te laten doen? Zoals ze bij trams ook doen. Dit geeft meerdere reizigers toch een fijner gevoel bij het reizen omdat het een idee geeft dat er orde gehandhaafd wordt in de treinen.
Tom