beantwoord

Wanneer mogen we eruit?

• 10 december 2017
  • 40 reacties
  • 910 Bekeken

Reputatie 1
We staan vast voor station uitgeest. Ik heb honger. We weten niet welke kant we op gaan en hoe lang dit nog gaan duren maar onze trein staat zo stil als wat. Heeft iemand een update voor mij?!
icon

Beste antwoord door Thom 10 december 2017, 19:27

Ik vrees dat ik u niet vrolijk maak, maar dit geeft NS aan:
Van en naar Uitgeest rijden er geen treinen door een wisselstoring.
Dit duurt tot ongeveer 21:45 uur.

Het is een melding van 19.17.

Ik heb geen idee wat er verder gebeurt. NS geeft in deze omgeving rood als symbool en dan rijdt er niets. Ik denk niet of het veilig voor u is de trein te verlaten. Dat oordeel is aan NS en daar moet u zich echt aan houden.
Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat ik u niet vrolijk maak, maar dit geeft NS aan:
Van en naar Uitgeest rijden er geen treinen door een wisselstoring.
Dit duurt tot ongeveer 21:45 uur.

Het is een melding van 19.17.

Ik heb geen idee wat er verder gebeurt. NS geeft in deze omgeving rood als symbool en dan rijdt er niets. Ik denk niet of het veilig voor u is de trein te verlaten. Dat oordeel is aan NS en daar moet u zich echt aan houden.
Badge
Goedenavond! Sjonge, dat klinkt niet best. Waar bent u ingestapt en waar had deze trein naartoe moeten gaan? Ik kan 'm zo gauw niet vinden op de actuele spoorkaart.
Reputatie 7
Badge +4
@Ddietzen: https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor

De informatie die ik gaf, is van 19.17.
Reputatie 1
We zitten in de vertraagde intercity richting den helder. Die nu gewijzigd lijkt te zijn naar Amsterdam centraal, maar geen enkel bericht over hoe lang het nog gaat duren voor we gaan omkeren. We zitten hier nu al een half uur...
Badge
Verlaat u in GEEN geval de trein zonder uitdrukkelijke toestemming van NS-personeel aan boord. Dit is gevaarlijk.
Daarnaast, als u of uw medereizigers iets overkomt nadat u de trein hebt verlaten, zit het personeel tot over de nek in de problemen ivm wettelijke verantwoordelijkheid.
Reputatie 1
Nee ik ga niet zomaar de trein verlaten hoor. Alleen als we op een station staan
Reputatie 1
Maar ik wil wel graag weten wanneer dat zo ver is
Badge
Goed zo. Ik vermoed dat ik uw trein heb gevonden: er is een minuut of twaalf geleden een extra IC (ritnr. 29675) vertrokken van Uitgeest richting Amsterdam C, met één tussenstop in Zaandam. U gaat dus inderdaad terug naar Amsterdam.

Volgens de reisplanner komt u om 19.43 aan in Zaandam, en om 19.57 in Amsterdam C.
Reputatie 1
Wij staan helaas nog steeds helemaal stil☹️.
Badge
Hm. Jammer... Dan ben ik helaas bang dat ik het ook niet weet.
Let u op de berichtgeving van treinpersoneel, en voor de rest... veel sterkte!
(Bekijk het positief: u hoeft tenminste niet buiten in de kou te wachten. 🙂 )
Reputatie 1
Nadat we bericht hadden gekregen dat de kans bestond dat we hier nog tot 21.45 konden staan, hebben we nu in ieder geval gehoord dat de opdracht is om terug te keren naar Amsterdam.
Reputatie 7
Badge
Nou lekker. Hier ben ik dus echt niet blij mee he....

Badge
Dat is tenminste iets. Waar moet u eigenlijk naartoe?

@Trein-D: ook in die trein, oder?
Reputatie 1
We gingen sinterklaas vieren met de familie in Heiloo. Nu is dat afgelast en zijn we eindelijk onderweg naar Amsterdam centraal prognose aankomsttind is 20.22.
Reputatie 1
Lekker avondje.. vergoed NS de maaltijd eigenlijk ook?
Reputatie 7
Badge +4
Helaas niet, de vervolgschade is voor eigen rekening. NS is daar van gevrijwaard. Met uw reiskosten is mogelijk wel wat te doen.
Reputatie 7
Badge

@Trein-D: ook in die trein, oder?

Nee, maar mijn vriend moet zo meteen die richting op. 😞
Badge
Hoge urgentie? Anders kan 'ie (indien mogelijk) misschien beter binnen blijven en het morgenochtend opnieuw proberen.
Overigens vertrekt er over een dik halfuur nog wel een extra trein van Amsterdam C naar Alkmaar die op alle tussengelegen stations stopt. Er rijdt dus nog wel iets, maar het zal wel stampvol zitten.

Trouwens wel interessant: als ik Amsterdam C - Alkmaar plan krijg ik in de app een melding van de storing bij Amersfoort. :?
Ach ja, er schort wel meer aan de app sinds de laatste update.
Reputatie 7
Badge
Hoge urgentie? Anders kan 'ie (indien mogelijk) misschien beter binnen blijven en het morgenochtend opnieuw proberen.
Overigens vertrekt er over een dik halfuur nog wel een extra trein van Amsterdam C naar Alkmaar die op alle tussengelegen stations stopt. Er rijdt dus nog wel iets, maar het zal wel stampvol zitten.

Hij moet naar zijn werk toe morgen. Dus hij moet sowieso vandaag naar huis.
Nou ja....als er tenminste nog wat rijd dan is het al heel fijn. Ik hoop het maar. Maar ik ben helaas wel bang dat het nu op dit moment echt super onbetrouwbaar is om überhaupt met de trein te gaan reizen.
Reputatie 1
@Thom kn ik ze niet aanklagen dan? T is geen vervolg schade. Anderhalf uur wachten is ongehoord.@trein-D deze kant op rijdt niks meer.
Badge
Vandaag en morgen is iedere reis met welk vervoersmiddel dan ook onbetrouwbaar. Welkom in Nederland, een paar centimetertjes sneeuw en we liggen collectief op ons gat 😉
Badge
@Thom kn ik ze niet aanklagen dan? T is geen vervolg schade. Anderhalf uur wachten is ongehoord.@trein-D deze kant op rijdt niks meer.

Een genuttigde maaltijd is helaas wel vervolgschade, als het überhaupt al onder 'schade' valt.
Reputatie 7
Badge +4

Op geen enkele wijze. Het is overmacht. Anderhalf uur wachten is natuurlijk niet prettig maar ik heb bijvoorbeeld meerdere malen anderhalf uur of meer vertraging gehad bij een aanrijding met een persoon. Het leven heeft soms onaangename kanten. Sommige dingen overkomen je. Als je het toch niet kunt veranderen, maak het dan zo aangenaam mogelijk.
Reputatie 7
Badge
@trein-D deze kant op rijdt niks meer.

Reputatie 7
Badge
@Thom kn ik ze niet aanklagen dan? T is geen vervolg schade. Anderhalf uur wachten is ongehoord.

Weetje...dat ben ik helemaal met je eens. Dit is gewoon schandalig. En dat voor maar een klein beetje sneeuw. 😞 Bah.
Gelukkig kan je nog wel het geld van je treinrit terug vragen Lautje. Dat moet je wel echt doen hoor. Daar heb je namelijk gewoon recht op.

Reageer