beantwoord

Warmte

• 30 oktober 2020
  • 2 reacties
  • 212 Bekeken

Waarom is het zo warm in de trein? Zelfs op het balkon blijft het te warm, als de deuren open zijn.

Ivm met covid zit ik al niet meer in de coupes vanwege de slechte ventilatie. 

Op het werk zit je in de kou want er moet goed geventileerd worden. 

Ik maak dit 3 dagen in de week mee, volgens mij kan het best wat minder. 

icon

Beste antwoord door Tamzin 30 oktober 2020, 09:38

De treinen worden geventileerd via een ventilatiesysteem. Het is in dat geval niet zodat een lage temperatuur daarom betekent dat er beter geventileerd wordt.

Daarnaast is inmiddels bekend dat het virus juist vooral goed kan overleven bij lagere temperaturen en dat pleit er juist weer voor om de temperatuur zo hoog mogelijk te houden. In situaties waar er geen ventilatiesysteem is is het dan een trade-off tussen alle ramen opzetten en een lagere temperatuur aan de ene kant en wat minder ramen open en een hogere temperatuur aan de andere kant. Bij een ventilatiesysteem is een hogere temperatuur aan te bevelen. 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De treinen worden geventileerd via een ventilatiesysteem. Het is in dat geval niet zodat een lage temperatuur daarom betekent dat er beter geventileerd wordt.

Daarnaast is inmiddels bekend dat het virus juist vooral goed kan overleven bij lagere temperaturen en dat pleit er juist weer voor om de temperatuur zo hoog mogelijk te houden. In situaties waar er geen ventilatiesysteem is is het dan een trade-off tussen alle ramen opzetten en een lagere temperatuur aan de ene kant en wat minder ramen open en een hogere temperatuur aan de andere kant. Bij een ventilatiesysteem is een hogere temperatuur aan te bevelen. 

Badge

Toch frappant dat de meeste klachten op het forum qua temperatuur gaan dat het koud is in de trein en u vindt het te warm.  Misschien iets minder dik kleden tijdens de treinrit ?

Reageer