beantwoord

Wanneer komt er nou eindelijk een structurele oplossing van de drukte in de ICD rdam-schiphol???

  • 26 maart 2015
  • 2 reacties
  • 209 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Elke dag reis ik voor m'n werk tussen Rdam en Schiphol (7.54). Elke dag moet ik staan; een overvolle trein, geen plek in de 2e klas, geduw en gedring bij het instappen, zelfs geen plek om te staan zonder direct in iemands nek te hijgen.. en hier betaal ik elke maand bijna 500 euro voor (jaarabonnement). Ik probeer te variëren in de trein die ik neem maar helaas is het voor de trein van 7.24 precies hetzelfde verhaal. De trein van 8.09 is dan nog een optie, maar dan red ik mijn aansluiting op Schiphol niet.
Elke ochtend hetzelfde verhaal. Wanneer gaat de NS hier iets aan doen?? Jullie weten dat deze trein structureel te druk is, waarom niet meer coupés? of de icd vaker laten rijden? Het is toch geen service om van je klanten een belachelijk hoog bedrag te vragen voor een (nauwelijks aanvaardbare) staplaats??
icon

Beste antwoord door Janou NS 27 maart 2015, 10:26

Elke dag reis ik voor m'n werk tussen Rdam en Schiphol (7.54). Elke dag moet ik staan; een overvolle trein, geen plek in de 2e klas, geduw en gedring bij het instappen, zelfs geen plek om te staan zonder direct in iemands nek te hijgen.. en hier betaal ik elke maand bijna 500 euro voor (jaarabonnement). Ik probeer te variëren in de trein die ik neem maar helaas is het voor de trein van 7.24 precies hetzelfde verhaal. De trein van 8.09 is dan nog een optie, maar dan red ik mijn aansluiting op Schiphol niet.
Elke ochtend hetzelfde verhaal. Wanneer gaat de NS hier iets aan doen?? Jullie weten dat deze trein structureel te druk is, waarom niet meer coupés? of de icd vaker laten rijden? Het is toch geen service om van je klanten een belachelijk hoog bedrag te vragen voor een (nauwelijks aanvaardbare) staplaats??


Hallo r_sn! Welkom op het NS Forum. Ik snap dat jij net zoals iedereen graag een zitplaats wilt in de trein. Wij doen onze best om het materieel zo goed mogelijk in te zetten. Ik heb dit daarom ook doorgezet bij de afdeling die hier over gaat. Graag wil ik je ook meegeven om dit in onze druktemelder Xtra app door te geven.
Bekijk origineel

2 reacties

Elke dag reis ik voor m'n werk tussen Rdam en Schiphol (7.54). Elke dag moet ik staan; een overvolle trein, geen plek in de 2e klas, geduw en gedring bij het instappen, zelfs geen plek om te staan zonder direct in iemands nek te hijgen.. en hier betaal ik elke maand bijna 500 euro voor (jaarabonnement). Ik probeer te variëren in de trein die ik neem maar helaas is het voor de trein van 7.24 precies hetzelfde verhaal. De trein van 8.09 is dan nog een optie, maar dan red ik mijn aansluiting op Schiphol niet.
Elke ochtend hetzelfde verhaal. Wanneer gaat de NS hier iets aan doen?? Jullie weten dat deze trein structureel te druk is, waarom niet meer coupés? of de icd vaker laten rijden? Het is toch geen service om van je klanten een belachelijk hoog bedrag te vragen voor een (nauwelijks aanvaardbare) staplaats??


Hallo r_sn! Welkom op het NS Forum. Ik snap dat jij net zoals iedereen graag een zitplaats wilt in de trein. Wij doen onze best om het materieel zo goed mogelijk in te zetten. Ik heb dit daarom ook doorgezet bij de afdeling die hier over gaat. Graag wil ik je ook meegeven om dit in onze druktemelder Xtra app door te geven.
Reputatie 1
Badge
Het is de bedoeling-dus afwachten wat ervan terecht komt-dat in de loop van dit jaar een extra ICDefect in de spitsuren er bij zal komen en bij de nieuwe dienst vanaf dec. 3 of 4 per uur-zoals een tijd geleden ook enkele maanden-soms-het geval was. Heeft vooral te maken met de beschikbaarheid en aflevering van locs die voor deze enorme hoge gezwindigheid geschikt zijn.
Overigens met het schelen dat al die reizigers uit Brussel met de BNL nu niet meer in Rotterdam snel op die ICD kunnen overstappen.

Reageer